Jazyková bariéra

Množství spamu a virů prohánějících se naší elektronickou poštou se každoročně stupňuje (blablabla). Existuje samozřejmě několik více či méně dokonalých způsobů, jak s tímto problémem bojovat. My, Češi (a nejen my…), máme však jeden unikátní, a tím je náš jazyk. Tento týden však i tato obrana vzala za své.

Množství spamu a virů prohánějících se naší elektronickou poštou se každoročně stupňuje (blablabla). Existuje samozřejmě několik více či méně dokonalých způsobů, jak s tímto problémem bojovat. My, Češi (a nejen my…), máme však jeden unikátní, a tím je náš jazyk. Tento týden však i tato obrana vzala za své.

Pokud není člověk nějak kosmopolitně laděný a nevyužívá Internet ke komunikaci s lidmi po celém světě, má to se spamem a viry podstatně jednodušší než nějaký „internacionál“. Prostě a jednoduše maže „to anglické“, aniž by se musel nějakým způsobem obtěžovat se složitým tříděním spamu či virů od běžné pošty.

Nyní však tato „jistota“ vzala za své. Po Internetu se od počátku týdne šíří nový virus, Zafi.b, který se vydává za elektronickou pohlednici z internetového portálu Seznam.cz („Ahoj! Elektronická pohlednice ze serveru http://www.sez­nam.cz/.“). Kromě češtiny existuje i v dalších jazykových mutacích.

EBF16

Seznam samozřejmě nemá s virem nic společného, jak ostatně píše v tiskové zprávě: „Společnost Seznam.cz nemá s tímto virem cokoliv společného a považuje použití názvu firmy za zneužití a pokus o poškození dobrého jména firmy, která je největším a nejnavštěvovanějším internetovým portálem v České republice.“

Rozhodla se dokonce podat trestní oznámení na neznámého pachatele: „Seznam.cz podává trestní oznámení na neznámého pachatele. Vypátrání původců viru je však věcí policie a orgánů činných v trestním řízení.“ To však patrně nijak nezabrání kalamitě, která se strhne. Ptám se sám sebe, zda bych na tu věc kliknul.

17 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 10. 7. 2004 22:33

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení »