Zazil jsem nekolik jednani s firmou CHAPS, poverenou ministerstvem dopravy spravou jizdnich radu, a musim priznat, ze je to pekne vykutalena particka. Obvykly argument pri vyjednavani je, ze vedeni chce, aby sluzba vydelavala a tudiz je nutne nastavit vyssi ceny nez obvykle, takze vas v podstate tlaci do nesmyslnych pozadavku. Preju jim, aby jim to takhle vychazelo jeste chvili nez narazi na nekoho, kdo se nastve a udela poradnej bordel. :)
Chaps má státem garantovaný monopol na data a proto situace vypadá tak jak vypadá. Na jízdní řády nesáhli léta, jen přidávají reklamy a přemýšlejí, kde by to mohlo hodit nějakou tu korunu navíc. Reportované chyby zvesela ignorují.
Kdyby byla data k dispozici, jistě by se našel někdo, kdo by do kvalitnější aplikace nalil pár milionů.
Predpokladam ze taky zmrvi layout, takze z dnesniho pouzitelneho, ktery se prizpusobi sirce okna prohlizece z toho budu skrolovaci nudle jako iDnes. Nejlepe jako jejich clanky, kde jen cca ctvrtina (jiz takto omezene) sirky je vlastni clanek a zbytek pokryvaji reklamy.
To by mě zajímalo, jak může být garantovaný monopol na data. Do rozpočtu za "pár miliónů" by se učitě vešelo napsání programu na vygenerování dat z dostupných jizdních řádů v PDF.
Pojďme o to ještě chvíli mluvit: jaké algoritmy se vlastně používají na vyhledání spojení? Určitě to bude nějaké hledání cesty v grafu. Ale to se vždycky prohledává celý znovu, nebo se dá vymyslet nějaká optimalizace?