Ušetřete

Názory k článku
Kdo má nejrychlejší Internet v Praze

bob
bob (neregistrovaný) 194.228.18.---
20. 1. 2012 6:35 Nový

upc*

celé vlákno

Z výsledků je "krásně" vidět jakou "neskutečnou" rychlost uploadu mají ti šmejdi z UPC!

xman
xman (neregistrovaný) ---.infos.cz
20. 1. 2012 8:38 Nový

Re: upc*

celé vlákno

to je dano technologii koaxialnich kabelu, kteryma jsou pripojeni konc. uzivatele. Nic s tim nenadelaji.
FTTx (ETTH) to neni a nebude....

afk_cz aura:100

Re: upc*

celé vlákno

euroDOCSIS 3.0 nabizi rozumny datovy tok v obou smerech. sice o symetricke lince si muze clovek nechat zdat, ale rozhodne UPC zdaleka nevyuziva potencial uploadu.
viz http://en.wikipedia.org/wiki/DOCSIS#Speed_tables

lolipop
lolipop (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
20. 1. 2012 14:42 Nový

Re: upc*

celé vlákno

Upload u UPC stabilně na 10Mbps, download v rozmezí 80-120Mbps. Holt nesmíš bejt žgrt a platit nějakej základní tarif.

jehovista
jehovista (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
24. 1. 2012 1:37 Nový

Re: upc*

celé vlákno

Takze za litr mesicne mas horsi upload, nez ten Centronet za 250, No hlavne, ze na to mas.

Tomáš Trnka aura:88

Copypaste chyba?

celé vlákno

Ve všech podnadpisech by zřejmě ten první "upstream" měl být downstream. Zajímalo by mě, jestli teď články na Lupu generujete skriptem, nebo je autor vyznavačem extrémního Ctrl+C Ctrl+V.

Martin Vyleťal aura:100
20. 1. 2012 8:54 Nový

Re: Copypaste chyba?

celé vlákno

Díky za upozornění.

Roman Pudil aura:41

Re: Copypaste chyba?

celé vlákno

Jeste pridam jednu copy-paste chybu: U spolecnosti Centronet uvadite lokalitu "... todůlky Jih ...". Predpokladam, ze to maji byt "Stodůlky" (jeste zrejme bez toho "Jih") nachazejici se v Praze 5.

Martin Vyleťal aura:100
20. 1. 2012 9:30 Nový

Re: Copypaste chyba?

celé vlákno

Samozřejmě se jedná o Stodůlky.

nekdo
nekdo (neregistrovaný) ---.236.broadband11.iol.cz
20. 1. 2012 10:29 Nový

Re: Copypaste chyba?

celé vlákno

Kobylisich, nikoliv Kobylisech...

a8n
a8n (neregistrovaný) ---.static.bluetone.cz
20. 1. 2012 14:57 Nový

speemeter

celé vlákno

Jakože náhradní měřák? I když podle diskuze níž by to asi i odpovídalo.

orin
orin (neregistrovaný) ---.dsidata.sk
20. 1. 2012 7:53 Nový

Please

Prosim vas vysvetlite tomu debilovi, ktory pisal tento clanok rozdiel medzi upstream a download

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
20. 1. 2012 8:46 Nový

Vysledky mereni jsou naprosto OUT

celé vlákno

mam Fiber100 od UPC, a prestoze mi bezne jede full, tak ten zdejsi merak mi nikdy nejde na 40MB/s .... toz tak

Tom
Tom (neregistrovaný) 2001:718:1e02:----:----:----:----:----
20. 1. 2012 10:13 Nový

Re: Vysledky mereni jsou naprosto OUT

celé vlákno

Ano, výsledky jsou velmi nepřesné, protože tyto servery jsou pomalé nebo přetížené. Mezi použitelné služby pro měření rychlosti v ČR patří speedtes.net případně speedtest.ces­net.cz. Tam není problém se dostat k rychlosti 1 Gbit/s. Například na zive.cz již ten jejich vlastní značně omezený speedtest odstranili a používají servery speedtest.net. Ostatní speedtesty jsou značně nepřesné.

Edoras
Edoras (neregistrovaný) 78.24.8.---
20. 1. 2012 10:29 Nový

Re: Vysledky mereni jsou naprosto OUT

celé vlákno

Ano, naprosto souhlasim. Rozdily mohou byt az neuveritelne rozdilne. Priklad z praxe: Jedna pripojka, jeden cas, opakovana mereni - ADSL.CZ ohlasi rychlost 1Mbps, DSL.CZ ohlasi 3Mbps, Lupa 5Mbps, a Speedtest.net 9Mbps.
Jako nejpresnejsi merak se jevi prave speedtest.net .

Quantim
Quantim (neregistrovaný) 2001:1488:ac14:----:----:----:----:----
20. 1. 2012 8:51 Nový

Re: Kdo má nejrychlejší Internet v Praze

celé vlákno

Máte nějaký klíč podle jakého vybíráte jednotlivé regiony? Vzhledem k tomu že mě zajímá ústecko, které má také nejvyšší rychlostní průměr, tak jsem zvědavý, kdy na něj dojde řada.
Neuvažovali jste zároveň o zpřístupnění podrobnějších statistik z měření rychlosti natrvalo?

Martin Vyleťal aura:100
20. 1. 2012 9:10 Nový

Re: Kdo má nejrychlejší Internet v Praze

celé vlákno

Začali jsme Prahou a podle zájmu čtenářů budou následovat i další kraje. Ústecko by mělo být v první várce. Co se týče podrobnějších statistik, o jejich zpřístupnění zatím neuvažujeme, nicméně zvažujeme určitou formu pravidelných měsíčních reportů.

Vojta
Vojta (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
20. 1. 2012 8:53 Nový

Četl to po sobě autor?

celé vlákno

Pominu-li už zmíněné dvě rozdílné hodnoty upstreamu pro každého providera a chybějící downstream, tak ani věta „Zaměřila se na poskytování rychlého připojení k Internetu jak pro domácí uživatele, tak pro soukromou sféru.“ nepůsobí příliš smysluplně.

Martin Vyleťal aura:100
20. 1. 2012 9:01 Nový

Re: Četl to po sobě autor?

celé vlákno

Chyba s dvojí hodnotou upstreamu je už opravena. Stejně tak Vámi zmiňovaná věta.

Jiri Krivanek
Jiri Krivanek (neregistrovaný) ---.afbkk.cz
20. 1. 2012 11:10 Nový

Re: Četl to po sobě autor?

celé vlákno

ja tam tedy zminovane chyby vidim porad :) zrejme chyba v matrixu..

JKL
JKL (neregistrovaný) ---.56.broadband3.iol.cz
20. 1. 2012 9:56 Nový

Cožpak v Praze není FTTx?

Já jsem teda z menšího města, ale je tu FTTH (Fiber To The Home - Optické vlákno do bytu) od RioMedia a jsou tu běžné tarify 50/50 Mbit, 100/100 Mbit a pokud je to na IČO, tak si člověk může dohodnout individuální rychlost a cenu až 1Gbit/1Gbit.

A rychlostí ze smlouvy to opravdu funguje.

Takže jsem myslel, že uvidím operátory jako je třeba NetBox a jeho 100/100 Mbit a odpovídající průměrné rychlosti... A také ostatní pražské ISP na FTTx, které ani neznám.

Proč tam nejsou operátoři s opravdu rychlým připojením jako NetBox a spol?

Jakub
Jakub (neregistrovaný) ---.prg.cpe.vol.cz
20. 1. 2012 10:13 Nový

Zavádějící článek

celé vlákno

Vím minimálně o třech výrazně rychlejších organizacích, které vás připojí na území Prahy. Takže článek je svým způsobem zavádějí, minimálně podle titulku....

Nebo jste srovnávali pouze komerční poskytovatele s telekomunikační licencí?

Patrick Zandl aura:90

Re: Zavádějící článek

celé vlákno

Způsob výběru je ve článku popsán, přečtěte si to rovnou v něm a nebudete muset psát komentáře...

ja
ja (neregistrovaný) 178.248.252.---
23. 1. 2012 5:00 Nový

Re: Zavádějící článek

celé vlákno

to jste ho ale krasne setrel... tak si jeste opravte ten titulek, at nerika neco jinyho nez clanek, a bude to ok...

P2010
P2010 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
20. 1. 2012 10:34 Nový

A spolehlivost ?

Co treba tenhle parametr. Pripojeni co ma sice jednu hodinu denne 100 mega a dalsi hodinu ma tri vypadky, je alespon pro nektere zcela k nicemu.

Tom
Tom (neregistrovaný) 2001:718:2:----:----:----:----:----
20. 1. 2012 17:31 Nový

Blbost

celé vlákno

To je blbost, minimálně všichni strahováci na kolejích mají 100Mbit a někteří i 1Gb a z těch 100 to opravdu těch 80 nebo 90 jede. Takže si opravte chybu v článku, ten váš centronet je 5* pomalejší.

Tom
Tom (neregistrovaný) 2001:718:2:----:----:----:----:----
20. 1. 2012 17:32 Nový

Re: Blbost

celé vlákno

aha, teď na to koukam, oni nás vyřadili z měření.

JM
JM (neregistrovaný) 78.108.106.---
20. 1. 2012 18:56 Nový

Re: Kdo má nejrychlejší Internet v Praze

celé vlákno

A co třeba NFX? V Praze je pod ním hned několik sítí, které mají rychlosti mnohem vyšší, než všichni udávaní ISP. Na wifi průměrně 20 Mbit, na kabelu klidně 300 Mbit.
V Praze konkrétně JMNet, praha12.net, CZFree Praha a další.

Až bude článek o Plzni, taky tam nebude Pilsfree, které tam válcuje O2, UPC a spol.?

A souhlas s tím, že většina speedmeterů nestojí za nic. Jediný použitelný je fakt speedtest.net

Martin Vyleťal aura:100
22. 1. 2012 23:10 Nový

Re: Kdo má nejrychlejší Internet v Praze

celé vlákno

Problém NFX je v tom, že se pod ním skrývá, jak píšete, několik sítí a z výsledků měření, které máme k dispozici není bohužel možné rozlišit, průměrné rychlosti u jednotlivých sdružení tak, aby porovnání dat bylo relevantní s ostatními ISP.
Jinak z našich dat vyplývá, že NFX, z.s.p.o. v loňském roce v Praze mělo průměrnou rychlost: down - 12,4 Mbit/s, up - 6,7 Mbit/s. Jedná se o průměrný výsledek cca 1000 měření.

pavelcr
pavelcr (neregistrovaný) 93.99.157.---
20. 1. 2012 20:17 Nový

Re: Kdo má nejrychlejší Internet v Praze

A nenapadlo vas ze jsou to udaje z par testovacich stranek a jeste dost zavadejici. Vetsinou si merim rychlost kdyz me net nejede a jeste z jake doby se to merilo. A proto jako firma bych nerat tu figuroval :)

wit.cz
wit.cz (neregistrovaný) 85.132.162.---
20. 1. 2012 20:40 Nový

optika v Letňanech

existuje? podělte se, děkuji..

Peteb
Peteb (neregistrovaný) 81.90.250.---
21. 1. 2012 9:25 Nový

Akcelerace downstreamu u ujezd.net

Pozn. Síť ujezd.net(Abak) u některých svých tarifů poskytuje u downstreamu tvz. akceleraci, což znamená že po klidu na lince je po omezený čas (15s?) poskytována vyšší rychlost připojení (výhodné je to při brouzdání). Vzhledem k omezené délce trvání testů rychlosti připojení se to často projeví vyšší naměřenou rychlostí než by odpovídalo trvalému vytížení linky. Ve vzájemném srovnání hodnot jednotlivých poskytovatelů tato skutečnost může mít značný vliv.
http://ujezd.net/cenikwifi.php#tarify

Ukázka výsledku měření na lince s deklarovanou max. trvalou rychlostí 6/3Mpbs.
http://www.speedtest.net/result/1720855163.png

Standa
Standa (neregistrovaný) 217.30.71.---
21. 1. 2012 13:27 Nový

Co to je za měřák? Jakou máte konektivitu?

Měřil jsem si opakovaně rychlost na symetrickém 100Mbitu a ukazuje mi to 6Mbit. Zatímco na FTP, které jsem si pro účely měření zjistil si potvrzuji cca 90Mbit a na Speedtestu cca 89 - 92Mbit. Nejprve si pořiďte pořádné servery s pořádnou konektivitou a pak to vydávejte za relevantní data.

Jediný test na speedtestu ukázal toto:
http://www.speedtest.net/result/1721201482.png

Pokud si měření dohledáte podle mé IP, tak uvidíte co ukázal váš měřák...

Filip Obr
Filip Obr (neregistrovaný) 82.208.38.---
21. 1. 2012 20:34 Nový

Casablanca

A suverénně nejhorší internet v Praze má Casablanca!

Unknown
Unknown (neregistrovaný) 78.108.103.---
22. 1. 2012 10:22 Nový

Strahovaci a NFX

Rekl bych, ze ani jeden ze subjektu neni klasikym poskytovatelem internetu a je tedy spravne ze v jejich TOP prehledu nefiguruji.

Unknown
Unknown (neregistrovaný) 78.108.103.---
22. 1. 2012 10:24 Nový

link

Opravte si chybu v linku na ujezd.net

StreamLine
StreamLine (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
22. 1. 2012 13:01 Nový

Centrio na Lužinách

celé vlákno

Má někdo nějaké zkušenosti s kvalitou služeb Centria? Ten článek pouze shromažďuje pár informací, ale kvalitou se vůbec nezabývá. Např. výpadky připojení, technická podpora, apod.

Michal sjx aura:41

Re: Centrio na Lužinách

celé vlákno

Jsem uzivatel Centria v Praze 10 - Petrovice. Na smlouve je 50/50Mbps, ale prakticky se to da tezko zmerit.
Pripojeni nijak nekolisa je stabilni uz po dobu 3mesicu (tak dlouho pripojeni mam). Pracuji na vzdalenem terminalu, takze latence je ok. Zalohuji GB dat se zerveru a tez v pohode.
Technickou podporu jsem vyuzival asi 5x kvuli settopboxu (IPTV). Odpovedeli ihned a hned vymenily HW. Nicmene STB ma spatnou grafickou kartu, takze s tim stejne nic neudelaji - jedine jiny typ.

Takze pokud chcete vyuzivat primarne Internet, nemam zadne problemy. TV ma problemy, ale nic neprekonatelneho. Technicka podpora ochotna a rychla.

StreamLine
StreamLine (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
22. 1. 2012 17:24 Nový

Re: Centrio na Lužinách

celé vlákno

Velice děkuji za info.

milanek-r
milanek-r (neregistrovaný) ---.cust.centrio.cz
27. 2. 2012 0:04 Nový

Re: Centrio na Lužinách

celé vlákno

Já jsem z Butovic, Centrio využívám přes rok a oproti UPC je stabilnější, za rok jsem zaznamenal jen jeden menší výpadek, který byl dopředu hlášen, což u UPC byla tady tragedie, net byl do měsíce minimálně jednou out...

Pedros
Pedros (neregistrovaný) ---.aladin.cz
4. 9. 2012 12:25 Nový

Re: Centrio na Lužinách

celé vlákno

Výpadky časté technická podpora jen pondělí - pátek od 9-18:00 a to neznamený že přijedou tentýž den kdy máte výpadek!

zubodravec
zubodravec (neregistrovaný) ---.kvarteto.net
22. 1. 2012 14:58 Nový

Pravdivost meraku na Lupe - pekne silha

Nedalo mi a zmeril jsem si rychlost, mam mit 10/10 mbps
po sobe behem dvou minut jsem si v 14:30 zmeril rychlost, u kazdeho dvakrat
Lupa - 8,97 mbps / 6,91 mbps
Speedtest.net - 9,71 / 9,42
rychlost.cz - 9,59 / 8,9

Lupa ma se svym merakem problem a ukazuje zkreslena data ?

Tomáš Vondra aura:96

jak jsou zohledněny tarify?

celé vlákno

Může mi někdo vysvětlit jak jsou v ẗěch výsledcích zohledněny tarify? Protože pokud nejsou (a domnívám se že to je ten případ) tak je celý ten článek dost k ničemu, a nadpis je přinejlepším zavádějící.

Pokud má nějaký poskytovatel hodně lidí na základním tarifu, tak to zásadně ovlivní výsledky a např. lidem kteří uvažují přes koho se připojit je to vysloveně nebezpečné. Příklad - dva poskytovatelé, oba mají 1000 zákazníků a nabízí dva tarify - 5Mbit a 100Mbit. Poskytovatel A má většinu lidí (900) na nižším tarifu, poskytovatel B má poměr přesně opačný. Přitom ale u poskytovatele A jsou rychlosti reálné (a ceny o něco vyšší) zatímco u poskytovatele B má vyšší tarif skutečnou rychlost jen 50% tj. 50Mbit (ale je levnější, takže si to víc lidí koupí). Předpokládejme že všech 1000 lidí projde testem. Poskytovatel A má průměrnou rychlost 14.5 MBit, poskytovatel B 45.5 MBit.

Kontrolní otázka - který poskytuje rychlejší internet?

x
x (neregistrovaný) ---.tpfree.net
23. 1. 2012 9:08 Nový

Re: jak jsou zohledněny tarify?

celé vlákno

Popisujete nesmysl, zadny provider nebude mit skladbu vyrazne jinou, vzdy bude drtiva vetsina klientu v zakladnim tarifu.

A realitu zjistite stejne leda tak, ze se preptate uzivatelu.

Tomáš Vondra aura:96

Re: jak jsou zohledněny tarify?

celé vlákno

To je ale předpoklad který v článku není nijak ověřen a IMHO obecně neplatí. Možná to bude platit mezi providery se srovnatelnou nabídkou služeb, ale rozhodně bych pochyboval že to platí přes providery napříč.

Vemte si že máte providera který poskytuje jen a pouze připojení k internetu, a pak providera který poskytuje televizi, internet a VoIP. Troufám si tvrdit že skladba zákazníků / tarifů bude u každého jiná.

Jakoob
Jakoob (neregistrovaný) 212.79.108.---
22. 1. 2012 23:19 Nový

Problémy u Lupy

celé vlákno

Ahoj,
domnívám se, že má Lupa problémy s měřením, resp Váš měřák ukazuje méně (skoro o polovinu). Mám domu spoj kolem 50/50 Mbps (měřeno oproti naší bráně). Porovnal jsem rychlosti mezi Lupou a Speedtestem.

Lupa: 21/25 Mbps
Speedtest: 41/39 Mbps

Uvedené výsledky v článku se tak mohou značně lišit od reality :-(

x-rated
x-rated (neregistrovaný) ---.cust.centrio.cz
28. 1. 2012 2:47 Nový

Re: Problémy u Lupy

celé vlákno
Jousa
Jousa (neregistrovaný) ---.cmhb.cz
21. 2. 2012 22:40 Nový

nejrychlejší nefunkční internet

celé vlákno

Centrio už 4 dny nefunguje a ani na e-mail na technickou podporu žádná reakce. Tel. podpora je jen v pracovní dny do 18hod ... byť hodně nerad, ale asi se budu muset vrátit k UPC :(

Rivelino
Rivelino (neregistrovaný) ---.cust.centrio.cz
23. 2. 2012 20:23 Nový

Re: nejrychlejší nefunkční internet

celé vlákno

Jak nefunguje ?

Pedros
Pedros (neregistrovaný) ---.aladin.cz
4. 9. 2012 12:27 Nový

Re: nejrychlejší nefunkční internet

celé vlákno

Já také mám ten samý problém 4 dny bez internetu a od centria ani omluva!

bunga bunga
bunga bunga (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
26. 2. 2012 0:25 Nový

UPC je super

Ja si na UPC nemohu stezovat. Net jede uplne v pohode. Typicke mereni je zde:
http://fractals.ic.cz/rychlost.png
a to platim za kabelovku (120 prog) + pevna linka + net dohromady cca 550,- korun. Net jsem objednal v dobe, kdy chvilku UPC nabizel pripojeni 120 / 10 a obcas dokonce jede i rychleji.
Takze pokud si vy ostatni neumite vyjednat lepsi cenu a pripojeni ... :-)

Pedros
Pedros (neregistrovaný) ---.aladin.cz
4. 9. 2012 12:23 Nový

Centrio

Využívám centrio 1 rok a mají hodně časté výpadky a nejedná se o hodinový nebo dvou hodinový výpadek ale klidně 3 pracovní dny. Když vám přestane fungovat internet v pátek v 18:01 hodin tak do pondělí 8:00 se svámi nebude nikdo ani bavit. Natož opravit. Dnes mi treba doma internet nefunguje a od operátora jsem dostal slíbeno že technik přijede cca do 3 pracovních dnů takže 4 dny minimálně jsem bez TV a internetu!

HonzaPraha
26. 11. 2012 17:20 Nový

Planet A - AIM

Já jsem změnil poskytovatele a jsem za to rád, u nás v paneláku na Čerňáku to šlape jak má a UPC ať se jde vycpat!

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem