Jeden počítač nestačí: třetina českých on-line domácností jich má víc

Více než třetina českých domácností připojených k internetu přistupuje k síti ze dvou a více počítačů. Největší oblibě se těší připojení prostřednictvím wi-fi sítí a nejčastěji využívaným prohlížečem je Internet Explorer. Údaje vycházejí ze Strukturálního exkluzivního kontinuálního výzkumu (SEKV), který pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) realizuje společnost MEDIARESEARCH.

Více než třetina českých domácností připojených k internetu přistupuje k síti ze dvou a více počítačů. Největší oblibě se těší připojení prostřednictvím wi-fi sítí a nejčastěji využívaným prohlížečem je Internet Explorer. Údaje vycházejí ze Strukturálního exkluzivního kontinuálního výzkumu (SEKV), který pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) realizuje společnost MEDIARESEARCH.

Čtvrtina internetových domácností přistupuje na internet ze dvou počítačů, tři a více kusů uvádí dalších 12 % dotázaných. Část z těchto zařízení sice tvoří počítače zapůjčené z práce, nicméně výzkum z října 2011 potvrzuje, že většinu z nich si lidé pořizují soukromě. V důsledku vyšší vybavenosti domácností poklesl počet domácností připojujících se k internetu jen z jednoho počítače, a to meziročně o 13 %.

Pro spojení s online světem Češi nejčastěji používají bezdrátové wi-fi sítě (41 %), připojení přes kabelovou televizi (24 %) anebo ADSL (19 %).

MIF16

Používání webového prohlížeče MS Internet Explorer vykazuje dlouhodobě klesající trend, jako doma nejčastěji užívaný browser jej však stále označuje téměř polovina internetových uživatelů. Více než třetina uživatelů (36 %) přistupuje na síť přes Mozillu Firefox a 7 % surfuje prostřednictvím Chrome. Operu využívá 5 % dotázaných. Do výzkumu se v průběhu roku 2011 zapojilo 2 616 internetových domácností, ve kterých bylo 6 324 respondentů starších deseti let přistupujících k internetu.

Zdroj: SEKV – SPIR/MEDIARESEARCH, 2011

Workshop: UX design v návrhu webu

  •  
    Rychlý a efektivní návrh rozhraní.
  • Metoda Design Studio.
  • Prototypy - proč a jak prototypujeme.

Detailní informace o workshopu UX designu »