Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Kargokultický web

VfB
VfB (neregistrovaný) 85.132.169.---
24. 9. 2010 7:42 Nový

Cargo OS

celé vlákno
ale v oblasti operačních systémů cargo kult funguje, úspěšná XPčka jsou "cargo" variantou Os X a jak se jich panečku uživatelé drží zuby nehty .)
Vilibald
Vilibald (neregistrovaný) ---.32.broadband10.iol.cz
25. 9. 2010 8:34 Nový

Re: Cargo OS

celé vlákno
Například z finančního pohledu MS dosud marně čeká na to, až mu XP vydělají ("přinesou") byť jen jediný dolar? Tak jste to myslel? ;-)
Miloslav Lešetický aura:99
24. 9. 2010 7:54 Nový

Pravda pravdoucí

celé vlákno
Pěkné. Možná jsi jenom opomněl zmínit naprosto klasickou ukázku cargo kultu - obor zvaný SEO :)
srigi
srigi (neregistrovaný) 193.84.36.---
24. 9. 2010 9:46 Nový

Re: Pravda pravdoucí

celé vlákno
+1. Všimol som nový trend - mladi marketingovi odborníci rekrutujuci sa prevažne z radov absolventov. V bežnom životnom cykle webovej aplikácie sú nepouzitelny (nemajú na to aby obsadili pozíciu developera, grafika ani sysadmina).

Mladý marketak však vehementne bude presviedčať, že je pre projek nepostradatelny - bude pre projekt zabezpečovať marketing a SEO (aj keď ako absolvent nemá žiadne "expy" v tomto obore). Jeho stratégia je: spraviť FB page, spraviť TW účet, zaregistrovať projekt do 10000 katalogov a pod.

Mladý marketak si tak sám pred sebou odvovodni svoju účasť na projekte aj keď pravda je taká, že projekt by sa zaobysiel aj bez neho.
Michal Ludvig aura:55
11. 10. 2010 4:12 Nový

Re: Pravda pravdoucí

celé vlákno
SEO je jako náboženství - spousta lidí si na tom postavila dobré živobytí a přitom nikdo neví co je skutečně pravda a jsou jen pouhé výmysly. Jediný rozdíl mezi SEO a náboženstvím je že víme že Google skutečně existuje ;-)
Cole Porter
Cole Porter (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
24. 9. 2010 8:07 Nový

Ostrov ROI ROA :-)

celé vlákno
A není to tak, že když letadla nepřistávají dostatečně dlouho, je snězen náčelník? :-)
Ondra
Ondra (neregistrovaný) ---.jablonka.cz
9. 10. 2010 15:44 Nový

Re: Ostrov ROI ROA :-)

celé vlákno
Náčelník je pouhý světský činitel, spíš sežerou šamana :-)
Cole Porter
Cole Porter (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
18. 10. 2010 11:50 Nový

Re: Ostrov ROI ROA :-)

celé vlákno
Mno... na ostrove ROI ROA jsou ty funkce vlastně rozhozené jinak (ředitel a majitel). :-)
Ludvik
Ludvik (neregistrovaný) 165.72.200.---
24. 9. 2010 8:07 Nový

Moc hezké

celé vlákno
a výstižné...
ReneS
ReneS (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
24. 9. 2010 8:07 Nový

skvěle formulováno

celé vlákno
Díky za velmi dobrý článek.
R
Emil
Emil (neregistrovaný) 194.72.165.---
24. 9. 2010 8:50 Nový

.... shoda s názory prof.Zeleného....

celé vlákno
Skvělý příspěvek, zvláště v pátek ráno :)
Nějak "podezřele" se to shoduje s názory prof.Zeleného na "ustálené managerské" postupy....
Jan Janca aura:82
24. 9. 2010 9:30 Nový

skvele a vystizne

celé vlákno
Hodne kargokultistu je ted na Webexpo a zkouseji okoukat nejake nove ritualy od knezich z chramu;) Dalsi kult jsou asi slevomaty. Tento tyden to u nas poptavali dva lide a nejlepsi na tom je, ze prichazeli s "tajnym" projektem, ktery nechteji odhalit svetu. Pak rekli, ze chteji kopii slevomatu, bigbrands nebo tak neco, poslechli si odhad nakladu a sli domu.

Jedine co by me zajimalo by byly ty "zakonitosti" viralniho marketingu. To je hodne chaos a ne moc deterministický a myslím si, že v tomto ohledu jsme napodobujici opicky vsichni.
px30
px30 (neregistrovaný) ---.69.broadband6.iol.cz
24. 9. 2010 9:44 Nový

A přece se točí...

celé vlákno
Zvýšením využívání jakéhokoliv nástroje dojde k jeho okoukání a samozřejmě snížení kvality pro koncového uživatele/cílovou skupinu - early adopters jsou ve chvíli, kdy přichází módní vlna využití toho kterého nástroje na zcela jiné úrovni, než ti, kteří přichází s módní vlnou. Což nám nezabrání psát články naznačující, že následovníci jsou idioti.

Ale oněm "idiotům" to nevadí - ona letadla přistávají, sice ne tak často, jako u těch chytrých, ale občas je to jedno jumbo na dvacet turboletů a otázkou zůstává, které aerolinky přivezou více korálků.
tomas zeman
tomas zeman (neregistrovaný) 81.0.223.---
24. 9. 2010 10:07 Nový

Puvodni clanek od Romana Stanka

celé vlákno
Pekny clanek,

jen skoda, ze jste nenalinkoval jeho original od Romana Stanka

http://techcrunch.com/2009/11/01/avoiding-the-cargo-cult-and-getting-the-trans-atlantic-startup-model-right/

Jsem si jist, ze jste ho cetl.

Tomas Zeman
Já
(neregistrovaný) ---.static.adsl.vol.cz
24. 9. 2010 10:31 Nový

Re: Puvodni clanek od Romana Stanka

celé vlákno
No to je přece ten cargo cult, obšlehnout něco fungujícího :o)
Emil
Emil (neregistrovaný) 194.72.165.---
24. 9. 2010 11:07 Nový

Re: Puvodni clanek od Romana Stanka

celé vlákno
Dík za link na techcrunch a ... doklikal jsen i na link blobu R.Stanka .... pěkné čtení, "nádherná" pro mě nová anglická slovíčka a protože nepracuji v IT tak pro mě "neotřelý" pohled na BI....
polygon
polygon (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
24. 9. 2010 11:34 Nový

Re: Puvodni clanek od Romana Stanka

celé vlákno
Europeans—and all entrepreneurs—should consider that bootstrapping and focus on local markets is usually a better way to obtain the material wealth of the advanced culture rather than through magical thinking, religious rituals and practices.
Roman Staněk

Nové start-upy se budou muset naučit uvažovat od samého počátku globálně a nezbude jim než od samého počátku se učit globálně myslet, počínaje marketingem (jak to dostaneme do Singapuru?), prodejem (kdo je náš zákazník v Zurichu?), lidskými zdroji (umí tu někdo brazilskou portugalštinu?) a financemi (která banka mi půjčí v Torontu?).
Michael Rostock – Poplar
Emil
Emil (neregistrovaný) 194.72.165.---
24. 9. 2010 13:05 Nový

Re: Puvodni clanek od Romana Stanka

celé vlákno
teda polygone, ty my "dáváš"... :) ..zprvu jsem si myslel, že jsi to sem dal, aby jsi ukázal na "opisování", ale...je to prča, asi jako když si řekneš "statement" :
".. kdo se moc ptá, moc se doví"
a
" .. jen blbec se nemá na co ptát"...
:)
polygon
polygon (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
24. 9. 2010 14:24 Nový

