Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Je ADSL Českého Telecomu výhodné?

Jirka
Jirka (neregistrovaný)
9. 7. 2001 9:16 Nový

inet v rozvojove zemi :(

celé vlákno
jo jo, holt nejsme v USA nebo Britanii :(

takze asi budeme muset prestat slintat a radsi se jet projet po 50 novejch kilometrech dalnice :) Protoze na datovy dalnice nam stat neprispeje a my na to sami mit jen tak nebudeme... Zvlast kdyz nas vysava nase rodna strana (ehm, firma) SPT TELEKOM..

Nechte se zmrazit jako Fry, treba za 1000 let bude internet i u nas (anebo nas uz konecne obsadi Americani :)

Jan Najvarek
Jan Najvarek (neregistrovaný)
9. 7. 2001 10:45 Nový

Re: inet v rozvojove zemi :(

celé vlákno
Presne tak,

v Americe je cena ADSL ci kabelu kolem 1000 Kc za mesic bez jakehokoli omezeni. A rychlost je takova, ze se mi podarilo stahnout 650 MB dat za 15 minut (z Buffala do Toronta).

Nechapu, proc u nas, kde je levnejsi prac. sila, neni nikdo schopen nabidnout cenu stejnou ci nizsi.....
Spiro
Spiro (neregistrovaný)
9. 7. 2001 12:51 Nový

Re: inet v rozvojove zemi :(

celé vlákno
No tak, cena pracovni sily takoveho mexicana nebo portorikana co jim vykopaly pred lety prikopy asi az tak zasadne lisit nebude :-). Amerika ma pry s cernymi delniky nejvetsi problemy na svete: hold jsou bohati, a cela Jizni Amerika je chuda, a navic demokracie (nikdo tam pry obcanku furt sebou nosit nemusi, a cernych/zlutych/spanelskotypych ksichtu je tam hafo - jak se pozna kdo je (ne)legal?)...
Josef Šumfrle
Josef Šumfrle (neregistrovaný)
9. 7. 2001 13:35 Nový

Re: inet v rozvojove zemi :(

celé vlákno
Pokud vím, v USA dělají Mexičani a Portorikánci průměrně za 6 USD/hod (nebavím se o těch co se živí sběrem odpadků ale o pomocných, nekvalifikovaných zaměstnancích v podnikové sféře). Ve Flextronics CZ je hodinová mzda bílého nádeníka mnohdy méně než 1USD/hod. Obecně cena lidské práce v investicích do telekomunikací jak ve světě, tak u nás představuje cca 10% ceny investice = nic podstatného (o provozním poměru tržeb a nákladů na mzdy u současných technologií v telekomunikacích nemá smysl se bavit. Tam to je mnohdy méně než 1% včetně 24 hod. servisu. Důvody vysoké ceny telekomunikačních služeb u nás jsou již dlouho známé: NEDOSTATEK KONKURENCE NA TRHU.
Petr
Petr (neregistrovaný)
9. 7. 2001 16:52 Nový

Re: inet v rozvojove zemi :(

celé vlákno
Jenze Amerika ma ponekud jiny trh, my jsme v Evrope a stale srovnavat s Amerikou? :-)))
Jerry III
Jerry III (neregistrovaný)
9. 7. 2001 20:39 Nový

Re: inet v rozvojove zemi :(

celé vlákno
A presne proto nechapu proc vetsina evropanu nechce mit spolecny "stat". To si lidi neuvedomujou jak by to pomohlo? Firmy by se nemusely zabyvat ruznyma danovyma predpisama a zakonama obecne pro kazdych par milionu potencionalnich zakazniku, nemusely by platit cla kdyz prodavaj do jinyho statu (tady ve statech je to dokonce tak ze kdyz si koupim neco z jinyho statu neosobne tak neplatim VAT = DPH). Nemluve o tom, ze spolecny jazyk by taky hodne zjednodusil situaci, ale to se asi v evrope nikdy nestane. Asponze uz od ledna bude jednotna mena.
Vladan Crha, tiskový mluvčí
Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
9. 7. 2001 17:26 Nový

Re: inet v rozvojove zemi :(

celé vlákno
U nás je měsíční paušál za non stop připojení v rámci pilotu 2 Kč. To je myslím o něco méně, než 1000 Kč. Za zbývající peníze si můžete třeba stáhnout 998 MB. troufám si tvrdit, že dost zákazníků se do tohoto "limitu" pohodlně vejde.

Při vší úctě k autorovi, článek na téma "co bude když bude" mi přijde poněkud mimo mísu. ČTc v tiskové zprávě jasně uvedl, že ceny jsou platné pouze pro zkušební provoz a respektují jeho charakter.

Jedním z cílů pilotu je i testování způsobů účtování - tedy jak účtování měsíčního paušálu, tak zpoplatňování přensených dat. Těžko by to mohlo jít s nulovou cenou. Komerční ceny (cenový model) ještě nebyly stanoveny - jejich kritka mi tak připadá trochu předčasná.

Z nasazených cen (2 Kč paušál, 1 Kč za MB) je snad zřejmé, že nebyly stanoveny s cílem "vytřískat" z pilotu maximum. Podle zájmu o účast v něm to dost lidí pochopilo.

MK
MK (neregistrovaný)
9. 7. 2001 18:01 Nový

Re: inet v rozvojove zemi :(

celé vlákno
U nás je měsíční paušál za non stop připojení v rámci pilotu 2 Kč. To je myslím o něco méně, než 1000 Kč. Za zbývající peníze si můžete třeba stáhnout 998 MB. troufám si tvrdit, že dost zákazníků se do tohoto "limitu" pohodlně vejde.

Nikdy bych neveril, ze neco takoveho odpovim na Vas prispevek, ale:
Vite doufam, co je to demagogie? - aneb pausal je neco zcela jineho. Koneckoncu, kazdy zakaznik CTc ma prece pausal za telefon, tusim je aktualne 175 Kc (proc si jen ti lidi furt stezuji?).

Jinak onech 998 MB si zakaznik stahne na rychlosti 512 Kb/s za 4,5 hodiny. Tudiz nabidka ADSL v podani CTc je opravdu nabidka, ktera zdime potencial ADSL a vysokorychlostniho Internetu uplne maximalne.

Petr
Petr (neregistrovaný)
9. 7. 2001 21:10 Nový

Re: inet v rozvojove zemi :(

celé vlákno
A vy byste tedy jak si to predstavoval (akademicka diskuse), za pausal 3000,- nelimitovany prenos na rychlosti 128Kbit nebo jak?

A pro pana Crhu: snad se tak moc nestane, kdyz naznacite, jak budou asi vypadat komercni ceny toho vaseho xDSL.
MK
MK (neregistrovaný)
10. 7. 2001 11:18 Nový

Re: inet v rozvojove zemi :(

celé vlákno
Predstavoval by si pausal 128 Kb/s za cenu do 1.500 Kc, cenu za 256 Kb/s kolem 2.500 Kc - a nejsem sam, viz anketa na http://www.lupa.cz/clanek.phtml?show=1617.
Petr
Petr (neregistrovaný)
10. 7. 2001 11:49 Nový

Re: inet v rozvojove zemi :(

celé vlákno
To je hezka predstava, za tuhle cenu by to bral asi kazdy. Obavam se, ze ale v praxi bude v nasi rozvojove zemi treba pripsat do ceny nejakou tu nulu. Kde by pak bral soudruh Gregr penize na Velky Tresky ;-))
Vladan Crha, tiskový mluvčí
Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
10. 7. 2001 8:59 Nový

Re: inet v rozvojove zemi :(

celé vlákno
Jo, docela myslím vím, co je to demagogie. Třeba kritika cen za užívání nějaké služby, které ještě ani nejsou stanoveny, a to na základě cen v pilotu, které jsou všechno možné jen ne komerční (viz má předchozí odpověď).
MK
MK (neregistrovaný)
10. 7. 2001 11:16 Nový

Re: inet v rozvojove zemi :(

celé vlákno
Zkusme si to zrekapitulovat:
  1. CTc udelal pilotni projekt.
  2. CTc k nemu priradil ceny, o jejichz vyhodnosti se da velmi uspesne pochybovat.
  3. Zaroven ovsem CTc tvrdi, ze ony ceny jsou testovaci a VELMI PROMO.

Pokud dobre rozumim a jsem funkcne gramotny, tak nove ceny budou nejlepe na urovni dnesnich.

Jak uz jsem jednou konstatoval. Pojdte se se mnou vsadit o lahev neceho velmi dobreho, ze CTc nenabidne za pouzivani xDSL (rychlost 128 Kb/s a vyssi) pausal nizsi nez 3.000 Kc. Nemyslim, ze to od Vas bude konflikt zajmu, cenotvorba se dela na jinem miste Vasi organizace.

Vladan Crha, tiskový mluvčí
Vladan Crha, tiskový mluvčí (neregistrovaný)
10. 7. 2001 12:17 Nový

Re: inet v rozvojove zemi :(

celé vlákno
ad 1) správně!
ad 2) pochybujte, chcete-li
ad 3) cituji: "ceny jsou platné pouze pro zkušební provoz a respektují jeho charakter".

ad dále: netroufám si hodnotit

ad poslední: klidně
Jan Vyskoč
Jan Vyskoč (neregistrovaný)
11. 7. 2001 7:57 Nový

Re: inet v rozvojove zemi :(

celé vlákno
Vážený pane Crho,

Vaše reakce je sice zcela v duchu politiky Vašeho zaměstnavatele, ale bohužel je to reakce asi k jinému článku.

Stačí připomenout znění druhého odstavce mého článku:
"Než začneme počítat, je třeba rovněž předeslat, že se v případě ADSL jedná o zkušební provoz, takže nikdo neví, jak budou vypadat ceny v provozu skutečném. V příloze tiskové zprávy Českého Telecomu se uvádí: "Uvedené ceny jsou platné pouze pro zkušební provoz a respektují jeho charakter." Domnívám se proto, že bude-li to později jinak, může být jen hůře. Nicméně připusťme i tu možnost, že to tak zůstane."

Pokud tedy někdo někde napsal článek "co bude když bude", já to nebyl. Hodnotím současné ceny a parametry s výslovným upozorněním, že jsou to ceny a parametry zkušebního provozu. Což ovšem nic mém právu vyslovit domněnku, že "bude-li to později jinak, může být jen hůře". Nehodnotím (natož abych kritizoval) ceny komerčního modelu (právě z toho prostého důvodu, že je neznám). Rádi se necháme překvapit, bude-li komerční model levnější.

A za tohoto stavu ("zkušebních" cen) píšu, že "Jednoduše se zde začínají rýsovat situace, za kterých bude ADSL výhodné a naopak situace, kdy ADSL výhodné nebude.". A v závěru: "Reálné (nikoli tedy zkušební) nasazení této technologie však bude muset vypadat o poznání rozdílně (cenově, technologicky nebo obojí), aby byla životaschopná, použitelná a (pro obě strany!) rentabilní." Přičemž osobně se domnívám, že má-li být tato služba zajištěna technologicky (zejména co do rychlosti další konektivity, nikoliv jen "poslední míle"), bude muset být dražší (nebo dotovaná).

Dovoluji si Vás poprosit, abyste (nemůžete-li reagovat nedemagogicky) raději nereagoval vůbec. Můj článek nebyl kritikou cen (a to ani těch zkušebních) - pokud si ho tak vykládáte, pak o tom asi víte více než já, jestli si to kritiku zaslouží. A byl (celý) právě o zkušebním provozu, pokud jste si nevšiml. Samozřejmě milerád provedu obdobné hodnocení komerčního modelu, až bude k dispozici (bude-li to kritika, záleží jen a jen na Českém Telecomu :-)).

A mimochodem, ten článek nebyl jen o cenách.
Vladan Crha
Vladan Crha (neregistrovaný)
11. 7. 2001 9:33 Nový

Re: inet v rozvojove zemi :(

celé vlákno
Vážený pane Vyskoči,

právě tvrzení bude-li to později jinak, může být jen hůře. Nicméně připusťme i tu možnost, že to tak zůstane... je myslím pěkný příklad nekonkrétního "co bude, když bude", se kterým pochopitelně ("demagogicky a v duchu politiky mého zaměstnavatele") nesouhlasím. Mimochodem - samozřejmě to tak nezůstane.

Mám nutkavý pocit, že tato doměnka nebyla založená na podrobné analýze jakýchkoliv cen, současných ani budoucích.

Nemám však v žádném případě výhrady k hodnocení konkrétních cenových modelů a úvaha o možnostech využití ADSL pro mne nesporně byla zajímavá a užitečná. Budu opravdu rád, když stejně důkladně rozpitváte i cenové modely, které ČTc nabídne u komerčních produktů ADSL.

Jiri Ludvik
Jiri Ludvik (neregistrovaný)
9. 7. 2001 16:37 Nový

ADSL v UK

celé vlákno
V Britanii stoji ADSL 50 liber na mesic bez ohledu na prenesene objemy. Co vim, tak stat vystavbu ADSL rozhodne nedotuje. S vystavbou siti British Telecom zacal nekdy loni a plosne pokryti je mimo metropolitni oblasti dost tristni (http://www.broadband.bt.com/rollout_new/rolloutmap.html). Kdyz se to porovna se situaci v Cechach, je jasne, ze se od CT neni mozne dockat rychle nejakych zazraku.
Michal Kara
Michal Kara (neregistrovaný)
9. 7. 2001 10:03 Nový

Styl pripojeni

celé vlákno
Podle mne hodne zavisi na stylu pripojeni. Vypocty vychazi z toho, ze chci z internetu tahat gigabajty dat. Jestlize ale budu chtit byt stale online a obcas neco udelam pres SSH na serveru, muze byt ADSL docela dobrou volbou - plati se preci za MB.
MK
MK (neregistrovaný)
9. 7. 2001 11:34 Nový

Re: Styl pripojeni

celé vlákno
Lemmingu, na co potrebujes 256 Kb/s pro SSH ?
Michal Kara
Michal Kara (neregistrovaný)
9. 7. 2001 11:54 Nový

Re: Styl pripojeni

celé vlákno
256kbit na SSH samozrejme nepotrebuji :-) Ale obcas clovek potrebuje neco stahnout rychle (stoji mu prace). Nezkousel jsem to presne, ale na rozumne komfortni praci je potreba tech 56kbit. Zalezi na konecnych cenach, jestli nebude neco pomalejsiho a vyhodnejsiho...
Petr
Petr (neregistrovaný)
9. 7. 2001 16:51 Nový

Re: Styl pripojeni

celé vlákno
Pokud se mohu vyjadrit, tak co jsem meril prenost Terminal Services, tak je to IN <0.5 + OUT <0.5, celkem 1kb asynchronne a hlavne, kdzy se okno schova je to 0 - na roydil treba od Netmeetingu, tam je to o hodne vice.

Odezva je 0.0ms, tedy neda se poznat, ze je to terminal }na LAN], na modemu je ping typickz okolo 100ms.
vorvan
vorvan (neregistrovaný)
9. 7. 2001 12:05 Nový

... a to jeste nevite ...

celé vlákno
Protoze se pro technologie xDSL pouziva obycejnych metalickych kabelu (tech co mate doma k telefomu), tak se jeste muze stat, ze nebudete mit ani tu 256k rychlost, protoze budete mit uhnile ci jinak zarusene ci znicene kabely. V nemecku maji napr. na webu nastroj, ktery Vam je schopen podle adresy zakonce rict, jakou max. rychlost jste schopni vyuzit (podle kvality kabelu).

Kdyby Telecom nebyl nenazranej, tak mohl nechat v provozu analogove okruhy (nefiltrovane) a kdyz byl okruh kvalitni, tak 256k nebylo problemem, ale z toho mel jenom nejakych 19 stovek a zbytek se platilo ISP a pokud to byl nejaky slusnejsi ISP, tak jste opravdu mel tech svych 256k a jeste k tomu synchronne.

vorvan
Populo
Populo (neregistrovaný)
9. 7. 2001 12:58 Nový

Re: ... a to jeste nevite ...

celé vlákno
No jo, ale na normalnem kovovem drate nekde vesele behaji (teda, BEHALY) i 2MB/s linky... a to i u nas, v Praze... Sice Telecomuniste mivali obcas problem takovy (neuhnily) drat vyhledat, ale driv to slo... Ted je to ale sere, ze nekdo muze provozovat soji 2MB/s linku na jejich drate za ktery oni zkasiruji pouhych par tisic mesicne... A tak to zacali omezovat, aby si lidi kupovaly tzv. "digitalni okruhy" za desetinasobky...
Josef Šumfrle
Josef Šumfrle (neregistrovaný)
9. 7. 2001 13:45 Nový

Re: ... a to jeste nevite ...

celé vlákno
Nejsem akcionářem SPT, ale: Vám by jako provozovateli linek nevadilo že si přes Vás někdo tahá vysokorychlostní data a nic z toho nemáte? Mě tedy ano - vadilo.
Jarda
Jarda (neregistrovaný)
9. 7. 2001 14:22 Nový

Re: nakej jetej, ne?

celé vlákno
a me zase vadi, ze si ctete moje prispevky do diskuse :P

a ja z toho nic nemam...

ty rychly data ty draty urcite vic vosoupou a ty pak uhnijou. chudinky telekoumacci... mozna by meli jeste hlidat lidi, jestli nahodou jejich telefonama nahodou netelefonujou nejakejm bohatejm lidem! za to by se melo platit navic. za normalni sazbu teticce a za zvysenou sazbu bratranci - manazerovi!
Mrazik
Mrazik (neregistrovaný)
1. 1. 2003 15:27 Nový

Re: nakej jetej, ne?

celé vlákno
Ty jsi úplný debil....Proč tě ve vlaku vyhodí z první třídy rychlíku, když máš jízdenku do dvojky, bez místenky a rychlíkových, či Intercity příplatků, když ten vlak přeci frčí taky stejným směrem, jako osobák za který jsi zaplatil!
Ty koleje přeci neuhnijou rychleji. Jestli taky nejde o bratrance manažera ČD.... Dělej se sebou něco, třeba můžeš pracovat za 35,-na hodinu, i když jsi ing.programátor, vždyť sousedka za to umývá nádobí, tak proč bys za stejné prachy nemohl fungovat ty, jako programátor. Ona pracuje 8 hodin, ty pracuješ 8 hodin, tak kde je sakra rozdíl?
Michal
Michal (neregistrovaný)
10. 7. 2001 21:37 Nový

Re: ... a to jeste nevite ...

celé vlákno
ADSL je delana aby na takovychhle kabelech dosahovala az 8Mb/s od provozovatele do komplu. Na dlouhych a zarusenych linkach kolem 2Mb/s a v opacnem smeru 640Kb/s. Jeden s cilu je totiz i pouziti pro sledovani digitalni televize. U CT jde o typicke oriznuti sluzby, zrejme hlavne diky slabe konekci ven. Co se tyce ADSL ve svete staci jako priklad pouhe Madarsko, kde je samozrejme taky pausal bez omezeni casu a dat a bezne je pouzivany pro pripojeni domacnostni na inet. Jenom my mame ty vyhody monopolu :-(((
Miloslav Ponkrác
Miloslav Ponkrác (neregistrovaný)
9. 7. 2001 16:07 Nový

Srovnání CZ a Amerika

celé vlákno
Já tedy nevím, četl jsem tu o srovnání my versus USA. Ale někde jsem slyšel, že Evropa platí USA za konektivitu. Jinak řečeno, že Evropa platí za konektivitu Americe a zároveň tím zadarmo získává Amerika konektivitu do Evropy. Je to trochu ve stylu jedna paní povídala, ale pokud je to tak, pak rozumím tomu, že ceny za internet jsou v Americe trochu jinde. Dále bych vymyslel, že poplatky za .com, .edu, .net apod. jdou přeci také do USA, nebo ne?
Martin Kalenda
Martin Kalenda (neregistrovaný)
9. 7. 2001 23:09 Nový

Re: Srovnání CZ a Amerika

celé vlákno
..poplatky za .com .net jdou registratorum tj ne do ameriky

Miloslav Ponkrác
Miloslav Ponkrác (neregistrovaný)
10. 7. 2001 4:28 Nový

Re: Srovnání CZ a Amerika

celé vlákno
A kde jsou registrátoři domén na .com a .net? Dle mého v Evropě to nebude.
qwerty
qwerty (neregistrovaný)
10. 7. 2001 15:40 Nový

adsl na slovensku

celé vlákno
Prednedavnom bol chat s hovorcom slovenskych telekomunikacii
a riesilo sa tam aj tema adsl. Otvorene priznali ze planuju nasadit adsl zaciatkom buduceho roku a ze ceny budu zhruba stejne ako v okolitych statoch, a neskour to upresnili na zhruba 2000-3000 SK. Podla mojich informacii napr vMadarsku to je 2500sk (v prepocte) za 384/64 (down/up).Takze by som videl tu cenu do 3000 za 128cku (myslim ze viac) ako celkom realnu aj u vas. Podla mna je tiez predbezne hodnotit buduce realne ceny podla pilotneho projektu.
qwerty
qwerty (neregistrovaný)
10. 7. 2001 16:05 Nový

Re: adsl na slovensku

celé vlákno
Jedna chybicka v Madarsku to je 545/112 kbit (nie 384/64:) za zhruba tych 2500sk.
Jerry III
Jerry III (neregistrovaný)
11. 7. 2001 9:54 Nový

Re: adsl na slovensku

celé vlákno
Proc je to proboha tak drahy? Ja platim $50 (zhruba 2000Kc) za 1.5Mbit/384Kbit ADSL. Mam k tomu tri public IP adresy a asi nejlepsi news servery z komercnich ISP ve statech. Samozrejme zadny omezeni co se tyce provozu a v podminkach jsou dokonce povoleny servery pokud nejsou public (coz je osobne velice zajimava formulace ;) Evropa je neuveritelne draha ...
Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný)
11. 7. 2001 10:03 Nový

Re: adsl na slovensku

celé vlákno
Evropa je neuvěřitelně drahá - to je hodně zjednodušený pohled. Nebyl by problém najít spoustu jiných věcí, které jsou naopak šíleně drahé v USA z pohledu Evropy. Prostě je tu jiná struktura výdajů.
Jerry III
Jerry III (neregistrovaný)
12. 7. 2001 9:20 Nový

Re: adsl na slovensku

celé vlákno
Ok, opravim to - komunikacni sluzby jako telefon, mobily a pripojeni na internet sou v evrope nechutne drahy. Spokojena dusicka?
Georg
Georg (neregistrovaný)
10. 7. 2001 23:28 Nový

porovnani cen

celé vlákno
Kdyz uz je rec o cenach tak na srovnani co platim v nemecku
Asi nejvyhodnejsi je co jsem si poridil i ja, objednat si takzvany cely balik. Co to je?
1.ISDN 3 linky tri cisla
2.A-DSL - bezi po jedne lince je ktomu zapotrebi splitr
3.Flat (pripojeni 24hodin denne 365 dni v roce bez nejakeho limitu)
Rychlost pripojeni 768/128 kbit/s nekdy vyssi az 1MB nekdy nizssi zalezi z jakyho servru stahuju.
Ceny: ISDN+DSL 64,79 DM k tomu Flat 49,-DM dela suma sumarum 113,79 mesicne a nic vic.
Za zavedeni date 100DM a za spliter na DSL jeste jednou 100DM
Zaver? Az nebude v cechach mit telecom monopol tak to bude rec o necem jinem. Jinak ja jsem u nemeckeho telekomu ale uz je vycvicenej z konkurence.
Jarda
Jarda (neregistrovaný)
11. 7. 2001 1:19 Nový

Re: porovnani cen

celé vlákno
Jo, tak taková cena je fantastická. Nebýt v Praze, šel bych do toho hned:) Moc by mne zajímalo, jestli vůbec kdy Telecom přijde s takovouto nabídkou, a nebo se bude pořád na něco vymlouvat. Co takhle zatím alespoň ten paušál? Co je na tom sakra tak nereálného? A jejich zvýhodnění ISDN? To je k smíchu! Tarif za hodinu je úplně stejný jako u normálního dial-upu, ale jako bonus k tomu ještě musíte přihodit vyšší měsíční poplatek za užívání. Pche. A myslím, že v případě zpoplatňování aDSL na nás chystají ještě zajímavější lahůdky. Ale je mi jasné, že se ještě chtějí nažvejknout, dokud to jde.
Bear
Bear (neregistrovaný)
11. 7. 2001 18:09 Nový

Neliberalni trh nemuze nabidnout liberalni ceny

celé vlákno
Obavam se, ze v po zavedeni relativne levneho pausalu bez omezeni by kabely neutahly explozi stahovacske manie. Telecom proste nema konkurenci, ktera by ho dokopala k razantnim investicim do kapacit a zavedeni vyhodneho pripojeni, jakeho si muzou vychutnavat nasi sousede nepoznamenani komunismem a naslednou transformaci. Ale kdo asi muze za to, ze je Telecom monopolni? Zlobit se na monopol, ze je monopolem, nema valny smysl. Dekovat muzeme nasim vyvolenym. Ale nedivme se jim, kdyz se na svet divaji z male strany...
Radek Petr
Radek Petr (neregistrovaný)
21. 3. 2002 2:26 Nový

Drahe ADSL

celé vlákno
Tak tedy nejen v Americe je ADSL levnejsi..
Ja mam tady v Australii 512/128 za 99 AUD = 2000 Kc
a to zahrnuje 3GB dat.
Klidne se podivejte na ceniky sluzeb Telstry - to je takova obdoba Telecomu tady - zatim ma monopol na ADSL. www.bigpond.com.au
Jinak kabel vyjde i levneji
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem