Hlavní navigace

Jsou statistiky počtu klientů mobilních operátorů objektivní?

Martin Vyleťal

T-Mobile se stal jedničkou na českém trhu, co se týče počtu zákazníků (za zákazníka se počítá každá aktivní SIM karta), to už ví snad každý. V posledních dnech jsme totiž byli svědky masivní reklamní kampaně, která neměla nechat nikoho na pochybách, kdo je nyní mezi mobilními operátory pánem.

Někdo by mohl říci: „No a co, za pořádnou práci pořádná odměna, ať to každý ví, že mají nejvíce zákazníků.“ A v duchu této teorie se na nás z denního tisku, televize, Internetu a různých jiných reklamních médií usmívali bezstarostní lidé s jedničkami na oblečení.

Na první pohled idyla bez menší skvrnky. Ale je tomu opravdu tak?

T-Mobile se totiž v posledních měsících ve snaze překonat svého největšího rivala, společnost Eurotel, uchýlil ke zvláštní taktice. Podle našich informací rozdával zdarma SIM karty s velice nízkým kreditem. Na tom by nebylo nic neobvyklého, každá společnost čas od času v rámci svých reklamních kampaní nabídne potenciálním zákazníkům „ochutnávku“ poskytovaných služeb zdarma. Většina obdarovaných se pochopitelně takovému dárku nijak nebránila a lze se domnívat, že valná většina z nich i kredit použila k poslání pár SMS zpráv či velice krátkému telefonnímu hovoru. Pak ji nejspíše vyndali ze svého mobilního telefonu a nahradili svou vlastní. Na tom by také nebylo nic neobvyklého, až na tu skutečnost, že tím, že z darované SIM karty poslali zprávu či zatelefonovali, pomohli společnosti T-Mobile k jejímu současnému prvenství. Takto aktivovaná SIM karta je totiž po určitou dobu vedena v registru aktivních SIM karet operátora, přestože se z ní kromě zmíněných hovorů a SMS zpráv už žádné další nerealizují.

UX17

Toto není samozřejmě problém pouze společnosti T-Mobile, ale zdá se být problémem obecné metodiky započítávání aktivních SIM karet. Protože jak je vidět, není aktivní SIM karta jako aktivní SIM karta.

A tak když jsem dnes otevřel schránku, ve které na mě po dlouhé době čekal pohled s nápisem „Jsme jedničky. Děkujeme.“ a připomenutím, že o tomto víkendu mohu posílat SMS zprávy zdarma, nemohl jsem se ubránit smíšeným pocitům.

Našli jste v článku chybu?
24. 8. 2005 9:13
Martin Kalenda (neregistrovaný)
Ne nespadl, i kdyz bych rad ale tento rok jsem se na zahradku ani nedostal. Predne nechapu proc pausalizujete bez konkretnosti, asi je rozdil mezi techniky resici plosne problemy (cra,ctc,et,tmobile,vodafone-oskar ..) a mezi techniky kteri vedi ze jediny problem FYZICKEHO charakteru mohl nastat na ploste o rozloze v radu stovek metru ctverecnich s tim ze dojezdovka je do 5-10 minut. Takovy clovek ma vzdy k dispozici 2-3 kanaly jak to resit (ip telefon, gsm telefon, pevna linka) a ta prepaid …
24. 8. 2005 0:11
Dan Ohnesorg (neregistrovaný)
Prepaid na hotline, jste spadl z jahody ne? Muzu riskovat, ze technik, kdyz nekam zavola, tak provola majlant, ale nikdy nemuzu riskovat, ze mu dojde kredit. Navic se plati i prichozi hovor, takze to dojiti kreditu je aktualni i u prichozich presmerovanych hovoru.