Jan Všianský třetinovým podílníkem Jobote; to se otevřelo veřejnosti

V květnu získalo Jobote cenu diváků na „StarCube Show“. Zaujalo také investora Jana Všianského natolik, že se stal podílníkem na firmě i členem týmu.

Jobote („džobout“), vyhledávání zaměstnanců přes jejich známé, rozšířilo dnes službu o doporučování uchazečů také veřejností; do včerejška mohli uchazeče o volná místa doporučovat jen stávající zaměstnanci hledajících firem. Novinku dnes Jobote představovalo na WebExpu 2013, kde mělo stánek v rámci „Job Expo“.

Jobote se účastnilo jarní StarCube a právě tento projekt získal cenu diváků na květnové StarCube Show.

Vyhledávání nových zaměstnanců pouze skrze „společenské sítě“ těch stávajících samo nestačilo, nebyly patrně dost rozsáhlé. Jason J. Bedore, spoluzakladatel a původce nápadu na Jobote, řekl dnes Lupě, že čelili velkému zájmu o to, aby otevřeli doporučování kandidátů na volná místa i lidem mimo hledající firmy. Kromě toho připustil, že potřebují nabrat co nejvíce uživatelů a službu více rozjet.

Odměna pro člověka mimo firmu může být nastavena nižší než pro zaměstnance, ale výše nastavených odměn je na každé hledající firmě.

Na stánku Jobote na „Job Expo“ se pohyboval také Jan Všianský, někdejší spoluzakladatel vydavatelství Lingea a dnes andělský investor zapojený do skupiny 42Angels. Pokud dnes někomu dal svou vizitku, možná jej překvapil osobní vizitkou za Jobote. Projekt se mu totiž ve StarCube zamlouval natolik, že se rozhodl podílet se na něm, a to nikoli především penězi, ale osobně jako třetí do současného týmu. Na starost si vzal především obchodní rozvoj. Mimo vklad za třetinový podíl v Jobote s. r. o. zapsané do obchodního rejstříku 2. srpna dokonce jiné peníze do firmy ani nepřinesl.

Jason Bedore sice dnes Lupě prozradil, že Jobote už nějaký čas vede jednání s jednou investiční skupinou, ale patrně se zatím nedostali daleko. Jan Všianský se však pro Lupu vyjádřil v tom smyslu, že pokud by do firmy měly přijít další peníze, muselo by se jasně říci, čemu mají pomoci. Jejich bezprostřední nutnost nevidí, projekt podle něj má naději dostat se do provozního zisku vlastními silami.

Jason však sdělil i to, že on a spoluzakladatel Tomáš Horáček — kteří oba kvůli Jobote opustili předchozí obživu a věnují se jen Jobote — si prozatím stanovili, že projekt se musí viditelně rozběhnout do konce roku. Jinak by v něm asi nadále pokračovat nemohli. Ve zkušenostech prvních klientů Jobote — například PIXmania už přes službu obsadila šest pracovních míst — však Jan Všianský příslib vidí.

Doplnění: Dohromady získalo přes Jobote práci zatím devatenáct lidí a další zhruba padesátka je nyní v posledních kolech přijímacích řízení. Celkově je do systému zanesena prý už téměř tisícovka uchazečů. Jobote tvrdí, že uchazečům neúspěšným v jednom řízení mohou nabídnout jiná vhodná místa.

UX16

Jason se Lupě svěřil i se zkušeností s „cold calling“ v Česku — tedy s obvoláváním možných zákazníků bez předchozího vzájemného setkání nebo představení. Pozitivně vnímá, že se obvykle alespoň dá získat kontakt na někoho, s kým se mohou domluvit na osobním setkání a předvedení. V Americe by prý kontakt takto po telefonu nezískali — tvrdí alespoň Jason.

Jobote se prozatím stále ještě zaměřuje na prokázání svého pojetí nejprve na trhu českém.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 21. 9. 2013 11:57
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení UX: Jak zapojit uživatele do designu

  •  
    Jak dostat ono tajemné UX do designu.
  • Ve kterých fázích zapojit uživatele, abyste dostali nejvíc muziky za nejmíň peněz.
  • Jak vytvářet jednoduché a srozumitelné persony

Detailní informace o školení UX »