Hlavní navigace

Jan Valuštík (Aukro.cz): nebojte se zeptat se příznivců

Marek Janouš 7. 6. 2012

Profily na Facebooku a Twitteru založili asi před třemi lety v podstatě spontánně. Nejprve bez jakéhokoli záměru. Postupně začali budovat komunitu. Nakonec se rozhodli přímo na Facebooku prodávat, ale nedá se tam prodávat všechno. Jeho prodejní potenciál je jinde. Pro Aukro.cz je Facebook šestým největším zdrojem návštěvnosti a vytváří asi 2,8 % celkového obratu Aukra.

Profily na Facebooku a Twitteru založili asi před třemi lety v podstatě spontánně. Nejprve bez jakéhokoli záměru. Postupně začali budovat komunitu. Nakonec se rozhodli přímo na Facebooku prodávat, ale nedá se tam prodávat všechno. Jeho prodejní potenciál je jinde.

Pro Aukro.cz je Facebook šestým největším zdrojem návštěvnosti a vytváří asi 2,8 % celkového obratu Aukra.

Klíčoví jsou lidé — co říkají a jak vy s nimi komunikujete.

Případ: Spadlo Aukro.cz. Jediným kanálem zbyla sociální média. Na všechny dotazy tam ihned odpovídali, stručně a věcně, a lidé to pochopili a ocenili.

Sociální média musí prorůst celou firmou. Ve větší firmě se tím nemůže zabývat jeden člověk. Stejně by musil otravovat ostatní… Mají tam být lidé ze všech relevantních oddělení. Každý tam sdílí to své, anebo především naslouchá.

Případ: soutěž Aukro naděluje. Začali dávat nápovědy, kde nabídky hledat. Následovalo pekelných pět dní, za kterých získali 34 000 fanoušků a 13 000 komentářů. Při té soutěži bylo možno přesunout tuto masu lidí na Aukro. Jenže se začaly objevovat nabídky falešné. Na jejich odhalování využili crowd-sourcing, protože by to sami nezvládli. Nekalé nabídky díky tomu mohli stáhnout během hodiny.

MIF16

Pak někdo přišel na to, kde by ta nabídka mohla být schována, a soutěž musili předčasně ukončit. Aby to fanouškům vynahradili, udělali jinou soutěž — založenou na znalostech Aukra.

Firma se na sociálních médiích nesmí bát zeptat se fanoušků, i na to, co se jim nelíbí, a odpovědím čelit.

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Vrcholový řídící zaměstnanec za 75 tisíc

Vrcholový řídící zaměstnanec za 75 tisíc

Měšec.cz: „Ukradli“ jsme peníze z bezkontaktních karet

„Ukradli“ jsme peníze z bezkontaktních karet

Vitalia.cz: Běháte a nehubnete? 6 častých chyb

Běháte a nehubnete? 6 častých chyb

120na80.cz: Rodiče, pozor: jak dodat vitamín D bez rizika

Rodiče, pozor: jak dodat vitamín D bez rizika

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Podnikatel.cz: 5 věcí, které o EET ještě nevíte

5 věcí, které o EET ještě nevíte

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Vitalia.cz: Tipy: Kde zaručeně koupíte dobré maso

Tipy: Kde zaručeně koupíte dobré maso

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Vitalia.cz: Tohle všechno se dá usušit

Tohle všechno se dá usušit

Lupa.cz: Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

Vitalia.cz: 7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

Lupa.cz: Adblock Plus začal prodávat reklamy

Adblock Plus začal prodávat reklamy

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu