Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Když IPv6 nefunguje

aťklidněchcípnou
aťklidněchcípnou (neregistrovaný) 2604:6600:1094:----:----:----:----:----
8. 12. 2011 7:40 Nový

Datový s.ánky

celé vlákno

Řeknu na rovinu, že správci něčeho tak otřesnýho a odpornýho jako jsou datový schránky bych nedal vědět ani nudli u nosu... Ať si ten svůj pohár hořkosti technickýho šmejdu a parodie na bezpečnost pijou klidně do dna.

Pavel Flajšhans aura:59
8. 12. 2011 8:00 Nový

Re: Datový s.ánky

celé vlákno

Vzhledem k povaze Vašeho příspěvku jste asi moc dobře po ránu nepobral, že článek je především o IPv6 a datové schránky jen jako příklad. Článek datové schránky nijak nepropaguje, ani neobhahuje...

nohelp
nohelp (neregistrovaný) 2607:f358:1:----:----:----:----:----
8. 12. 2011 8:20 Nový

Re: Datový s.ánky

celé vlákno

Autor tím evidentně myslel, že špatně nastavený IPv6 na serveru datových schránek by nikam nehlásil, ale kdyby to bylo jinde, tak ano.
S čímž souhlasím. Nevím, proč bych měl jakkoliv pomáhat datovým schránkám nebo jejich uživatelům. Pokud mají ti běžnější problémy (jak ti, co si je museli implementovat, tak ti, co to přes varování odborníků o zabugovanosti technickýho řešení, včetně samotnýho konceptu, udělali dobrovolně), jen ať zavalej stížnostma ty samolibý nýmandy, co to celý vymysleli, a smějou se nám do ksichtu. Jinak se nehnete/me z místa.
Ale pokud to tak chcete, máte to mít. Pan Satrapa to tak chce, ok. To já si radši odplivnu, a nechám ty kašpary, ať si na to přijdou a řešej sami.

bóďa
bóďa (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
8. 12. 2011 8:21 Nový

Re: Datový s.ánky

celé vlákno

Máš recht.

Ivoszz
Ivoszz (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
8. 12. 2011 9:24 Nový

Re: Datový s.ánky

celé vlákno

Je neuvěřitelné, jak se někdo, kdo nemá ani potuchu, jakým způsobem probíhají projekty jako Datové schránky autoritativně vyjadřuje k lidem, kteří je spravují. A tím mám na mysli nejen poslední příspěvek, ale i všechny předchozí. Nikoho z těch správců neznám, pravděpodobně to opravdu nejsou špičkoví specialisté (taky tak nejspíš nejsou ani placeni), ale nikdy bych se neodvážil je takhle veřejně napadat a zesměšňovat.

Tím jste se především veřejně zesměšnili sami a ukázali vlastní omezenost a neznalost.

Ivoszz
Ivoszz (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
8. 12. 2011 9:25 Nový

Re: Datový s.ánky

celé vlákno

Omlouvám se, v předchozím příspěvku mělo být místo všechny předchozí - některé předchozí...

bóďa
bóďa (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
8. 12. 2011 9:57 Nový

Re: Datový s.ánky

celé vlákno

Jak asi probíhají (jinak je to ale jedno), když výsledek je tak příšerný? Jak z hlediska implementace, tak koncepce (resp. bez koncepce), tak technologicky, tak bezpečnostně?
Odpovím si sám (raději bez něčeho, co mě k tomu samozřejmě taky napadá): (Min.) amatérsky.
Jestli se vám zdají zásadní chyby už v návrhu prkotiny a povrchnosti, přečtěte si někdy celý seriál p. Peterky. Datové schránky jsou špatné už od samého počátku. Nápad je dobrý, zpracování nápadu otřesné.

Můj názor. Vy si samozřejmě mějte jaký chcete, je mi to fuk.

ivoszz
ivoszz (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
9. 12. 2011 9:57 Nový

Re: Datový s.ánky

celé vlákno

Bohužel s podobnými projekty mám určité zkušeností (speciálně na MV). A můžu vám říct, že ti lidé, kteří je pak spravují s tím nemají vůbec nic společného. Často jsou z toho stejně nešťastní jako vy. Ty projekty vymýšlí a rozhodují o nich lidé bez patřičné odbornosti a primárním cílem je utratit peníze. Například jedna nejmenovaná nechvalně proslulá třípísmenková firma (a není to žádná z IT, aby si snad někdo nemyslel, že se jedná o IBM) tam sekala tyhle projekty jako na drátku čistě na politickou objednávku. Pak to končí takhle. P.S.: Popisuji situaci z doby před dvěma a více lety (kdy vznikaly tyhle projekty), současná se může lišit.

x
x (neregistrovaný) ---.tpfree.net
8. 12. 2011 13:22 Nový

Re: Datový s.ánky

celé vlákno

Pokud nekdo da do DNS AAAA a nema pritom stroj naprosto bezpecne a 100% pres IPv6 otestovan, tak je to dobytek a dal to netreba komentovat.

ivoszz
ivoszz (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
9. 12. 2011 9:46 Nový

Re: Datový s.ánky

celé vlákno

Možná máte pravdu (s tím dobytkem), ale v článku je velmi málo informací, abyste to mohl formulovat takhle striktně. Chyba se může vloudit kdykoliv. Pokud jste ještě nikdy nechyboval, buď nic pořádného neděláte nebo na vás čeká za rohem (ta chyba).

x
x (neregistrovaný) ---.tpfree.net
12. 12. 2011 12:28 Nový

Re: Datový s.ánky

celé vlákno

Sorry, ale kdybych ja udelal chybu a mymu chlebodarci kvuli me chybe nefungoval system rekneme 1/2 den, tak uz neni mym chlebodarcem.

Chyby se deji, ale toto neni chyba, toto je slendrian. Chyba je neco, co se neda predem nijak otestovat, co se neda predpokladat ... ale ne neco, co se otestovat da a velmi snadno.

Ivan
Ivan (neregistrovaný) 193.29.76.---
13. 12. 2011 12:36 Nový

Re: Datový s.ánky

celé vlákno

To vubec neni tak jednoduche. Jemu treba IPv6 na 100% funguje. Problem muze byt v tom, ze jeho poskytovatel nema BGB peering s vasim poskytovatelem. Uvedomte si, ze IPv6 je vice-mene porad experimentalni vec a cas od casu IPv6 provoz stopne nekdo z provideru.

Michal Krsek aura:58
13. 12. 2011 17:18 Nový

Re: Datový s.ánky

celé vlákno

IPv6 je vec navysost provozni. Doba experimentu uplynula pred nekolika lety.

DgBd
13. 12. 2011 17:36 Nový

Re: Datový s.ánky

celé vlákno

Kde?

Michal Krsek aura:58
13. 12. 2011 19:31 Nový

Re: Datový s.ánky

celé vlákno

Nebyla by spise spravna otazka "kdy"?

Kde je evidentni - v Internetu.

DgBd
13. 12. 2011 21:07 Nový

Re: Datový s.ánky

celé vlákno

V internetu kde? Google své IPv6 adresy tají, stejně tak amazon, cnn, bbc, microsoft, a další. Takže nikdo z nich si nemyslí, že by bylo IPv6 v provozním stavu. Možná si to myslí někdo na CESNETu, ale asi ne úplně všichni, jak se můžeme přesvědčit hned na prvním odkazu z www.cesnet.cz. fondrozvoje.ces­net.cz IPv6 adresu nemá.

x
x (neregistrovaný) ---.tpfree.net
13. 12. 2011 23:35 Nový

Re: Datový s.ánky

celé vlákno

Michate dokupy spoustu nesouvisejicich veci, to ze mi funguje IPv6 konektivita jeste neznamena, ze mi fuguje (napr) webova aplikace a tudiz (pokud nemam na IPv6 50% klientu) dam prednost provozu IPv4.

A navic se to vubec netyka temetu, Oni tam ten AAAA zaznam jednoduse dali a tim je dany to, ze ten kdo to tam dal by mel byt hnan k odpovednosti za nefunkcnost, protoze si to mel radne overit (napriklad nejakym testovacim provozem na alternativni domene).

DgBd
13. 12. 2011 23:55 Nový

Re: Datový s.ánky

celé vlákno

To bylo opravdu na mne?

x
x (neregistrovaný) ---.tpfree.net
13. 12. 2011 23:32 Nový

Re: Datový s.ánky

celé vlákno

Ehm, pokud pouziju provozi rozsah(a jiny by snad dneska uz nikdo ani pouzit nemel) tak se stava soucasti site, kde samo muzu (stejne jako v IPv4) cast site odfiltrovat, ale to bych to musel delat dost umyslne a vedome.

BobTheBuilder
BobTheBuilder (neregistrovaný) 2001:67c:1220:----:----:----:----:----
8. 12. 2011 11:53 Nový

Re: Datový s.ánky

celé vlákno

Problém je, že sice blbě to měly D.S., ale potíže měli Satrapovi uživatelé - ti totiž tu věc, ať si o ní myslíme cokoliv, musí používat a nedostupnost může mít následky - ale pro Satrapovy uživatele, ne pro D.S.

Ondřej Caletka aura:59
8. 12. 2011 9:12 Nový

Nejčastější problém bohužel není na straně serveru

celé vlákno

Nemám sice přesnou statistiku, ale mám pocit, že mnohem častěji, než nefunkční IPv6 na straně serveru, je nefunkční IPv6 v koncové síti klienta – zdaleka ne všechny sítě jsou chráněny proti falešným směrovačům, vytvářeným rozkonfigurovanými stanicemi s Windows.

Obrana je jen těžkou realizovatelná, na kompletní výměnu síťové infrastruktury bohužel obvykle nejsou peníze. Z toho důvodu snahu o Happy Eyeballs vítám.

tomas
tomas (neregistrovaný) 194.228.122.---
8. 12. 2011 12:39 Nový

Chyby samozřejmě děláme všichni a dát o ní vědět je dobrým prvním krokem k odstranění.

celé vlákno

Ze nikde nevidim oduvodneni raniho vypadku root.cz / lupa.cz aspol :)

xurfa
xurfa (neregistrovaný) ---.farenet.cz
9. 12. 2011 11:31 Nový

IPv6 je sracka

celé vlákno

neni o co stat...

Mácal
Mácal (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
10. 12. 2011 0:12 Nový

Admin

celé vlákno

Nevíte někdo, co se stalo s adminem. Už pod druhým článkem o IPv6 nevidím jeho "komentáře". Ještě že se zde teď podobně vyzvracel nějakej xurfa. Tyto komentáře tu chyběly.

tunda
tunda (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
19. 4. 2012 10:18 Nový

programatoři

celé vlákno

dělají asi co je v jejich silách a asi nejsou ani moc dobře placení. Ja jsem si zřídil www.datovkadomailu.cz a jsem nadmíru zpokojeny. Je to vyborně vymyšleno a bez nutnosti instalace nějakých nesmyslů mi emaily chodí přímo do mého mailu. kde si me nesmažou. a automaticky mi to generuje heslo pro DSka. Mám z toho opravdu radost. protože jsem počítačový antitalent

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem