Jan Valuštík (Aukro.cz): nebojte se zeptat se příznivců

Profily na Facebooku a Twitteru založili asi před třemi lety v podstatě spontánně. Nejprve bez jakéhokoli záměru. Postupně začali budovat komunitu. Nakonec se rozhodli přímo na Facebooku prodávat, ale nedá se tam prodávat všechno. Jeho prodejní potenciál je jinde. Pro Aukro.cz je Facebook šestým největším zdrojem návštěvnosti a vytváří asi 2,8 % celkového obratu Aukra.

Profily na Facebooku a Twitteru založili asi před třemi lety v podstatě spontánně. Nejprve bez jakéhokoli záměru. Postupně začali budovat komunitu. Nakonec se rozhodli přímo na Facebooku prodávat, ale nedá se tam prodávat všechno. Jeho prodejní potenciál je jinde.

Pro Aukro.cz je Facebook šestým největším zdrojem návštěvnosti a vytváří asi 2,8 % celkového obratu Aukra.

Klíčoví jsou lidé — co říkají a jak vy s nimi komunikujete.

Případ: Spadlo Aukro.cz. Jediným kanálem zbyla sociální média. Na všechny dotazy tam ihned odpovídali, stručně a věcně, a lidé to pochopili a ocenili.

Sociální média musí prorůst celou firmou. Ve větší firmě se tím nemůže zabývat jeden člověk. Stejně by musil otravovat ostatní… Mají tam být lidé ze všech relevantních oddělení. Každý tam sdílí to své, anebo především naslouchá.

Případ: soutěž Aukro naděluje. Začali dávat nápovědy, kde nabídky hledat. Následovalo pekelných pět dní, za kterých získali 34 000 fanoušků a 13 000 komentářů. Při té soutěži bylo možno přesunout tuto masu lidí na Aukro. Jenže se začaly objevovat nabídky falešné. Na jejich odhalování využili crowd-sourcing, protože by to sami nezvládli. Nekalé nabídky díky tomu mohli stáhnout během hodiny.

KL_NOMINACE

Pak někdo přišel na to, kde by ta nabídka mohla být schována, a soutěž musili předčasně ukončit. Aby to fanouškům vynahradili, udělali jinou soutěž — založenou na znalostech Aukra.

Firma se na sociálních médiích nesmí bát zeptat se fanoušků, i na to, co se jim nelíbí, a odpovědím čelit.

Školení Google Analytics

  •  
    Jak vyhodnocovat úspěšnost reklamních kampaní.
  • Jak ovládat Google Analytics a najít co potřebuji.
  • Jak měřit hodnotu objednávek z webu.

Detailní informace o školení Google Analytics »