Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Jiří Hlavenka: Mají české e-shopy právo na zisk? od JKL - S e-shopy mám sám velké zkušenosti a osobně...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 10. 2014 0:26

    JKL (neregistrovaný)

    S e-shopy mám sám velké zkušenosti a osobně nechápu jak se někdo může dostat do ztráty.

    Je blbost platit si nějaké hi-end technologické řešení na míru a pak přijít na to, že se mi to nezaplatí.

    Rozhoduje hlavně kvalita služeb, rychlost dodání, cena a atraktivita zboží. Podotýkám, že v ČR se dnes pohybuje tak maximálně 10% světového zboží a zbytek tady prostě nekoupíte... Nechápu proč si někdo zakládá už 53. eshop na prodej toho, co všichni ostatní, když si může založit eshop na prodej čehokoliv, co tu NIKDO JINÝ NENABÍZÍ.

    Logicky pak není třeba ani utrácet peníze za srovnávače, protože není s kým se srovnávat.

    A že se musí platit "drahý" vývoj e-shopu, protože na tom, který není "cool", nepoužívá nejmodernější technologie a nemá ultra grafiku nikdo nic nenakoupí? Pěkná blbost!

    Znám několik majitelů "eshopů", které jsou v podstatě jen statické HTML katalogové stránky s telefonem a e-mailem.
    Dotyční na tom generují měsíčně šesticiferné zisky a "propracovaná" konkurence jenom čumí...

    Někdy je prostě v jednoduchosti síla a věřím, že pro spoustu lidí je pohodlnější prostě jen napsat nebo říct do telefonu: "Chci to a to, poslat tam a tam..." Než nějaký šestikrokový postup objednávky s ověřováním e-mailu atd.

    Především, kdo chce být dobrý obchodník na Internetu, tak MUSÍ BÝT DOBRÝ OBCHODNÍK.

    Obchod je pořád obchod a je blbost myslet si, že když v reálu neprodám ani rohlík, tak na Internetu budu hvězda.

  • 3. 11. 2014 8:52

    thr

    Faktem ale je, že opravdu není tak složité narazit na zboží, které se prodává i v EU (nejde tedy o nějaké speciality pro USA či Asii), ale u nás se shání velice mizerně, kupodivu přitom občas ani tak málo známé není.
    A v tomto případě problém s certifikací není (když už je to v EU), dokumentace je v mnoha případech minimální i u originálu atd.

    Nehodlám komentovat pana JKL, nakolik je jeho sebechvála pravdivá netuším. Jenže i kdyby v otázce svých úspěchů kecal, tak to neznamená, že je automaticky nepravdivá i jeho poznámka o hledání prostoru na trhu, kde se lze odlišit...

  • 31. 10. 2014 21:00

    karel (neregistrovaný)

    "S e-shopy mám sám velké zkušenosti a osobně nechápu jak se někdo může dostat do ztráty."

    S jakými eshopy (obývák bez skladu / shop v top 50)?

  • 30. 10. 2014 11:42

    tom (neregistrovaný)

    přesně tak především je potřeba být dobrý obchodník mít kontakty, vědět kde seženu dodavatele s lepšíma cenama než má konkurence a ne zajít do nejbližšího "velkoobchodu" naflákat pomocí copy&paste do e-shopu na míru za statisíce popis zboží z velkoobchodu či od konkurence a pak čekat, že mi to bude vydělávat, když vlastně nejsem schopen zajistit solidní nákupní ceny přímo od výrobce....

  • 30. 10. 2014 13:11

    Petr (neregistrovaný)

    Pokud to zboží tady nikdo nenabízí, pak to je asi tím, že tu není přítomna podpora od výrobce.

    - není servis
    - není ponětí o značce mezi zákazníky
    - není dovozce (sklady, dodací lhůty)
    - není přeložená dokumentace
    - nemusí být v pořádku certifikace

    To všechno značně zvyšuje vstupní náklady pro obchodníka. Pro malého obchodníka nepřekročitelně. U nějakých hadrů je to jedno, u elektroniky je to zásadní.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).