Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Je výměnný poměr 1:1 nejlepší možný? od Jiří Hlavenka - za výstižný a shrnující článek. Jsem rád, že...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 10. 2001 10:18

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    za výstižný a shrnující článek. Jsem rád, že se nezávislé médium tomuto intenzivně věnuje, když Živě či Namodro "nemohou" kvůli své spřízněnosti s konkrétními systémy.

    Jenom bych rád dodal. Poměr 1:1 není ten klíčový argument. Domnívám se, že uživatelé bez problémů snesou i výměnný poměr, ve kterém maličko ztrácejí; za podmínek, že přesně vědí, kolik maximálně ztrácejí. Když Kvantum říká "měním v poměru 4:5" a tečka, je to velmi korektní. Už podstatně méně korektní je rozsáhle hovořit něco o neustále se měnících poměrech a nic nezaručit - to, že to občas může dosahovat poměru 1:2, tj. jeden získaný za dva poskytnuté, už myslím "není dobrý obchod", bez ohledu na dobrou cílovou skupinu či jiné vlastnosti.

    Poměr 1:1 jsme v newLinxovi zvolili proto, že chceme členům ukázat a garantovat, že tyhle prazvláštní švindly-nešvindly se u nás nevedou anepovedou, že jim nikdo nebude prodávat reklamu pod rukou, notabene za hanebné ceny, na kterých ani nikdo nevydělá - to považuju za úplně zásadní. díky jh

  • 11. 10. 2001 16:49

    zdenka kralova (neregistrovaný)
    Vážený pane Hlevanko, překvapuje mne, že si pořád nedáte pokoj se STUPIDNÍM poukazováním na jednoduchý fakt, který je kromě Vás snad všem na internetu jasný !!! Předem píší, že jsem si nenaprogramovala žádný web a nejsem v žádném systému. Mám několik přátel, kteří používají oba systémy a jsou s nimi spokojeni.

    K Vaší hlouposti:
    a) zobrazí-li BillBoard 260 mil. reklamy (proti Vaší sumě 50 mil.) určitě není schopen prodat polovinu (1:2) prostoru. Ono by to bylo cirka 300 mil. Kč za rok a to v reklamě (jak napíší níže) na internetu není. Je tedy logické, že prodají zřejmě naprosto minoritní část a přidám-li k tomu self-promo nutné k zaslání při zákazech dostanu se spíše k realitě, kterou systém BillBoard ON-LINE zaobrazuje tedy 1:1 až 1:1,2. Takže když přestanete demagogicky překrucovat fakta a zjistíte si jakým způsobem co funguje (a hlavně v businessu na interentu) možná Vás ta Vaše nabubřelá argumentace přejde.
    b) největší stupiditou, kterou argumentujete je fakt, že BillBoard "okrádá" ročně servery o cca 95 mil. Kč. Tady se Vaše neznalost internetu (možná byste opravdu měl dál tisknout časopisy nebo přejít do politiky - tam se Vaše demagogické hlouposti určitě uplatní) projevila naplno. Před nedávnem jsem registrovala, že se odhaduje cca 150 mil. Kč v celé reklamě na českém internetu za rok. Opravdu jste dost hloupý, když si myslíte, že výměnný systém přebere na svou stranu 2/3 všech peněz v reklamě na českém internetu. To by velké agentury jako ARBOmedia, MIA, HI-MEDIA, iMachina a velké servery... musely zkrachovat. Opět jsem přesvědčena, že výměnný sestém nemůže prodat více než cca 1,5 mil. Kč/rok a to stačí tak na zaplacení konektivity, programátorů, administrátorů... Kde by se vzalo 95 mil. Kč - nebuďte blázen.

    Malá poznámka na závěr: možná byste měl v zájmu svých lidí, kteří pracují na adrenalinu a newlinx (a podle všeho dobře) přestat přispívat do diskuzí na č. interneu svými stupiditami a arogancemi - určitě by jim to moc prospělo a neztráceli by kvůli Vás kredit.
    Ahoj Zdenka

  • 11. 10. 2001 17:19

    Martin Klubal (neregistrovaný)
    Ahoj, asi je nadsazene, kdyz tvrdite, ze garantujete 1:1 !!!

    Chtel bych videt situaci, kdy se domluvi velke servery (seznam, atlas, centrum, seznamka...) a naspori si desitky milionu zobrazeni reklamy a nejdnou spusti kampane ???

    To se Vam asi system 1:1 zhrouti a neoblbnete pomer 1:1 zadnym dotovanim zobrazeni z Vasich vedlejsich "švindly-nešvindly" serveru !!!

    Martin
  • 11. 10. 2001 17:42

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    ... a nebo kdyz se domluvi vsichni klienti banky a budou chtit najednou vybrat vklady... asi stejne pravdepodobna situace :-)
    Mimochodem, desitky milionu obcas byvaji bezne uspory JEDNOHO z tech jmenovanych serveru, dohromady by to byly stovky...
  • 12. 10. 2001 6:58

    Martin Klubal (neregistrovaný)
    Dekuji za informaci. Myslel jsem si, ze by stacil jeden nebo dva z velkych portalu nebo serveru a svymi nasporenymi zobrazenimi by prevalcovali smesne dotovani ze serveru CP. Pravdu mate asi Vy, ze nemusi nic prodat a presto 1:1 nemohou garantovat.
    Spis jde o matematicko-logicky princip a jde o vetsi svindl nez tvrzeni BillBoardu, ze maji variabilni pomer vymeny konvergujici k 1:1 - to se mi zda poctivejsi, nez balamutit lidi s garancema NEGARANTOVANEHO.

    Martin
  • 15. 10. 2001 8:23

    zdenka kralova (neregistrovaný)
    Vážený pane Hlavenko,
    Velmi se omlouvám za zkomolení jména.
    Nejsem žádná fanynka nějakého billboardu a jen jsem odpovídala ve stejnem duchu, který používáte Vy, abyste si uvědomil, jaké to je, když napadáte lidi v diskusi.
    Pana Matulu neznám (ani nikoho z billboardu) a proto Vám nemohu vyhovět - předpokládám, že mi takové údaje nesdělí.
    Malá poznámka na závěr: už jste přestal na základě mých poznámek argumentovat nesmyslnými čísly, ale zase jste si neodpustil napadnout přímou konkurenci - jste prostě nepoučitelný a pro věcnou diskusi nepoužitelný.
    Ahoj Zdenka
  • 13. 10. 2001 11:36

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Milá paní či slečno Králová,
    slušné je neurážet, nenadávat nikomu a ničemu do stupidit, hloupých lidí, demagogů, nekomolit jejich jména a podobně.
    Opravdu nechci ani nemám zájem se s vámi "hádat", ale zkuste si znovu a bez předsudků přečíst a zkusit pochopit, co jsem do této diskuse psal, co psali ostatní, a o co skutečně šlo. Jeden váš argument je ale zajímavý: pokud jste si tak skálopevně jistá, kolik impresí billboard neprodal, tak byste se jich coby jejich fanynka možná mohla zeptat, kolik prodal. Pokud považují moje výpočty za nadsazené, proč se neozvou a neřeknou, jaká je pravda? POkud by to bylo 1.5 mil. Kč za letošní rok, tak se panu Matulovi hluboce osobně omluvím :-))
  • 13. 10. 2001 12:06

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Milý pane, GARANTUJEME a stojíme si za tím - jménem významné firmy, která o reputaci svého jména přijít nechce. Stejně jako když banka garantuje vklady vkladatelů - i ona ví, co dělá a o co si může dovolit garantovat.
    Ale rád zareaguji na váš scénář. Nastínil jste zcela krajní případ, který na českém Internetu nenastal a zřejmě nikdy nenastane, ale to nevadí - rád vám popíšu, co by se stalo, protože i takovéto případy jsme modelovali. Předpokládejme, že tyto servery skutečně budou šetřit miliardu bannerů (to je zcela enormní číslo, nikdy nikdo nespořil více než řádově desítky miliónů).
    V tomto případě nastane při jejich spoření značný propad, který budeme muse doplňovat bannery vlastních serverů, případně dostanou i jiné servery možnost čerpat do "kontokorentu". To je věc rychlé domluvy a rychlé akce. Doplňuji pouze, že i našetřit tuto miliardu by trvalo několik měsíců.
    Při následném čerpání pak samozřejmě vznikne obrovská převaha nabídky nad poptávkou, takže servery budou uspokojovány postupně, opět několik měsíců. Ale je nevyhnutelně jisté, že během těchto měsíců přesně vyčerpají to, co naspořili.
  • 13. 10. 2001 12:29

