Hlavní navigace

Jiří Hlavenka: Tlak na snižování marže pokračuje

Martin Vyleťal

Velice zajímavý příspěvek přednesl na konferenci Czech Internet Forum Jiří Hlavenka. Analyzoval čísla z nákupů u deseti největších českých e-shopů. Z údajů mimo jiné vyplývá, že lidé nejčastji nakupují na Internetu v práci. V e-shopech stále vítězí nejnižší cena a tudíž není prostor pro růst marže. 84% uživatelů vůbec nekliká na reklamní odkazy, 66% kliků dělají 4% uživatelů Internetu. Nejvíce lidí nakupuje jednu nebo dvě položky. Jednokusové nákupy sice tvoří polovinu všech nákupů, ale…

Velice zajímavý příspěvek přednesl na konferenci Czech Internet Forum Jiří Hlavenka. Analyzoval čísla z nákupů u deseti největších českých e-shopů. Z údajů mimo jiné vyplývá, že lidé nejčastji nakupují na Internetu v práci. V e-shopech stále vítězí nejnižší cena a tudíž není prostor pro růst marže. 84% uživatelů vůbec nekliká na reklamní odkazy, 66% kliků dělají 4% uživatelů Internetu. Nejvíce lidí nakupuje jednu nebo dvě položky. Jednokusové nákupy sice tvoří polovinu všech nákupů, ale generují pouze 17% tržeb. Provozovatelé e-shopů by se měli více zaměřit na přesvědčení uživatelů k nákupu více položek v rámci jednoho nákupu.

Našli jste v článku chybu?
13. 11. 2009 9:30
uživatel si přál zůstat v anonymitě
Tak tak a navic ho jeste nahlodate, jestli ten NB co si vybral je ten pravy, zacne porovnavat a treba nakonec nekoupi nic. To byl treba muj pripad :-) Nakonec jsem sice koupil, ale jinde.
13. 11. 2009 9:29
Petr (neregistrovaný)
Neříkej to nám, běž vysvětlit japoncům do Sony že by měly zrušit národní zastoupení a aby ti přímo z japonska poslali nějaký kompakt za pár jenů. Určitě to posoudí jako nový geniální nápad ;-)