Hlavní navigace

Názor k článku Kdo by se měl ve firmě starat o sociální sítě? od Jakub - ... na Hlavním nádraží je taky hodně lidí....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 2. 2012 16:55

    Jakub (neregistrovaný)

    ... na Hlavním nádraží je taky hodně lidí. U čísel publikovaných Facebookem jsem hodně skeptický pokud jde o vypovídací hodnotu. Dal jsem si s tím tu práci a porovnal údaje o počtu uživatelů Facebooku k dnešnímu dni (podle FB) s počtem obyvatel (podle ČSÚ).

    FB tvrdí, že počet uživatel z ČR (k dnešnímu dni) celkem je 3 552 080 a rychle roste (z 10 532 770 obyvatel ČR - nejaktuálnější údaj a tento počet neroste skoro vůbec).
    Z toho je ve věkové skupině 13-24 let 1 598 436 uživatelů FB (v této skupině je v ČR jen 1 457 202 obyvatel)
    Ještě hezčí to je ve skupině 16-17 let. FB tvrdí, že je v této skupině přes 280 tis. uživatelů a přitom je ČR v této skupině jen 230 tis. obyvatel.
    Nevím, jak jinak to nazvat, než že FB "trochu čaruje s čísly".

    Když se to přepočítá na cílovou skupinu (a není moc firem, která se zaměřuje na skupiny do 18 let) a použije se "opravný koeficient", který čísla publikovaná FB alespoň trochu přiblíží reálnému počtu obyvatel ČR, pokud se započítá pověstná přelétavost a nespolehlivost uživatel FB zbude jen velmi málo firem, pro které náklady na oslovení jednoho uživatele zůstanou v rozumné výši.

    Aby nedošlo k omylu - myslím, si, že "sociální marketing" je z pohledu firem velmi zajímavá a perspektivní oblast. Ale až na výjimky bych to nespojoval se sociálními sítěmi jako je např. FB.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).