Názory k článku
Kalkulačka
pechinka (neregistrovaný)
62.168.56.---
3. 3. 2010 8:47
Nový
Funkce
celé vlákno
Proboha na jaké výpočty kalkulačku používáte, že jste si na ní vytvořil závislost?
Používám kalkulačku v mobilu, pda nebo počítači na rychlé orientační výpočty a to celkem zřídka. Domácí účetnictví, knihu jízd vedu raději v tabulkové procesoru, který používám na složitější výpočty.
Používám kalkulačku v mobilu, pda nebo počítači na rychlé orientační výpočty a to celkem zřídka. Domácí účetnictví, knihu jízd vedu raději v tabulkové procesoru, který používám na složitější výpočty.
Zeus (neregistrovaný)
---.124.broadband13.iol.cz
3. 3. 2010 9:28
Nový
Re: Funkce
celé vlákno
Ona je náhodou vážně někdy skvělá a potřebná. Už třeba pro odmocninu. Na kalkulačce Windows určitě je (i když já ji teda nevidím), stahovat něco dalšího se mi nechce a lézt pokaždé na WolframAlpha a vypisovat se se sqrt() se mi taky nechce.
Kvadratické rovnice kupříkladu rád dávám do wolframu, když jsem doma, je to prostě rychlý, ale kdekoli jinde využiju kalkulačku, která to už dnes taky spočítá (teda ne moje, spolužákova), nebo na jiné pokročilé fce (ty zvládá i moje). S jejich grafickým rozhraním, které umožňuje relativně dost pohodlně zadávat i úplné šílenosti, aniž bych použil tisíc závorek, je to velmi pohodlné. A cena taky dobrá ...
http://www.meru.pl/images/350.jpg - tuhle mám. Jednodušší, ale stačí, a zlomky se na ní dělají jedna radost. Sehnal jsem ji asi za 250,-
(Jinak ano, Excel je skvělý a na finance se výborně hodí, to je i podle mě svatá pravda)
Kvadratické rovnice kupříkladu rád dávám do wolframu, když jsem doma, je to prostě rychlý, ale kdekoli jinde využiju kalkulačku, která to už dnes taky spočítá (teda ne moje, spolužákova), nebo na jiné pokročilé fce (ty zvládá i moje). S jejich grafickým rozhraním, které umožňuje relativně dost pohodlně zadávat i úplné šílenosti, aniž bych použil tisíc závorek, je to velmi pohodlné. A cena taky dobrá ...
http://www.meru.pl/images/350.jpg - tuhle mám. Jednodušší, ale stačí, a zlomky se na ní dělají jedna radost. Sehnal jsem ji asi za 250,-
(Jinak ano, Excel je skvělý a na finance se výborně hodí, to je i podle mě svatá pravda)
devadeva (neregistrovaný)
---.praha5.net
3. 3. 2010 10:21
Nový
Re: Funkce
celé vlákno
> Na kalkulačce Windows určitě je (i když já ji teda nevidím)
sqrt vpravo nahore, standardni zobrazeni
sqrt vpravo nahore, standardni zobrazeni
JOD (neregistrovaný)
---.buk.cvut.cz
3. 3. 2010 11:01
Nový
Re: Funkce
celé vlákno
>... Na kalkulačce Windows určitě je (i když já ji teda nevidím)...
No jak už tu někdo psal, tak v stansartním zobrazení je to tlačítko sqrt (pokud teda chcete druhou odmocninu) a ve vědeckém zobrazení k tomu slouží tlačítko x^y, přičemž pro druhou odmocninu je to se zada 1/2, pro třetí 1/3...
No jak už tu někdo psal, tak v stansartním zobrazení je to tlačítko sqrt (pokud teda chcete druhou odmocninu) a ve vědeckém zobrazení k tomu slouží tlačítko x^y, přičemž pro druhou odmocninu je to se zada 1/2, pro třetí 1/3...
a8n (neregistrovaný)
88.200.109.---
3. 3. 2010 14:28
Nový
Re: Funkce
celé vlákno
Případně zapnutí inverzní funkce a x^2, x^3, x^y.
Dominik (neregistrovaný)
158.194.168.---
3. 3. 2010 14:31
Nový
Re: Funkce
celé vlákno
> stahovat něco dalšího se mi nechce a lézt pokaždé na WolframAlpha a vypisovat se se sqrt() se mi taky nechce.
Můžete použít Google, k tomu se obvykle dá dostat z prohlížeče rychleji než na WA. http://www.google.cz/search?hl=cs&source=hp&q=sqrt%2836%29&lr=&aq=f&oq=
Můžete použít Google, k tomu se obvykle dá dostat z prohlížeče rychleji než na WA. http://www.google.cz/search?hl=cs&source=hp&q=sqrt%2836%29&lr=&aq=f&oq=
Radek (neregistrovaný)
---.fit.vutbr.cz
3. 3. 2010 9:34
Nový
Chybí mi...
celé vlákno
Už asi pět let jsem se nedostal ke koupi nové baterky do své kalkulačky a celých těch 5 let mi chybí. Kalkulačka v počítači a mobilu není tak praktická - musí se najít, spustit, pak zase překáží... normální kalkulačku vezmu a mám :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.anonymouse.org
3. 3. 2010 9:46
Nový
Re: Chybí mi...
celé vlákno
Tento okrajový význam slova "chybí" mi uniká. Když 5 let potřebuju něco a nemám to jen kvůli pár minutám, tak to zcela jistě nepotřebuju.
jehovista (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
9. 3. 2010 1:04
Nový
Re: Chybí mi...
celé vlákno
"Kalkulačka v počítači a mobilu není tak praktická - musí se najít, spustit, pak zase překáží"
Tak s tim nesouhlasim. Od te doby, co mam novou klavesnici, spoustim kalkulacku stiskem jednoho tlacitka(na klasickych klavesnicich se to da jiste resit klavesovou zkratkou), spocitam co potrebuju a pak zavru alt+F4. Zda se mi to rychlejsi, nez sahnout po klasicke kalkulacce, nastartovat, spocitat a zase odlozit. Navic muzu vysledky rovnou kopirovat.
Tak s tim nesouhlasim. Od te doby, co mam novou klavesnici, spoustim kalkulacku stiskem jednoho tlacitka(na klasickych klavesnicich se to da jiste resit klavesovou zkratkou), spocitam co potrebuju a pak zavru alt+F4. Zda se mi to rychlejsi, nez sahnout po klasicke kalkulacce, nastartovat, spocitat a zase odlozit. Navic muzu vysledky rovnou kopirovat.
Václav Jaroměřský (neregistrovaný)
---.255.broadband3.iol.cz
3. 3. 2010 10:13
Nový
Bez kalkulačky bych umřel
celé vlákno
A bez papíru a tužky taky. Celou docházku na střední školu jsem kalkulačkou, papírem a tužkou opovrhoval a až s příchodem do zaměstnání na pozici stavebního rozpočtáře a přípraváře smluv jsem přišel na to, jak jsou tyhle věci nezbytné pro moje fungování.
Kalkulačka, která ač výstupem není nikterak zajímavá je rozhodně kvadrilionkrát ergonomičtější než mobil, či ještě hůř kalkulačka v počítači, která tak maximálně zavazí a její spuštění taky není otázkou několika milisekund, nemluvě o tom, že je třeba přepsat, či překopírovat hodnotu, což s kalkulačkou na pozadí je dost na prd hlavně, když se takový výpočet dělá několikrát za minutu. Nemluvím čistě o práci, ale i doma zuřím, když nemám po ruce svou oblíbenou kalkulačku a to spočítam něco jen sem tam.
Samozřejmě, na komplexnější výstupy je dobré použít některý z tabulkových procesorů, o tom nepochybuji, nicméně pro různá čísla například ve smlouvách (vyčíslování DPH, převod kurzů, ...) je použití kalkulačky rozhodně přívětivější.
A co se té tužky a papíru týče, pokud dělám draft, ať už čehokoli krom textů a ucelených tabulek, tak rukou na papír - opravy, poznámky, výpisky a jakékoli značky jsou mnohem jednodušší a rychlejší. A osobně si myslím, že věci jako kalkulačka, tužka a papír mnohem více drží člověka při vědomí a automaticky ho donutí při zadávání dat do počítače zkontrolovat správnost vstupů.. :)
Kalkulačka, která ač výstupem není nikterak zajímavá je rozhodně kvadrilionkrát ergonomičtější než mobil, či ještě hůř kalkulačka v počítači, která tak maximálně zavazí a její spuštění taky není otázkou několika milisekund, nemluvě o tom, že je třeba přepsat, či překopírovat hodnotu, což s kalkulačkou na pozadí je dost na prd hlavně, když se takový výpočet dělá několikrát za minutu. Nemluvím čistě o práci, ale i doma zuřím, když nemám po ruce svou oblíbenou kalkulačku a to spočítam něco jen sem tam.
Samozřejmě, na komplexnější výstupy je dobré použít některý z tabulkových procesorů, o tom nepochybuji, nicméně pro různá čísla například ve smlouvách (vyčíslování DPH, převod kurzů, ...) je použití kalkulačky rozhodně přívětivější.
A co se té tužky a papíru týče, pokud dělám draft, ať už čehokoli krom textů a ucelených tabulek, tak rukou na papír - opravy, poznámky, výpisky a jakékoli značky jsou mnohem jednodušší a rychlejší. A osobně si myslím, že věci jako kalkulačka, tužka a papír mnohem více drží člověka při vědomí a automaticky ho donutí při zadávání dat do počítače zkontrolovat správnost vstupů.. :)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.tvtrinec.cz
3. 3. 2010 13:32
Nový
Re: Bez kalkulačky bych umřel
celé vlákno
"...kalkulačka v počítači, která tak maximálně zavazí..."
Prosim?
"...její spuštění taky není otázkou několika milisekund..."
Co takhle zastupce v panelu pro rychle spusteni (pokud jste Woknar), klavesova zkratka, nebo cudlik na multimedialni klavesnici? Jedno z toho snad mate nebo si muzete nastavit, ne?
"...nemluvě o tom, že je třeba přepsat, či překopírovat hodnotu..."
Ctrl+C
(samozrejme pokud nemluvite o prepisovani na papir, ale to pak vychazi na stejno jako klasicka kalkulacka)
Prosim?
"...její spuštění taky není otázkou několika milisekund..."
Co takhle zastupce v panelu pro rychle spusteni (pokud jste Woknar), klavesova zkratka, nebo cudlik na multimedialni klavesnici? Jedno z toho snad mate nebo si muzete nastavit, ne?
"...nemluvě o tom, že je třeba přepsat, či překopírovat hodnotu..."
Ctrl+C
(samozrejme pokud nemluvite o prepisovani na papir, ale to pak vychazi na stejno jako klasicka kalkulacka)
3. 3. 2010 13:35
Nový
Re: Bez kalkulačky bych umřel
celé vlákno
Zavazi, mame tam totiz prohlizece, ci jine programy. a je snazsi to prepsat, nez slozite kopirovat.
jeji spusteni prekazi a zastupce tomu nepomuze, furt musim klikat jak idiot na mysku a nebo datlovat na klavesnici notebooku.
jeji spusteni prekazi a zastupce tomu nepomuze, furt musim klikat jak idiot na mysku a nebo datlovat na klavesnici notebooku.
3. 3. 2010 16:02
Nový
Re: Bez kalkulačky bych umřel
celé vlákno
No moment! Pokud mluvíme o notebooku bez připojeného numpadu nebo s klávesnicí bez numpadu, pak ano, to použiju kalkulačku taky.
Stahovač. (neregistrovaný)
---.kn.vutbr.cz
3. 3. 2010 10:21
Nový
RE: Kalkulačka
celé vlákno
Kalkulačka je mocný pomocník i v dnešní době. Třeba při programování je někdy lepší odejít od počítače, lehnout na postel se sešitem, tužkou, gumou a kalkulačkou, a přemýšlet takříkajíc "na papír". Místo kalkulačky se dá docela dobře použít i nějaké to PDA, někde se mi ještě válí starý Palm, ve kterém jsem svého času měl docela dobrý kalkulátor schopný řešit i soustavy lineárních rovnic.
Nicméně - hlavní výhodou kalkulačky je, že k její obsluze stačí jedna ruka, která může být i různě upatlaná od jídla, aniž by to výrazně vadilo.U PDA je toto přece jen nevhodné, a pokud nechci používat tužku, musel bych upatlat displej. Druhá ruka je potom volná na psaní, přece jenom je otravné přehazovat tužku a "tužku".
Kalkulačka je obvykle tolerována u písemek, kdežto PDA ani mobily z pochopitelných důvodů ne. Při správném použití dovede ušetřit hodně času, spočítá třeba aritmetické průměry a střední hodnotu a rozptyl, stejně jako aproximace funkcí. A to všechno umí obyčejná stará kalkulačka ještě ze střední školy.
Některé lepší kalkulačky mají i BASIC, ale na tohle je už lepší PDA vzhledem k ceně. Měl jsem ještě to štěstí, že když jsme měli numerické výpočty a pravděpodobnost, učitelé ještě moc nevěděli o rozdílu mezi kalkulačkou a PDA, a tak jsem si na zkoušku naprogramoval v C prográmky do PDA, které pro aproximační algoritmy generovaly nejen výsledek, ale rovnou celý postup, stačilo zadat vstupy úlohy a pak to jen opsat na papír. Tohle by obyčejná kalkulačka nezvládla. Ne že bych to nebyl býval schopen spočítat normálně, postup jsem znal dost dobře na to abych ho byl schopen i naprogramovat, ale jako úleva od stresu při písemce je to vynikající pomoc ;)
Takže - kalkulačka RULEZ!!!
Nicméně - hlavní výhodou kalkulačky je, že k její obsluze stačí jedna ruka, která může být i různě upatlaná od jídla, aniž by to výrazně vadilo.U PDA je toto přece jen nevhodné, a pokud nechci používat tužku, musel bych upatlat displej. Druhá ruka je potom volná na psaní, přece jenom je otravné přehazovat tužku a "tužku".
Kalkulačka je obvykle tolerována u písemek, kdežto PDA ani mobily z pochopitelných důvodů ne. Při správném použití dovede ušetřit hodně času, spočítá třeba aritmetické průměry a střední hodnotu a rozptyl, stejně jako aproximace funkcí. A to všechno umí obyčejná stará kalkulačka ještě ze střední školy.
Některé lepší kalkulačky mají i BASIC, ale na tohle je už lepší PDA vzhledem k ceně. Měl jsem ještě to štěstí, že když jsme měli numerické výpočty a pravděpodobnost, učitelé ještě moc nevěděli o rozdílu mezi kalkulačkou a PDA, a tak jsem si na zkoušku naprogramoval v C prográmky do PDA, které pro aproximační algoritmy generovaly nejen výsledek, ale rovnou celý postup, stačilo zadat vstupy úlohy a pak to jen opsat na papír. Tohle by obyčejná kalkulačka nezvládla. Ne že bych to nebyl býval schopen spočítat normálně, postup jsem znal dost dobře na to abych ho byl schopen i naprogramovat, ale jako úleva od stresu při písemce je to vynikající pomoc ;)
Takže - kalkulačka RULEZ!!!
pepca (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
3. 3. 2010 10:32
Nový
RE: Kalkulačka
celé vlákno
Nechápu. Klasickou kalkulačku jsem nepoužil ani nepamatuju. Jediné co z tohoto článku a těch několika komentářů lze vyvodit je, že nikdo z vás neumí efektivně používat počítač.
Když něco používám tak často, tak si na to nastavím klávesovou zkratku (ano, i ve Windows toto lze) a/nebo si vytáhnu potřebnou ikonku na nějaké vhodné místo. Takže pak nejen že nemusím nic hledat, ale (zrovna v případě té kalkulačky) nemusím ani ručně opisovat čísla tam a zpět.
Když něco používám tak často, tak si na to nastavím klávesovou zkratku (ano, i ve Windows toto lze) a/nebo si vytáhnu potřebnou ikonku na nějaké vhodné místo. Takže pak nejen že nemusím nic hledat, ale (zrovna v případě té kalkulačky) nemusím ani ručně opisovat čísla tam a zpět.
JOD (neregistrovaný)
---.buk.cvut.cz
3. 3. 2010 11:22
Nový
RE: Kalkulačka
celé vlákno
To je sice hezke, ale třeba pro člověka, který potřebuje něco spočítat z čísel které má na papíře a né na počítači je klasická kalkulačka stála pohodlnější (obvzláště pokud má třeba notebook bez numerické klávesnice). Případně poku má ty čísla v programu který běží ve fullscreanu a ne v okně, tak přepínání mezi programem a kalkulačkou může být docela zdlouhavé.
edois (neregistrovaný)
---.237.0.81.ideacomplete.cz
3. 3. 2010 10:33
Nový
Python
celé vlákno
Ja jsem si zvykl pouzivat jako kalkulacku Python (v interaktivnim modu) a jsem naramne spokojen :) Spusteny je driv, nez bych se vubec pro klasickou kalkulacku natahl, jde do/z toho rovnou kopirovat a zvlada libovolne velka cisla
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.tul.cz
3. 3. 2010 10:38
Nový
Re: Python
celé vlákno
+1, taky to tak mam :)
Adeo (neregistrovaný)
80.250.4.---
30. 11. 2011 6:19
Nový
Re: Python
celé vláknoEdoisi ti jste náš chytří taťuldo člověče ani nevím co by jsme si bez tebe dělaly. Kdy by takových lidi jako ty bylo víc, ale bohužel většina jsou pouze vysavači informace zdarma.
3. 3. 2010 10:57
Nový
Bez kalkulačky
celé vlákno
Proč sahat po papíru - já bych si bez kalkulačky na dělení pěticiferného čísla číslem dvojciferným jednoduše vzal logaritmické pravítko ;-) ...
polygon (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
3. 3. 2010 11:11
Nový
Re: Bez kalkulačky
celé vlákno
Nejlepší je to odhadnout pomocí násobení z hlavy. Přesnost +-20% na orientační výpočty stačí.
Ja Sam (neregistrovaný)
90.183.16.---
3. 3. 2010 22:20
Nový
Re: Bez kalkulačky
celé vlákno
Je fakt, že na rychlé info ten odhad občas stačí, ale zrovna dělení pěticiferného čísla dvouciferným se dá provést jen v hlavě bez toho zdlouhavého psaní na papír.
Jinak kalkulačku mám už léta ve smartphonu dostupnou na jedno "kliknutí", než bych našel klasickou v šuplíku, je to rychlejší. Snad jen s těma špinavýma rukama je to problém...
Jinak kalkulačku mám už léta ve smartphonu dostupnou na jedno "kliknutí", než bych našel klasickou v šuplíku, je to rychlejší. Snad jen s těma špinavýma rukama je to problém...
DD (neregistrovaný)
---.asseco.sk
4. 3. 2010 19:19
Nový
Re: Bez kalkulačky
celé vlákno
Přesně tak, kalkulačku používám jen párkrát za rok, protože většinou bohatě stačí odhad. Ostatně ve školách by podle mě měli dávat mnohem větší důraz na odhadování výsledku.
petrox (neregistrovaný)
---.seznam.cz
3. 3. 2010 11:21
Nový
bez kalkulačky - těžko
celé vlákno
Souhlasím s panem Handlem.
Jak doma, tak v práci kalkulačku mám hned mezi klávesnicí a displejem.
Excel je dobrý pro víc postupných výpočtů, kde se může vstupní informace měnit. Tužka papír je dobrá jen když není k dispozici nic jiného. Mobil, PDA apod. mi nikdy nijak nesedly.
Pracovní: http://jdem.cz/d4rg7
Domácí: http://jdem.cz/d4rh9
Jak doma, tak v práci kalkulačku mám hned mezi klávesnicí a displejem.
Excel je dobrý pro víc postupných výpočtů, kde se může vstupní informace měnit. Tužka papír je dobrá jen když není k dispozici nic jiného. Mobil, PDA apod. mi nikdy nijak nesedly.
Pracovní: http://jdem.cz/d4rg7
Domácí: http://jdem.cz/d4rh9
Mablung (neregistrovaný)
---.sgyl.cable.virginmedia.com
3. 3. 2010 11:38
Nový
záleží na práci
celé vlákno
Jsou určitě pozice kde je kalkulačka k nezaplacení, ale tipl bych si, že pro většinu lidí je to jen věc zvyku. Stejně tak jako si vše tisknout na papír.
Pro mně osobně postačuje místo kalkulačky Excel. Jeho nezanedbatelná výhoda je, že si výpočet "pamatuje", tudíž se k němu mohu kdykoliv vrátit a mohu se i přesvědčit, zda jsem se neuťuknul.
Pro mně osobně postačuje místo kalkulačky Excel. Jeho nezanedbatelná výhoda je, že si výpočet "pamatuje", tudíž se k němu mohu kdykoliv vrátit a mohu se i přesvědčit, zda jsem se neuťuknul.
NN (neregistrovaný)
195.28.78.---
3. 3. 2010 11:38
Nový
RE: Kalkulačka
celé vlákno
kalkulacku mi plne nahradila standardna windowsacka a v mobile pod Symbian jednoducha Calcium, robit pri PC s inou kalkulackou mi pride absurdne musiet preostrovat oci z LCDcka este na nejaky maly displej a tiez musiet presuvat ruku a prip. chytat nieco do ruky, velmi neefektivne riesenie
na prepocet mien zase pouzivam uz standardne google, kedy akurat do adresoveho riadku v browseri napisem 399USD to EUR a google mi uz pekne vyhodi priblizny vysledok
na prepocet mien zase pouzivam uz standardne google, kedy akurat do adresoveho riadku v browseri napisem 399USD to EUR a google mi uz pekne vyhodi priblizny vysledok
lol (neregistrovaný)
---.170.broadband6.iol.cz
3. 3. 2010 13:45
Nový
RE: Kalkulačka
celé vlákno
je videt ze neuctarite. jinak byste takovou vec nenapsal. predstavte si, ze musite vyscitat napriklad 10 polozek z papirove faktury a ty zadat do ucetniho programu. pouziti aplikace v pocitace je tak razem desne neprakticke. ja levou rukou klofu na kalkulacce cisla z faktury a vysledek pak rovnou pravou na numpadu sazim do programu aniz bych musel !preostrovat" a koukam furt na kalkulacku. dopocitam na kalkulacce dph, 2x odenteruju a pak uz jen letmym pohledem na lcd zkontroluju zda vysledek na kalkulacce a v pocitaci je stejny. zkratka takrka soubezne klofu na kalkulatoru i pc. zkousel sem to i jak rikate vy, ale produktivita sla minimalne o 50-60% dolu.
pepca (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
3. 3. 2010 20:10
Nový
RE: Kalkulačka
celé vlákno
Tak "napůl papírová účetní" je poněkud specifický a celkem neobvyklý případ, který nemá smysl sem tahat.
3. 3. 2010 12:16
Nový
Nechybí
celé vlákno
Doma mám pořád starou MR610, kupovanou někdy v roce 1983 na gympl, použiju ji tak jednou za půl roku. Doma i v práci mám nadefinované spuštění kalkulačky i Excelu na jedno tlačítko na klávesnici s programovatelnými tlačítky. Na základní operace použiju kalkulačku (vynásobení dvou čísel), pokud potřebuju sečíst více než 5 čísel, napíšu je pod sebe do Excelu, označím blok a výsledek mám ve stavovém řádku. Kalkulačka v PC či Excel mají navíc tu výhodu, že výsledek lze vložit do schránky.
A jak už tu někdo psal, základní výpočty se dají s ucházející přesností spočítat z hlavy - pětimístné číslo děleno dvoumístným - řád vím, tak dělím jen třímístné, odhadnu zbytek a vidím jestli to není kravina (nejsem nástrojař, nepotřebuju takovou přesnost).
A jak už tu někdo psal, základní výpočty se dají s ucházející přesností spočítat z hlavy - pětimístné číslo děleno dvoumístným - řád vím, tak dělím jen třímístné, odhadnu zbytek a vidím jestli to není kravina (nejsem nástrojař, nepotřebuju takovou přesnost).
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.114.broadband10.iol.cz
3. 3. 2010 12:41
Nový
na iPodu
celé vlákno
kolegovi se vybila kalkulačka včera a sháněl se po jiné - tak jsem mu řekl - mobil. On tím opovrhoval, tak jsem mu půjčil kalkulačku na iPodu a chrochtal blahem - vypadá a chová se jako normální kalkulačka. Podobně asi i jiné kalkulačky na dotykových mobilech.
Jinak záleží co dělám. jestli spočítat jedno dvě čísla, tak je jednodušší nekoukat od počítače ale prostě dát win+r, enter (calc tam mám standardně předvyplněný, nebo calc+enter) a píšu - výhoda je v tom, že můžu dělat ctrl+c a ctrl+v. Excel používám, když potřebuji udělat nějakou operaci s více čísly atd.
Ale chápu, že kdybych byl třeba účetní, nebo někdo kdo třeba počítá nějaké inženýrské výpočty, tak bych asi měl klasickou kalkulačku v permanenci. I když - http://www.iphone-3gs.cz/legendarni-vedecka-kalkulacka-hp-15c-pro-iphone
Jinak záleží co dělám. jestli spočítat jedno dvě čísla, tak je jednodušší nekoukat od počítače ale prostě dát win+r, enter (calc tam mám standardně předvyplněný, nebo calc+enter) a píšu - výhoda je v tom, že můžu dělat ctrl+c a ctrl+v. Excel používám, když potřebuji udělat nějakou operaci s více čísly atd.
Ale chápu, že kdybych byl třeba účetní, nebo někdo kdo třeba počítá nějaké inženýrské výpočty, tak bych asi měl klasickou kalkulačku v permanenci. I když - http://www.iphone-3gs.cz/legendarni-vedecka-kalkulacka-hp-15c-pro-iphone
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.114.broadband10.iol.cz
3. 3. 2010 12:44
Nový
Re: na iPodu
celé vlákno
a ještě doplním pro ty co nepotřebují vědeckou, ale spíš finanční kalkulačku s různými kalkulacemi cashflow, úroků atd. http://itunes.apple.com/us/app/hp-12c-financial-calculator/id318954345?mt=8
Alfik (neregistrovaný)
---.static.adsl.vol.cz
4. 3. 2010 14:09
Nový
Re: nejlepsi PC kalkulacka
celé vlákno
pro mě nejlepší http://thanzak.sweb.cz/hanz/ prvního spustím pošťáka a následuje kalkulačka aby byla při ruce celý den
Robert (neregistrovaný)
---.i4g.tmcz.cz
3. 3. 2010 14:43
Nový
Zásadní chybný předpoklad
celé vlákno
Zásadní a chybný předpoklad je v tom že kalkulačku lze "nahradit něčím pohodlnějším a šikovnějším".
Autor článku si to ale zřejmě, i když jen podvědomně, připustil protože naprosto nečekaně a nadbytečně do věty vklínil slovo "teoreticky".
Teorie nemá v tomto případě co dělat. Buťo používáme, nebo nepoužíváme kalkulačku, nepraktické SW aplikace, pomalé JAVA aplikace v mobilech, ...
**
Já mám třeba problém i s příliš komplikovanými kalkulačkami. Potřebuji určitý stupeň "primitivnosti" a intuitivního ovládání. Tak abych nemusel mít při ruce manuál.
Prakticky se mi oproti běžně dostupným, 10-20 let starým, modelům (za lidovou cenu) líbí vlastnosti: délka řádku pro zadání, možnosti závorek (včetně používání funkcí), snadná úprava původního zadání pro výpočet.
Ale je mi jasné, že každý potřebuje jiný druh kalkulačky a taková která by vyhovovala mé specifické (současné) potřebě, nemusí být prostě zrovna na trhu. Člověk také obvykle příliš nesleduje co se zrovna vyrábí, kalkulačky mají celkem dobrou životnost.
Autor článku si to ale zřejmě, i když jen podvědomně, připustil protože naprosto nečekaně a nadbytečně do věty vklínil slovo "teoreticky".
Teorie nemá v tomto případě co dělat. Buťo používáme, nebo nepoužíváme kalkulačku, nepraktické SW aplikace, pomalé JAVA aplikace v mobilech, ...
**
Já mám třeba problém i s příliš komplikovanými kalkulačkami. Potřebuji určitý stupeň "primitivnosti" a intuitivního ovládání. Tak abych nemusel mít při ruce manuál.
Prakticky se mi oproti běžně dostupným, 10-20 let starým, modelům (za lidovou cenu) líbí vlastnosti: délka řádku pro zadání, možnosti závorek (včetně používání funkcí), snadná úprava původního zadání pro výpočet.
Ale je mi jasné, že každý potřebuje jiný druh kalkulačky a taková která by vyhovovala mé specifické (současné) potřebě, nemusí být prostě zrovna na trhu. Člověk také obvykle příliš nesleduje co se zrovna vyrábí, kalkulačky mají celkem dobrou životnost.
Jirka D (neregistrovaný)
---.mamutnet.cz
3. 3. 2010 14:43
Nový
co TI v emulátoru?
celé vlákno
Další docela zajímavá možnost je stáhnout si ROMku případně dump FLASHe nějaké "profi" kalkulačky (třeba přímo na webu Texas Instruments) a předhodit to emulátoru (např. http://lpg.ticalc.org/prj_tiemu/ ).
Nevýhodou je, že se nedá ovládat klikáním na displej - musí se klikat na tlačítka, případně použít klávesnici
Nevýhodou je, že se nedá ovládat klikáním na displej - musí se klikat na tlačítka, případně použít klávesnici
Dominik (neregistrovaný)
158.194.168.---
3. 3. 2010 14:45
Nový
RE: Kalkulačka
celé vlákno
Normální kalkulačku jsem nepoužil ... tak od střední :-). Používám jako kalkulačku Google -- především díky tomu, že je neustále po ruce (prohlížeč mám zapnutý téměř 100 % doby, co mám zapnutý počítač) a že mohu jednoduše opravovat překlepy (vidím před sebou celé zadání, které jsem tomu předhodil). Když zrovna nemůžu používat Google, tak buď Spotlight na Macu nebo tu výchozí kalkulačku na iPhonu.
rholas (neregistrovaný)
---.802.cz
3. 3. 2010 14:46
Nový
RE: Kalkulačka
celé vlákno
Já používám kalkulačku na počítači, ale hledat ji v menu bych nemohl - tlačítko kalkulačka je snad jediné z těch X tlačítek navíc, co má moje klávesnice, které opravdu používám.
hexx (neregistrovaný)
195.47.33.---
3. 3. 2010 15:01
Nový
Jedine na PC, v nouzi mobil
celé vlákno
Win+R, z nabidky naposledy otevrenych aplikaci vybrat "calc". Tohle delam tak od roku 1995, predtim jsem mel ikonu kalkulacky v mych starych dobrych Win 3.11
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.cust.selfnet.cz
3. 3. 2010 17:37
Nový
Taky neumím počítat
celé vlákno
Také jsem byl před měsícem překvapen, že na papíře neumím jednoduše vynásobit mezi sebou dvě čísla. Několik let prakticky denně používám jednoduchou kaluklačku ve Windows. Stará kapesní kalkulačka mi leží v šuplíku, pokud by náhodou zrovna nebyl spuštěn PC. V panelu rychlého spuštění je kalkulačka na prvním místě mezi dalšími sedmi ikonami. Téměř denně taky používám Excel, kde se spousta i jednoduchých výpočtů dá zautomatizovat a třeba i triviální sčítání lépe kontrolovat.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.cust.selfnet.cz
3. 3. 2010 17:39
Nový
Re: Taky neumím počítat
celé vlákno
Jen doplním, že ve firmě dělám každý měsíc vyúčtování, kde jsou tisíce položek a vše musí sedět na halíř.
pepca (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
3. 3. 2010 20:32
Nový
RE: Kalkulačka
celé vlákno
Jen tak mimochodem pro všechny ty, co se tu rozplývají nad používání win+R:
Už od dob windows 95 je možné jednotlivým zástupcům ve Start, na ploše i v toolbarech jako je "rychlé spouštění" přiřazovat klávesové zkratky. K nalezení je to ve vlastnostech onoho zástupce.
Takže místo win+R, "calc", enter. Je možné po troše nastavování prostě jen ťuknout do win+C (nebo dle libosti téměř čehokoliv jiného).
Už od dob windows 95 je možné jednotlivým zástupcům ve Start, na ploše i v toolbarech jako je "rychlé spouštění" přiřazovat klávesové zkratky. K nalezení je to ve vlastnostech onoho zástupce.
Takže místo win+R, "calc", enter. Je možné po troše nastavování prostě jen ťuknout do win+C (nebo dle libosti téměř čehokoliv jiného).
NN (neregistrovaný)
---.chello.sk
3. 3. 2010 22:51
Nový
RE: Kalkulačka
celé vlákno
mozes mi pls prezradit ako namapovat shortcut na winkey? nejak mi ho neberie a miesto neho sa zobrazi CTRL+ALT ktore sice funguje ale ked dam winkey tak to nejde
Maaartin (neregistrovaný)
188.120.198.---
5. 3. 2010 15:46
Nový
RE: Kalkulačka
celé vlákno
Me se tam tez napise CTRL+ALT namisto WIN ale nejede ani to. Ze me to nepreqapuje...
Tiskni