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Rád váš názor upravím pomocí skutečných čísel. V současné době dělá duo Adrenaline-newlinx deset miliónů bannerů denně, a to na tzv. malých serverech a CP serverech, portály mění občas, podílejí se na tomto čísle tak čtvrtinou.
    Jaká je návštěvnost portálu podle i-Auditu, víte - víte tedy, jakou mají kapacitu bannerů. To "směšné dotování" představuje kapacitu sto miliónů bannerů měsíčně (je to opravdu "směšné")?.
    Další viz výše. Stále je to o tom "kýblíku s vodou", poměrně jednoduché. Nechci se s vámi hádat - pokud jste apriorně skálopevně přesvědčen že něco nejde a nechcete naslouchat věcným argumentům, tak to asi nejde. Pokud budeme debatovat na úrovni "směšného dotování", tak diskusi skutečně vzdávám - na diskusi musí být dva, kteří se chtějí dobrat pravdy.
  • 15. 10. 2001 0:36

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Hmm, ale tak mě napadá, že nemůžete zaručit stejné složení reklamního prostoru. Když prostě najednou ubude server s erotikou, CPress ho přeci nenahradí.

    Nic to nemění na skutečnosti, že věřím Vaší garanci výměnného poměru. Jen si nejsem jist, že chci své bannery promrhat třeba na Hyperlinku, Serge nebo WebSpy, když jsem je předtím v potu tváře nasbíral na serveru o pavých očkách.

    Uznávám, že to je Off Topic. Ale když se nad tím zamyslíte, tak je to kýbl se šťávou z lesní směsi, do kterého občas dolijete jablečný mošt. (S Vaší teorií o indiferentnosti reklamního prostoru na webu nesouhlasím.)
  • 15. 10. 2001 8:02

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    To je jasné, že nemůžu zaručit stejné složení reklamního prostoru, souhlasím. Ten se mění ze dne na den a stejně tak i v jiných reklamních systémech - to nemá nic společného s výměnným koeficientem!

    Na druhé straně je tu opět otázka "reality": počet serverů v systému je několik tisíc (asi 6000, jestli se nepletu). Což znamená, že v každé oblasti je několik stovek serverů a to, že se jeden-dva z nich odhlásí, ještě neznamená, že ta daná cílová skupina zmizí. Naštěstí to nemáme děleno tak hluboce, že by tam existoval server o "pavích očkách"

    O té indiferentnosti: většina impresí na netu se bohužel protočí v "indiferentních" portálech a freemailech...

  • 15. 10. 2001 19:44

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Pokud dovolíte, v diskusi nenapadám žádné lidi. Je zde konkurenční prostředí, ve kterém jsou dva soutěžitelé: billboard a my. Soutěžitel argumentuje, hájí svůj produkt, a já argumentuji, když hájím svůj produkt: poukazuji na to, co je v argumentaci váženého kolegy-konkurenta nekorektního a na to, že tento vážený kolega-konkurent může připravovat ostatní inzerenty o 95 mil. Kč ročně. Připadá mě docela pozoruhodné, když zmíněný kolega-konkurent toto není vůbec schopný vyvrátit. Vám to divné nepřipadá? Už na základní škole nám říkali: kdo mlčí, souhlasí :)

    Lidi nenapadám. Ale argumentovat v diskusi, které se účastní i konkurent, na téma, které se týká nás obou (i on argumentoval), mě předpokládám dovolíte. Nebo ne?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).