Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Vlákno názorů k článku
Kdy bude Google ten zlý?

mrzout
mrzout (neregistrovaný)
13. 6. 2007 8:52

Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

S výhradami vůči Google uvedených v článku souhlasím. Nicméně jeden obrovský MORÁLNÍ rozdíl tu přeci jen je.

Microsoft běžně lže a šíří FUDy. Je to korporace, která se neštítí ničeho. Zastrašující akce vůči uživatelům Linuxu probíhá v současnosti. Microsoft tvrdí, že Linuxový kernel porušuje některé jeho patenty, má je i spočítané, ale bylo by administrativně náročné zveřejnit jejich seznam. Přitom ale uživatelům vyhrožuje, že je bude za používání Linuxu žalovat.

Je to celé hnus. Porušuje-li Linux nějaké patenty, po jejich zveřejnění by byla buď napadena jejich platnost nebo by byl nelegální kód přepsán. Žalovat uživatele, to je úplná novinka. To jako by za každé porušení patentů ve Windows (a těch bude požehnaně) by mohli být žalování UŽIVATELÉ Windows?

Ukažte něco alespoň trochu podobného u Google.

Fakt, že nic takového Google neprovozuje a jeho úspěch spočívá v jeho kvalitách (technických, manažerských či marketingových), z Google dělá obdivovatelnou společnost.

Narozdíl od právem zatracovaného Microsoftu, který za svůj úspěch vděčí podobným podlostem.
stoural
stoural (neregistrovaný)
13. 6. 2007 9:12

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

"Narozdíl od právem zatracovaného Microsoftu, který za svůj úspěch vděčí podobným podlostem."

A dalsi pohadku na rano byste nemel? :)
mrzout
mrzout (neregistrovaný)
13. 6. 2007 9:21

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

Pane Šťourale, v příspěvku je uveden jeden konkrétní příklad.
Máte něco k tématu nebo jen masturbujete?
stoural
stoural (neregistrovaný)
13. 6. 2007 10:36

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

Ja pouze reagoval na vasi nesmyslnou vetu. Kdyby MS delal spatne a uzivatelum nevyhovujici produkty, zdaleka z nej nebude takova korporace jako je dnes. A to je zakladni fakt a skutecnost, kterou si vy a vam podobni odmitate pripustit.
mrzout
mrzout (neregistrovaný)
13. 6. 2007 10:56

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

Článek hledal odpovědi, proč je Google pořád vnímán kladněji než Microsoft.

Google za svůj úspěch může jen díky svým přednostem, kdežto Microsoft si vypomáhá FUDy a podvody.

To nevylučuje kvalitu na jakékoliv úrovni, tu jsem jednoduše u Microsoftu nijak nehodnotil. Protože z pohledu toho co jsem chtěl vyjádřit, je irelevantní.
stoural
stoural (neregistrovaný)
13. 6. 2007 11:04

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

Vy jste nenapsal, ze MS si vypomaha ruznymi FUDy a podvody, ale napsal jste, ze "Narozdíl od právem zatracovaného Microsoftu, který za svůj úspěch vděčí podobným podlostem.", coz v prekladu pro vas znamena, ze nebyt techto podlosti, MS by se nikdy nestal uspesnym. A to je samozrejme nesmysl.

A pokud je pro vas podlost to, co jste napsal (patenty v linuxu) a rozhodl bez dalsich znalosti veci, ze MS je podly, tak je mi vas skutecne lito. Co kdyz je to pravda? Treba jenom castecne? To se nam tady omluvite, a nafackujete si, nebo se radeji nenapadne odmlcite v diskusi?
Mard
Mard (neregistrovaný)
13. 6. 2007 12:08

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

Nebýt drzosti a nekalých praktik, tak by skutečně MS nebyl tak uspěšná firma jako je dnes. Už jen to, že B.Gates prodal IBM operační systém, který neměl, byla ukázka budoucího jednání firmy. Jen díky monopolu a nátlaku na výrobce a prodejce železa dosáhl MS takového rozvoje. Za své produkty si účtuje přemrštěné ceny. Google je k dispozici zdarma. To je ten rozdíl, který vnímám já.
stoural
stoural (neregistrovaný)
13. 6. 2007 13:22

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

Na drzosti neni nic spatneho.

Podle vas jsou to mozna premrstene ceny, trh si to kazdopadne vubec nemysli :). Microsoft nema monopol. A tlak na vyrobce? To je snad neco spatneho? :-)
mrzout
mrzout (neregistrovaný)
13. 6. 2007 12:17

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

Ne, MS opravdu by mohl být úspěšný i bez těch podvodů nebo nemusel, to je hra na "co by, kdyby". Nemám křišťálovou kouli, abych to věděl. Faktem zůstává, že součástí firemní strategie toto chování je, narozdíl od Google.

Ohledně příkladu s patenty překrucujete mé argumenty. Já nenapsal, že Linux žádné patenty neporušuje. Já napsal, že Microsoft podle zastrašuje aniž by byl ochoten to doložit.
Takže i kdyby jednou toto zveřejnil a měl dokonce pravdu, na podlosti jejich postupu dnes, to nic nemění. Neměl bych důvod se tedy omlouvat nebo skrývat.

V oblasti patentového práva se má věc tak, že značné množství patentů je snadno zpochybnitelných. Microsoft například vlastní patent na virtuální plochy na desktopu. Přesto je mu k ničemu. Protože v případě žaloby za jejich používání, lze snadno doložit, že v době udělení patentu, byly tyto plochy již desítky let běžně používány. Microsoft by ale přesto mohl nyní tvrdit, že například Novell Enterprise Desktop porušuje jeho patenty a strašit potencionální kupce žalobou. Novel by neměl možnost se bránit, protože by MS neuvedl který patent. Přitom při jeho zveřejnění by jeho napadení a zrušení byla otázka času.

V případě linuxového kernelu je to podobné. Po zveřejnění údajných prohřešků by tyto byly buď vyvráceny, soudně zpochybněny nebo napraveny.
stoural
stoural (neregistrovaný)
13. 6. 2007 13:24

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

"V oblasti patentového práva se má věc tak, že značné množství patentů je snadno zpochybnitelných. Microsoft například vlastní patent na virtuální plochy na desktopu. Přesto je mu k ničemu."

Ale to prece neni problem Microsoftu, ale patentoveho uradu.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 6. 2007 16:27

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

jestli to dobre chapu, tak je to spise problem patentove kultury v USA oproti Evrope. V USA si muzete patentovat vlastne colkoliv, patentovy urad vas patent moc nestuduje (jesli koliduje nebo jestli uz je to znama vec). No a mate patent. Pak s tim patentem na nekoho jdete, a oni se zacnou soudit a soud vam patent zrusi, protoze to co jste si patentoval bylo uz znamo v dobe patentovani. Evropa ma patentovaci system trochu jiny, tam se zkouma, jestli dany patent dava smysl a jestli se nepatentuje neco co je znamo. Jistotu samozdrejme nemate, ale pokud mate evropsky patent, mate mnohem vetsi jistotu, ze ten patent je uplatnitelny proti nekomu jinemu.
Štěpán
Štěpán (neregistrovaný)
13. 6. 2007 9:21

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

U Googlu je to marketingová kvalita a u MS podlost? :)
Co takto měřit stejným metrem a používat konzistentní pojmenovávání faktů, ať se vyskytují na té či oné straně? :)
mrzout
mrzout (neregistrovaný)
13. 6. 2007 9:50

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

Hmm, vidím že fanatičtí zastánci Microsoftu neumějí číst.

Je tam konkrétní příklad a je nazván podlostí. Najděte podobný příklad pro Google a já ho nazvu podlostí taktéž.
morse
morse (neregistrovaný)
13. 6. 2007 9:56

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

no koukám žeje mrzout militantní Googlista, takovýhle se vyskytujou všude, v každý diskuzi. Tak si doma pohlaď svůj super,free počítač s Google all a jdi si onanovat jinak, třeba na mobilmanii, tam můžeš bejt militantní zastánce třeba sony ericssonů.........uff......diskutuj trošku chlape
mrzout
mrzout (neregistrovaný)
13. 6. 2007 10:17

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

Omyl, já nejsem nijak velký obdivovatel Google.
Některé jeho aplikace používám a jiné ne.

Google je korporace jako každá jiná. Kromě vroubků uvedených v článku má již na kontě například i obcházení rozhodování veřejnosti při umisťování svých datacenter v USA. Tedy zneužívání své síly k nátlaku na veřejné činitele. Je to podobné chování Microsoftu při lobbování proti ODF.

Mé sympatie vzbuzuje Google svou podporou svobodného software a otevřených standardů, ale to je subjektivní hledisko, a proto ho nestavím jako argument pro otázku dobra nebo zla.

Uvedl jsem jeden konkrétní případ, kdy Microsoft poklesl tak hluboko, kam Google ZATÍM ještě nikdy ne. Žádná z reakcí na tento příklad neoponovala, jen bagatelizovala můj komentář. Včetně té vaší.
MarSik
MarSik (neregistrovaný)
13. 6. 2007 10:21

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

Od vas to teda zrovna sedi. On aspon sdelil proc si mysli to co si mysli. A kdyz se podivam na historii chovani tech firem tak s nim rozhodne souhlasim.
2ge
2ge (neregistrovaný)
13. 6. 2007 10:10

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

absolutne suhlasim.
Bilbo
Bilbo (neregistrovaný)
13. 6. 2007 11:14

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

Google neceho takoveho moc nema. Mozna az na prehmat, kdy zaloval nejaky online obchod "googlegears" kvuli ochranne znamce (pritom je to obchod ktery tu byl driv nez google a obor podnikani se s googlem vubec neprekryva - prodavali tam nejaky bryle ci co...). Mozna takovych drobnosti bude vic, ale asi nic vaznyho ...

Co se MS tyce, tak pro nej je Linux vazny konkurent, tak se proti nemu snazi bojovat jak to jde, a to i spinavyjm zpusobem (ono se mu to jednou vymsti ...). Google zadneho konkurenta do ktereho by se mohl takhle trefovat nema (na Yahoo a AOL by asi takovyhle FUD nezabral :), takze to nedela :)
stoural
stoural (neregistrovaný)
13. 6. 2007 11:43

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

Linux neni zadny konkurent pro MS, a uz vubec ne vazny. Alespon ne v oblasti desktopovych OS.

A co je na tom spinaveho? Pokud nejaky linuxovy kod opravdu porusuje jeho patenty, je jeho chovani jakekoliv, ale rozhodne ne spinave.
Melkor
Melkor (neregistrovaný)
13. 6. 2007 12:03

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

A Vam neni trosku napadne, ze MS tvrdi, ze Linux porusuje xxx jejich patentu, ale ani jediny nedokazi pres opakovane vyzvy konkretizovat?

A to, ze Linux neni konkurentem pro MS, je "ponekud" shazovano tim, ze primo u MS je funkcni oddeleni pro vyvoj nastroju pro heterogenni site, do ktereho se snazi nabirat schopne vyvojare z oblasti Linuxu.
stoural
stoural (neregistrovaný)
13. 6. 2007 13:24

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

Schopne programatory nabira kazda uspesna firma, a je ji uplne jedno, zdali predtim programovali pro apple nebo pro linux.
mrzout
mrzout (neregistrovaný)
13. 6. 2007 12:04

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

Problém je v tom, že Microsoft TVRDÍ, že Linux porušuje X jeho patentů a zastrašuje jeho potencionální uživatele možnou žalobou. Přitom ale odmítá říci, které patenty to jsou,takže jeho tvzení nelze jednoznačně potvrdit ani vyvrátit

Říká se tomu FUD a je to špinavá praktika.

Z pohledu podílu na trhu opravdu linuxový desktop nepůsobí jako konkurent pro MSWindows, z pohledu konkrétních zakázek tomu tak ale je.

Mard
Mard (neregistrovaný)
13. 6. 2007 12:20

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

Uvádění lživých a zavádějících informací ze strany MS k Linuxu je jejich standartní politika. To je špinavost! Linux je konkurent MS a zejména v oblasti desktopových OS. V oblasti serverů už Linux MS dávno porazil. V oblasti desktopů k tomu pomalu dochází. V současnosti je MS největšm hráčem na poli desktopových OS, ale Apple OS a Linux mu začínají šlapat na paty. Zejména s nepovedeným launchem Visty se tato skutečnost brzy ukáže v plné nahotě.
Otázka také je, kolik ukradeného kódu je ve zdrojácích MS. Nebyl bych si jist tím, že jsou jako křišťálová studánka.
stoural
stoural (neregistrovaný)
13. 6. 2007 13:27

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

"Linux je konkurent MS a zejména v oblasti desktopových OS. V oblasti serverů už Linux MS dávno porazil. V oblasti desktopů k tomu pomalu dochází. V současnosti je MS největšm hráčem na poli desktopových OS, ale Apple OS a Linux mu začínají šlapat na paty."

Opet opakuji, ze nekdo, kdo ma desktopových OS podil cca 2-3 procenta, neni pro Microsoft ani konkurentem, ani vaznym souperem. To je pouze vase zbozne prani.

"ale Apple OS a Linux mu začínají šlapat na paty."

Ja bych rekl, ze to by vypadalo trochu jinak. Rozdil 95% a 5% bych neoznacil jako slapani na paty, ale jako spise rozdil mezi nekym, kdo chape potreby uzivatelu (Ano, to MS dela!) a komu TOTALNE ujel vlak :)
J
J (neregistrovaný)
13. 6. 2007 14:39

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

Ehm, jak je to dlouho, co byl podil webovych prohlizecu <> IE radove 1% ? Dneska se FF v nekterych oblastech uspesne priblizuje 50% ( na specifickych webech dokonce tuto hranici uz davno presahl ).

Celosvetovy podil neni ani zdaleka tak podstatny, podstatny je podil predevsim mezi temi, kteri SW instaluji/(spolu)rozhoduji o tom, co se bude pouzivat. A tam je na tom M$ cim dal hur.

Jak je to dlouho, kdy se M$ o linux ani neotiral, proste ho uplne ignoroval ?

A to je prene to, co (zatim) Google nedela - nenapada sve pripadne konkurenty, neovinuje je z porusovani patentu (je to spis naopak => tohle google mezi uzivateli prinasi kladne body, protoze uzivatele obecne patenty spise odmitaji)
stoural
stoural (neregistrovaný)
13. 6. 2007 15:27

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

No, kdyz uz to chcete porovnat s webovymi prohlizeci, tak si predevsim uvedomte, ze MS po vyhre nad prislusnymi soudnimi procesy ohledne IE prestal IE naprosto vyvijet. Nekolik let tu byla jedna jedina verze, a proto FF ziskal vetsi podil. Takze si uvedomte, ze v oblasti desktopovych systemu Microsoft NESPI a stale vytvari nove a lepsi verze, takze porovnani s webovych prohlizecem je naprosto od veci.

A mimochodem, takova zajimavost - IE6 tu byl s nami kolik let? Celkem 6 let bez vyvoje nez přišel IE7? A presne tak dlouho trvalo, nez alternativni prohlizece byly schopny ziskat nejaky zajimavy podil na trhu. Predstavte si, ze by se neco podobneho stalo v oblasti OS. Vista by byla na spoustu let posledni verzi OS. Jak dlouho by uzivatelum trvalo, nez by presli na linux? Nez odpovite, chci abyste si uvedomil, ze toho v oblasti IE trvalo cca 6 let, a ze vymena prohlizece za jiny je nesrovnatelne jednodussi nez vymena celeho OS (a aplikaci)...
J
J (neregistrovaný)
13. 6. 2007 16:44

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

A vy si uvedomte, ze IE je soucasti OS, coz je zatracene dobrej duvod proc mit velke podily na trhu.

A to, ze M$ vyvyji je spis s smichu. Staci se podivat, co vse melo byt soucasti noveho OS. Nezbylo z toho krom omalovanek vubec nic. V pripade XP tu by predevsim u firem jakys takys duvod prejit na ne. V pripade Vist takovy duvod neexistuje. Mel jsem tu cest, kolega dorazil s vistama na svem ntb. Ve firemnim prostredi zalozenem na win se stal nepouzitelnym.

Takze pokud M$ nedokaze udrzet kompatibilitu sam se sebou ... ( a snazi se pak uzivatele k prechodu prinutit rusenim supportu a pod ... )
stoural
stoural (neregistrovaný)
13. 6. 2007 18:58

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

No, pokud si myslite, ze Vista prinasi oproti XP jenom novy vzhled, tak je mi vas skutecne lito. Ostatne, komu by nebylo lito chudaka, ktery hloupe predjima nazory jinych, aniz by se jakkoliv obtezoval seznamit se skutecnym stavem veci.

"Ve firemnim prostredi zalozenem na win se stal nepouzitelnym."

Kupodivu - a je mi jasne, ze vam naprosto unikaji takova zakladni fakta - je to problem vaseho prasacky naprogramovaneho software, a nikoliv problem Windows Visty.
J
J (neregistrovaný)
13. 6. 2007 20:54

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

No jasne, to ze se vista nebyla schopna pripojit do domeny je problem prasacky napsaneho SW, ale ten SW je kupodivu od M$. Je mi lito firmy, ve ktere pracujete, predevsim pokud mate neco spolecneho s IT. Asi brzo krachne.

(a ano, nefuguje na tom ani spousta dalsich aplikaci, pravdepodobne jen M$ programuje spravne a tisice dodavatelu aplikaci to delaji spatne)
lukin
lukin (neregistrovaný)
13. 6. 2007 21:02

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

Přesně tak, toto je ale téma na delší dobu.
outtony
outtony (neregistrovaný)
14. 6. 2007 0:25

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

"No, pokud si myslite, ze Vista prinasi oproti XP jenom novy vzhled, tak je mi vas skutecne lito."

no ano, nieco prinasa a snazi sa dohnat konkurenciu, co sa aj tak nepodarilo. A ako pozeram na novy Mac OSX, tak sa to MS ani tak skoro nepodari
Buffalo
Buffalo (neregistrovaný)
17. 6. 2007 21:35

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

vista přináší něco "nového" ? :)) vistu sem poslal do blue death pouhou změnou kurzoru z bílého na bronz, čili s v tomto si s XP může podat ruku :)) takže co vista přináší "nového" co ještě nikde nebylo ? :))
Xeelee aura:100
17. 6. 2007 22:01

Re: Google si obdiv zaslouží za sée úspěchy, MS nikoliv

Nějak mi uniká souvislost mezi počtem BSOD a počtem nových funkcí ve WV.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem