Kamarádi na věky

Britská veřejnoprávní televize hodlá spolupracovat se serverem Youtube. Aby přitáhla nové diváky, chce nabízet ukázky. Ve skutečnosti už ale nabízí celé pořady.

Vojtěch Bednář

Ilustrace: Nenad Vitas

Abychom byli přesnější: pořady BBC a spousty dalších televizí na Youtube nabízí uživatelé tohoto serveru. Skutečnost, že server ani oni k tomu nemají licenci, je poněkud podružná a důvod prostý. Na serveru je totiž tolik videí, že smazat všechna bez licence by zabralo neúměrnou práci a uživatelé by si stejně brzy nahráli nová.

Ovšem BBC na Youtube je něco zcela jiného. BBC nabízí video v lepší kvalitě, ale horším obsahu. Dohoda, o které si můžete přečíst například na stránkách BBC nebo česky na ITbiz, má z pohledu Britské vysílací společnosti jediný cíl: využít internetového média k přetažení nových diváků. Těch, kteří by jinak na televizi koukali, ale ne s použitím televizoru, nýbrž webového prohlížeče. K tomu BBC potřebuje ukázat, že pořady, které již na serveru, případně na jiných obdobných službách najdeme, nejsou totéž co regulérní vysílání.

Díky tomu Youtube podnikl několik kroků, které měly za cíl nelegální nahrávání pořadů omezit. Ve skutečnosti však tyto kroky nepřinesly užitek. Na oficiální stránce BBC v rámci Youtube (odkaz výše) sice najdeme zajímavý obsah, zprávy a ukázky, nicméně pořád jsou to pouze ukázky, reklama. Propagace televize, která má za cíl přilákat regulérní diváky.

BBC má na víc. Je to největší veřejnoprávní instituce svého druhu na světě. Je to televize veřejné služby par excelence. Navíc televize, která má obrovské množství vlastních, původních pořadů. A tak by si, čistě teoreticky, mohla dovolit něco, co komerční stanice dost dobře nemohou. Strategické partnerství dvou nových kamarádů – BBC a Youtube – by mohlo dostat nový a podstatně lepší tvar, jen kdyby se stanice odhodlala k jinému kroku.

Totiž vystavit prostřednictvím serveru své vlastní pořady v plné kvalitě a přesně tak, jak to dělají načerno uživatelé. prostě je zpřístupnit. Teď nehovořím o ukázkách nebo krátkých zpravodajských šotech, ale o kompletním vysílání s možností diváka vybrat si konkrétní pořad.

CIF16

Něco podobného existuje třeba v ČR. Česká televize dává na svém webu k dispozici mnoho původních pořadů, v o něco menší míře činí totéž i další celoplošné kanály. ČT24 vysílalo přes Internet od svého počátku. Nicméně BBC je větší a hlavně, je fakticky globální. Je to médium zcela jiného rozsahu a hlavně dopadu. Jeho aktivity v oblasti webového vysílání se doposud skládají z přístupnosti veřejného vysílání online, z upoutávek a z některých pořadů. Rozcestník stanic, které BBC provozuje, najdete na jejích stránkách.

Nicméně to, co z BBC na Internetu najdete, je na takového obra málo. A z těchto všech důvodů by se mělo přestat oficiálního uvolňování pořadů pomocí největšího videoserveru bát a současnou velmi omezenou verzi vylepšit na plnohodnotný archiv toho, co může dát k dispozici. Vlastních, mimořádně kvalitních pořadů. Získali by tak diváci, uživatelé. Prostě ti, kterým je vysílání určeno. Současná podoba je spíše dohodou z nutnosti, a i když televizi nějaké diváky určitě získá, budoucnost je jinde. Internet a televize by měli být kamarádi. Na věčné časy (dokud jeden nepozře druhého).

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 2. 4. 2007 8:17

Školení: Landing page jako součást inbound marketingové strategie

  •  
    Jak vytvářet landing page do 1 hodiny
  • Jak postavit na nohy vaše současné landing page
  • Jak vyhodnotit všechny vaše vstupní stránky webu

Detailní informace o školení Landing page jako součást inbound marketingové strategie »