Britské internetové kavárny by měly monitorovat aktivity zákazníků

Metropolitní policie ve Velké Británii vyzývá majitele internetových kaváren, aby se pustili do monitoringu aktivity svých zákazníků na Internetu. Pozornost by prý majitelé resp. provozovatelé internetových kaváren měli upřít ke stahovaným souborům a podezřelým aktivitám. Metropolitní policie v této souvislosti varuje, že pro plánování některých teroristických útoků byla využity právě místa s veřejným přístupem na Internet. Výzva policie se ale vůbec nelíbí britské organizaci Privacy…

Metropolitní policie ve Velké Británii vyzývá majitele internetových kaváren, aby se pustili do monitoringu aktivity svých zákazníků na Internetu. Pozornost by prý majitelé resp. provozovatelé internetových kaváren měli upřít ke stahovaným souborům a podezřelým aktivitám. Metropolitní policie v této souvislosti varuje, že pro plánování některých teroristických útoků byla využity právě místa s veřejným přístupem na Internet. Výzva policie se ale vůbec nelíbí britské organizaci Privacy International, která se zabývá ochranou soukromí. Policie prý vytváří atmosféru strachu. Simon Davies, šéf Privacy International, se dle svých slov obává, aby to neskončilo panickým hlášením přítomnosti muslimů v internetových kavárnách.

Privacy International se nelíbí ani zásah do soukromí zákazníků internetových kaváren. Přirovnává je k veřejným telefonním automatům, kde (zatím) rovněž nedochází k nějakému preventivnímu odposlouchávání. Odmítavě se k iniciativě policie, která vychází z vládního protiteroristického programu, vyjadřují i někteří provozovatelé kaváren. Upozorňují, že podobné praktiky by byly v Evropě bezprecedentní a sami aktivně likvidují na počítačích data zbylá po aktivitě uživatelů. Britská vláda ale vzkazuje, že ohrožení ze strany teroristů zůstává vážné a skutečné. (Yahoo News)

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 3. 4. 2010 15:16

Školení Instagram pro firemní i osobní marketing

  •  
    Jak zakládat a používat účty.
  • Jak publikovat a vyhodnocovat.
  • Jak si poradit s hastagy.

Detailní informace o školení Instagram»