Ano, to je samozřejmě pravda, a souvisí to i s tím, co psal Michal Krsek. Lupa - a v podstatě žádné médium - pochopitelně není schopna relevantně zaplatit čiré odborníky, protože tím, že něco dělám, si vždycky vydělám víc, než když o tom píšu, neřku-li když to učím. Pokud tedy nějaký konzultant sepíše desetistránkovou studii a zákazníkovi si za ni řekne o 40 tisíc, těžko ho může uspokojit o dva řády nižší honorář na Lupě. Z tohoto důvodu souhlasím s tím, že pokud jde o ryze odborné autory, můžeme pracovat jedině s entuziasmem, altruismem, mesianismem, exhibicionismem, ješitností, příjemným pocitem z psaní, touhou být vidět a podobně - motivace přes peníze nefunguje. Stejný problém mají všechna odborná média, pro pár jsem v minulosti pracoval nebo jsem do nich přispíval.
Na druhou stranu si nemyslím, že by nebylo možné pracovat s články lidí, kteří se sice dané oblasti profesionálně nevěnují, ale na druhou stranu jsou profesionální novináři a mají přehled (to je velmi důležité!). Na Lupě nevycházejí a ani nemají vycházet jen čistě odborné články - v poslední době třeba o clickstream analýze či technologiích vyhledávačů - ale i články o tom, co se zkrátka v dané oblasti děje. Takové texty může psát celá řada lidí, kteří sice nejsou vysloveně odborníků, ale jsou schopni se v dané oblasti zorientovat, případně se zeptat na správném místě; do této skupiny bych ostatně zařadil i sám sebe.
Dělat Lupu je tedy poměrně obtížné a občas se stane, že nám čtenáři pěkně vynadají, mnohdy dokonce oprávněně. Těžko ale můžeme udělat víc, než se snažit fungovat co nejlépe. :-)