RIO Media chce být nová trojka na trhu komunikací

Jako dravá štika v rybníce se v dubnu projevila skupina RIO Media. Po koupi severočeské sítě CL-NET akvírovala v druhé půli měsíce také severomoravskou s.r.o. MATTES AD, poskytující služby pod názvem 802.cz. Po dřívějším skoupení kabelovky F.C.A., Antény 2H+B a metropolitní sítě Olomouc se tak stala se 110 tisíci aktivních zákazníků třetí největší společností poskytující služby elektronických komunikací domácnostem v České republice, za Telefonica O2 a UPC.

Cena za nákup společností nebyla oficiálně potvrzena, u CL-NETu se nicméně hovoří o částce 235 milionů, u MATTES bude suma podle námi oslovených odborníků ještě vyšší zejména díky většímu množství zákazníků na optické síti, obratu, rozložení příjmů, portfoliu poskytovaných služeb i vlastním technologiím. Rio Media kupuje další velkou kabelovku. Staví konkurenci UPC?

Ze společnosti, která byla „jednou z mnoha“, se tak rázem stala s výrazným odstupem trojka na trhu disponující „last mile“ přístupem ke statisícům domácnostem a zejména technologiemi pro SIP, VoIP a IPTV. Kompletní nabídka triple-play, tedy televize, data a telefon je přesně to, na co se chceme soustředit. Ještě letos plánujeme masivní investice do přestavby většiny našich pevných sítí na systém FTTH, tedy optické vlákno do každé domácnosti, nastínil budoucí rozvoj RIO Media její generální ředitel a předseda představenstva Petr Opletal.

Zároveň chceme využít všech výhod, které nám lokální akvizice spolu s globálními zkušenostmi umožňují. Zákazníkům dnes dokážeme nabídnout konkurenceschopný produkt na místní úrovni, ovšem v nesrovnatelně vyšší kvalitě. Jeden příklad z mnoha – u služeb triple-play není telefon řešen prostřednictvím VoIP, ale jde o samostatnou garantovanou službu přes vlastní vyhrazenou kapacitu vlákna a protokol SIP, stejně jako třeba u O2, upřesnil Opletal.

RIO Media tiskovka

Moderátor včerejší tiskové konference Jan Hlaváč, v pozadí generální ředitel RIO Media Petr Opletal a oblastní ředitelé PETR HECHTER a JIŘÍ BANÁŠ. Foto: Ivana Dvorská

Všechny nakoupené firmy ovšem v nejbližší době sjednotí nabídku služeb pod jedinou značku – RIO a zfúzují i firemní struktury. Značka RIO má asociovat zábavu, komunikaci a setkávání, ale i řeku jako silný proud a spolehlivý komunikační koridor. Lokální služby původních společností si zatím ponecháme, ale k nim nabídneme nové a všechny naše firmy budeme co nejdříve začleňovat pod jednu společnost. Je neefektivní udržovat několik firemních struktur, vysvětlil.

Klíčovým produktem, jímž chce nový operátor nalákat zákazníky, je základní balíček služeb s názvem RIO Bravo. Ten zahrnuje datové služby 25 Mbit/s – 5Mbit/s, více jak 60 kanálů digitální televize ve standardním i vysokém rozlišení HD a pevnou telefonní linku bez paušálu. To vše za 1000 Kč včetně DPH, což znamená jednoznačně nejlepší nabídku v poměru cena/využitelný výkon mezi trojkou nejsilnějších. Ani u nejslabší nabídky však RIO nechce zákazníky omezovat, Novu a Primu, která ve vysokém rozlišení začala vysílat toto úterý, tak uživatelé připojení na optické síti již automaticky přijímají v HD kvalitě.

Podrobnosti o nabídce TV služeb se dočtete na našem sesterském serveru Digizone.cz.
O2 UPC RIO
O2 Trio (8/0,5 Internet, 26 programů, telefon) 1 327 Kč Starter (10/1 Internet, 16 programů, telefon) 589 Kč Data (25/5 Internet, 10 programů, telefon) 225 Kč
O2 Trio + TV balíčky (8/0,5 Internet, 39 programů, telefon) 1637 Kč Standard (10/1 Internet, 55 programů, telefon) 931 Kč BRAVO (25/5 Internet, 60 programů, telefon) 1000 Kč
O2 Duo + TV balíčky (16/0,76 Internet, 47 programů, telefon) 2387 Kč Supreme (20/1,5 Internet, 70+ programů, telefon) 2250 Kč Grande (50/10 Internet, 100+ programů, telefon) 1950 Kč

Naši novou nabídku mohou sice zatím z technických důvodů využívat pouze zákazníci připojení na naší optické síti, budeme ale dělat všechno pro to, abychom zmodernizovali naše analogové sítě co nejdříve, ideálně do podzimu. Zákazníkům se na naše digitální služby určitě vyplatí počkat, slibuje Opletal. Do konce roku budeme mít snahu připojit až 100 tisíc domácností optikou, nastínil už dříve v rozhovoru pro lidovky.cz Petr Pobořil, předchozí majitel MATTES AD, který by měl i nadále se skupinou RIO Media spolupracovat na rozvoji nových produktů a služeb.

Krom rychlého Internetu je zajímavá také nabídka televizních programů. V této chvíli RIO nabízí balíčky 20+, 60+ a 100+ programů, přičemž v nabídce je už 12 programů ve full HD s bitrate až 15 Mbit/s. Díky technologii FTTH je v rámci jedné domácnosti možné připojit až tři set-top-boxy a ani při sledování různých HD kanálů nedochází ke zpomalení Internetu či zhoršení kvality telefonní služby. Klíčovou službou je také objednávka doplňkových služeb prostřednictvím ovladače set-top-boxu, nenutíme nikoho vstávat od televize a zapínat počítač. Využíváme zpětný kanál a zákazník si může jednoduše a okamžitě objednat to, oč má zájem, líčí Opletal.

UX16

Stejně tak zůstává při chuti i investor. Dva velké nákupy z poslední doby neznamenají konec naší chuti expandovat. Operátoři vlastnící lokální optickou síť jsou pro nás stále zajímaví, prozradil Opletal, a jedním dechem dodal: Stejně tak bychom rádi naše služby, třeba i jednotlivě, nabízeli lokálním operátorům velkoobchodně, tak jako to jednotlivé firmy úspěšně dělaly doposud.

Naším cílem je vybudovat společnost integrující více technologických platforem. Můžeme tak zejména nabídnout místním kabelovým sítím a ISP prostor pro rozvoj služeb a obsluhu zákazníků, upřesnil Petr Hechter, oblastní ředitel RIO Media pro Čechy. Přitom umíme velkoobchodně nabízet také optické trasy na bázi Dark-fiber, námi budované optické sítě totiž mají dostatečné rezervy. Široká customizace a nabídka jak čistě technického charakteru v podobě pouhého poskytnutí signálu, tak plného servisu včetně technické a zákaznické podpory je samozřejmostí, uzavřel Opletal.

Anketa

Podaří se RIO připojit 100 tisíc domácností optikou do konce podzimu?

38 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 23. 1. 2011 12:29
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení: Právo vs. online marketing

  •  
    Jak chránit vlastní značku a obsah.
  • Jak využívat cizí díla pro svoje prezentace.
  • Na co si dát pozor při tvorbě reklamy na internetu.

Více o školení Právo vs. online marketing »