Re: Puvodni clanek od Romana Stanka

celé vlákno
Ano pochopil jste to. Prostě poukazuju na dva zcela odlišné názory velmi zkušených lidí.
cc
cc (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
26. 9. 2010 15:40 Nový

Re: Puvodni clanek od Romana Stanka

celé vlákno
A kdyz se to da dohromady, tak se dostane proflakle "Think global, act local." :-D
Pavel Kroh aura:87
24. 9. 2010 12:00 Nový

Re: Puvodni clanek od Romana Stanka

celé vlákno
Vždyť ty články spojuje jenom odkaz na "cargo cult", což je standardní pojem kulturní antropologie? Na odhalení toho že se různé firmy se kterými jsem spolupracoval a chování jedinců v nich splňují definici cargo cultu jsem přišel i já sám už dávno a článek p. Staňka (který, když se na něj tak koukám jsem také kdysi četl) k tomu potřeba nebyl, akorát přehled o té kulturní antropologii....
Patrick Zandl aura:91
24. 9. 2010 13:00 Nový

Re: Puvodni clanek od Romana Stanka

celé vlákno
Dobrý den, (odpovídám za autora, Martin je na Webexpu) - rok článek Romana Staňka se týká podobného problému, ale z významně jiného úhlu pohledu, takže snadno nazřít jejich porovnáním, že stejné je použití slova cargocult, což je běžné označení popisovaného problému. Stane se, že o podobném problému napíše více autorů, aniž by i sobě věděli.

Ale díky za odkaz na další zajímavý článek na tohle téma.
Martin Malý aura:100
25. 9. 2010 12:05 Nový

Re: Puvodni clanek od Romana Stanka

celé vlákno
Ne, nečetl. Přečtu. Téma visí ve vzduchu a nabízí se, obzvlášť takhle po delší diskusi s člověkem, který přesně něco takového provádí.
cargokultista
cargokultista (neregistrovaný) ---.56.broadband3.iol.cz
24. 9. 2010 10:43 Nový

Pracuji jako cargokultista!

celé vlákno
Není pravdou, co se píše v článku, já jsem například nastoupil do práce s tím, že nebudu patřit k lidem "co vykonávají důležitou práci s nějakým hlubokým vnitřním smyslem". Dělám práci, která je NAPROSTO ZBYTECNA, kontraproduktivní a nemůže přinést zisk i kdyby chtěla. A nejsem sám - lidí jako já zaměstnává firma v ČR okolo dvaceti. Ale mně je to jedno - do práce chodím hlavně pro peníze a ty dostávám hodně nadprůměrné.

Paradoxně na místech, kde bych vykonával nějakou důležitou práci s vnitřním smyslem, bych dostával plat někdy ani nedosahující 50% mého přijmu.

--

Jednou jsem se svěřil s touto myšlenkou kolegovi, že jsme v podstatě také "kargokult" a naše činnost je absolutně zbytečná a kdybychom ji nevykonávali, tak se NIC NESTANE.

Okamžitě následovala bouřlivá reakce jak nemám pravdu a omílání tupých frází, které do nás tlačí na poradách a e-maily, ale které nejsou nijak podložené... Tak jsem to raději nechal být :-)


Každopádně lidi mají velký problém uznat, že dělají práci, která je naprosto zbytečná. Já nevidím důvod proč si ale něco nalhávat a nepřiznat si to! A není ani nemorální si za to brát peníze... Dělník v továrně taky pracuje a bere si za to peníze i když pak třeba výrobek na odbyt nepůjde a jenom shije ve skladu. Nebo výherce loterie si taky vezme peníze a netrvá na tom, že si je chce odpracovat nějakou užitečnou prací :-)

Takže proč si nepřiznat: "Ano, pracuji pro kargokult!"
hexx
hexx (neregistrovaný) 195.47.33.---
24. 9. 2010 10:51 Nový

Re: Pracuji jako cargokultista!

celé vlákno
:-)
kert
kert (neregistrovaný) 94.230.148.---
24. 9. 2010 11:03 Nový

Re: Pracuji jako cargokultista!

celé vlákno
:-D Musíte mít docela výdrž, když vám nevadí, že podstatná část vaší energie jde do stoupy :-) Nedala by se aspoň naznačit job description?
Tomas
Tomas (neregistrovaný) ---.phuture.sk
24. 9. 2010 11:49 Nový

Re: Pracuji jako cargokultista!

celé vlákno
Beztak dělá ve státní správě, tam nikdy nejde o výsledky, ale hlavně o vyvíjení činnosti ...
Zen
Zen (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
24. 9. 2010 14:30 Nový

Re: Pracuji jako cargokultista!

celé vlákno
"lidí jako já zaměstnává firma v ČR okolo dvaceti."

Nejaky problem s chapanim psaneho textu nebo mozek vycisteny na stranickych skolenich?

Stejne by me zajimalo, kde se vzala ta povera, ze v soukromych firmach se vsichni venuji produjktivni cinnosti a nikdo, ale opravdu nikdo se neflaka ...
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.151.broadband12.iol.cz
24. 9. 2010 13:39 Nový

Re: Pracuji jako cargokultista!

celé vlákno
Mablung
Mablung (neregistrovaný) 78.151.195.---
27. 9. 2010 0:45 Nový

Re: Pracuji jako cargokultista!

celé vlákno
Jsem rád že si to přiznáte, ale jdět ještě o krok dále a přestaňte se to snažit ospravedlnit. Je to nemorální za to brát peníze, ale já bych dělal to samé a myslím že 98 % ostatních také
Ondra
Ondra (neregistrovaný) ---.jablonka.cz
9. 10. 2010 16:06 Nový

Re: Pracuji jako cargokultista!

celé vlákno
Proč by mělo být nemorální brát peníze za neužitečnou nebo zbytečnou práci, zvlášť když po něm někdo tu práci chce?
Durulus
Durulus (neregistrovaný) ---.mcr-bng-012.adsl.virginmedia.net
24. 9. 2010 20:10 Nový

SEO je komedie

celé vlákno
Nicmene kdyby mne to nezivilo a docela dobre --- lepe nez byt jenom developer tak bych se tomu jenom za smal. Takhle mi o prijde spise k placi. Zlata slova v clanku, zlata slova. Kazdy nadava na SEO - ale dnes je to miliardovy business. Jen do Cech to proste ne a ne dorazit
TS
TS (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
24. 9. 2010 20:16 Nový

nebudeme chodit daleko :)

celé vlákno
a vzpomeneme například na http://www.certodej.cz kde se blahé paměti angažoval autor i šéfredaktor
Vembloud
Vembloud (neregistrovaný) ---.net.angelnet.cz
25. 9. 2010 8:51 Nový

Re: nebudeme chodit daleko :)

celé vlákno
Nojo, ale ceho je to priklad? A cim jako?
TS
TS (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
25. 9. 2010 14:20 Nový

Re: nebudeme chodit daleko :)

celé vlákno
příklad Kargokultického webu. Pokud jsi nesledoval ptydepe v době jeho rozjezdu, tak to teď nemůžeš pochopit.
Petr Staníček aura:89
24. 9. 2010 21:22 Nový

Thumbs up!

celé vlákno
Suprmocdík, Martine.
cost cutting
cost cutting (neregistrovaný) 78.80.16.---
25. 9. 2010 14:14 Nový

A teď si jen představte,

celé vlákno
kolik zbytečných lidí a příživníků ze všemožných branží - od marketingu přes webdevelopery, adminy, ekaunty až po konzultanty, manažery, sekretářky a personalisty - kolik jich všechny tyhle stále se měnící a bobtnající nadbytečné struktůry, připomínající jakousi nezničitelnou chybu v Matrixu slavné Gatesovy "ekonomiky bez tření" (jak ji vyhlásil za éry dotcomového eldoráda) zaměstnávají a živí ---

--- a o kolik to celé zdražuje dejme tomu právě ten výrobek nebo službu, kterou byste si třeba i chcete koupit, ale nekoupíte, protože znechuceně žasnete nad tím, jak a proč a čím může být tak ohavně předražený/á! :)
Tomáš Kafka aura:67
26. 9. 2010 20:35 Nový

Re: A teď si jen představte,

celé vlákno
Tak ten výrobek vyrobte levněji, bez všech těch zbytečných lidí - když bude stejně dobrý a levnější, běžím do obchodu!

Jediné smysluplná reakce, které máte, místo toho 'znechuceného žasnutí' jsou tahle, a hlasování peněženkou.
Marta
Marta (neregistrovaný) ---.uk.tul.cz
29. 9. 2010 14:04 Nový

Re: A teď si jen představte,

celé vlákno
Lidi si vymysleli systém, že za práci budeš mít peníze, za které si všechno koupíš. Tak se holt vytvářejí nesmyslné pozice, neexistující úkoly a kontraproduktivní činnosti, aby se ty peníze nějak mezi lidi dostali. V dnešní době už málokdo pracuje tak, že doopravdy maká a posouvá lidstvo dopředu, resp. pak už se té jeho činnosti ani neříká "práce". Někdy si říkám, že by ani nebyl žádný rozdíl, kdyby všichni měli přidělený rozpočet na měsíc a ať dělají, co chtějí (mě by bavilo péct koláče:).
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.235.broadband12.iol.cz
8. 10. 2010 18:44 Nový

Re: A teď si jen představte,

celé vlákno
Ano, dalo by se říct, že kargo kult je i dnešní ekonomika. :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.anonymouse.org
11. 10. 2010 13:35 Nový

Re: A teď si jen představte,

celé vlákno
To mi značně připomíná představy o ideální společnosti, které nám vtloukali před rokem 1989 na povinných hodinách marxismu-leninismu. Říkali tomu komunismus.

Obávám se, že dnešní vedení EU tvoří lidé, kteří na těchto názorech vyrostli, a dělají vše proto, aby je uvedli v život.

Když Barroso mluví o ochraně biodiverzity, úsporách, ochraně spotřebitele a boji proti klimatickým změnám, je to cargo kult par excellence.
Noruas noname aura:100
26. 9. 2010 15:16 Nový

ritualy

celé vlákno
Problem je, velka spousta ritualu funguje. Knihy o vareni, spousta navodu na kdeco. Malokdo pri provadeni ritualu premysli, proc ten ritual je takovy, jaky je. (Hehe, este mne napadly navody na hubnuti :-) )
Cole Porter
Cole Porter (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
26. 9. 2010 19:07 Nový

Re: ritualy

celé vlákno
Tak jestli je manuál k XPčkám taky rituál, jako kuchařka...?
Zen
Zen (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
27. 9. 2010 12:46 Nový

Re: ritualy

celé vlákno
Manual k XP? Na co? 3R resi vsechny problemy :-)
Jarmi
Jarmi (neregistrovaný) ---.client.ufon.cz
26. 9. 2010 22:20 Nový

Re: ritualy

celé vlákno
Drahé auto a oblek se může také zdát jako spolehlivý rituál na úspěšné podnikání. Ale nestačí, je to jen jeden z možných plusů. A většina předpisů, které bobtnají na nezbytném základu a úspěšně ho zakrývají, jsou v podstatě také jen rituály, které někdy vyřešily jednu více se neopakující situaci.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.235.broadband12.iol.cz
8. 10. 2010 17:48 Nový

RE: Kargokultický web

celé vlákno
Další příklad je TV reklama na jistou pojišťovnu s nápisem na tričku. Zjevně tupě okopírované z nějaké anglicky mluvené reklamy, autorům zjevně nedošel princip ani smysl původní reklamy tedy pochopitelně ani to, že v češtině nic podobného nemůže fungovat, protože čeština nepoužívá změnu přízvuku ke změně významu věty.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem