Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Když praskne mrak, je po cloudu

Rdm
Rdm (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
4. 5. 2011 8:34 Nový

proč "konec" cloudu?

celé vlákno

nechápu proč všichni brečí, že došlo k pošramocení pověsti cloudu, vždyť i malé dítě ví, že 100% dostupnost zajistíte pouze s CDN sítí,

krakonoš
krakonoš (neregistrovaný) 77.78.85.---
5. 5. 2011 12:05 Nový

Re: proč "konec" cloudu?

celé vlákno

I když klekne server? Pro mne je to jasný signál; nebrat!

x
x (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----
4. 5. 2011 8:37 Nový

Re: Když praskne mrak, je po cloudu

celé vlákno

Jinak receno, spolehlivost cloudu je uplne stejne jako spolehlivost lokalniho systemu - zavisi vyhradne na mnozstvi prostredku a prace do te spolehlivosti investovanych.

Navic lokalne to muzete vzdy nejak ovlivnit v cloudu prakticky nikoli.

Ondřej Bouda
Ondřej Bouda (neregistrovaný) ---.adslcust.sbone.cz
4. 5. 2011 9:46 Nový

Re: Když praskne mrak, je po cloudu

celé vlákno

Jistě - ale v případě cloudu nejmíň polovinu těch prostředků (tj. do infrastruktury) investuje někdo jiný :)

mraková bublina a slepá větev
mraková bublina a slepá větev (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
4. 5. 2011 10:07 Nový

Re: Když praskne mrak, je po cloudu

celé vlákno

... který žvaní něco o replikacích atd., a že ztráta dat prakticky nemůže nastat. A to, že nastala skoro na začátku komerčního nasazení cloudů, a u takové firmy, dává jen jednu odpověď: cloud je mnohem míň bezpečnej na ztrátu dat jak vlastní spravovaná farma replikujících se serverů, jen je levnější. Jestli to někomu za to stojí, nemít nad těma datama žádnou kontrolu, a když stejně musí replikovat do lokálu, budiž.

Jindra
Jindra (neregistrovaný) ---.51.broadband2.iol.cz
4. 5. 2011 10:15 Nový

Re: Když praskne mrak, je po cloudu

celé vlákno

doporucil bych si precist http://don.blogs.smugmug.com/2011/04/24/how-smugmug-survived-the-amazonpocalypse/
Autor tam rika, ze sami maji vlastni farmu serveru, a nejsou na ni schopni dostahnout takovy dostupnosti jako v EC2 (pouzivaji oboje).

Filip Jirsák
Filip Jirsák (neregistrovaný) ---.jirsak.org
4. 5. 2011 10:34 Nový

Re: Když praskne mrak, je po cloudu

celé vlákno

A to, že [ztráta dat] nastala skoro na začátku komerčního nasazení cloudů, a u takové firmy
Mohl byste napsat, jaký případ myslíte? Z komentáře to vypadá, jako byste myslel současný případ Amazonu, tam ale ke ztrátě dat nedošlo.

jasněještětuosněhurce
jasněještětuosněhurce (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
4. 5. 2011 10:52 Nový

Re: Když praskne mrak, je po cloudu

celé vlákno
Lukáš Nevosád aura:81
4. 5. 2011 12:41 Nový

Re: Když praskne mrak, je po cloudu

celé vlákno

Ano, malé množství dat skutečně nebylo možné kompletně obnovit. Nicméně EBS není a nikdy nebylo zamýšleno jako 100% bezpečné úložiště. Spolehlivost EBS je dobře dokumentována zde: http://aws.amazon.com/ebs/ (EBS volume durability), kde je i uvedené, že pro vyšší spolehlivost je vhodné dělat pravidelné snapshoty do S3. Zákazníci, kteří takový snapshot měli, mohli prakticky ihned nastartovat novou EBS v jiné zóně a běžet z ní.

kolemjdoucí
kolemjdoucí (neregistrovaný) ---.medical-tribune.cz
4. 5. 2011 11:44 Nový

Re: Když praskne mrak, je po cloudu

celé vlákno

Přijde mi jako samozřejmé, že svá data mám vždy uložena na více místech a tím lépe zabezpečena proti ztrátě těch dat. Pokud bych se rozhodl pro cloud, pak to nebude kvůli spolehlivosti, ale kvůli snadné dostupnosti odkudkoli. A rozhodně si k tomu zajistím i zálohu (replikaci, archivaci), abych nebyl v případě výpadku provozovatele cloudu odkázán na zálohy, o kterých nic netuším.

IMHO celý spor o cloud je jen kvůli nepochopení toho, co si (potenciální) uživatelé od cloudu slibují. Pokud pominu naivní snílky, tak zatím u všech lidí, u kterých jsem se setkal s tím, že o nějakém cloudovém řešení vážně uvažují, byla důvodem k pořízení dostupnost odkudkoli a zajištění takové infrastruktury, která by při vlastním pořízení byla neúnosně drahá. Vždy bylo součástí úvah i vlastní zajištění dat v případě výpadku. V celém řešení je to velmi málo nákladná položka. Pochopitelně s nějakou rozvahou, jaký způsob zálohy zvolit, jestli se snažit o on-line replikaci, či stačí jen nějaký způsob plánované synchronizace x-krát za den a z toho vyplývající rizika ztráty x hodin práce apod.

Osobně třeba tenhle výpadek Amazonu vítám, protože přišel velmi brzo a může pomoci mnoha lidem při rozhodování, nakolik důležitá je vlastní záloha dat.

Daemon
Daemon (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
5. 5. 2011 8:47 Nový

Re: Když praskne mrak, je po cloudu

celé vlákno

Ano, je to marketing. Bohužel ti, kteří rozhodují a schvalují koncepci řešení nerozumí technologii, zato však umí počítat peníze.

Daemon
Daemon (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
5. 5. 2011 8:45 Nový

Re: Když praskne mrak, je po cloudu

celé vlákno

To nejsou "prostředky", to jsou kvalifikovaní lidé.

Daemon
Daemon (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
5. 5. 2011 8:44 Nový

Re: Když praskne mrak, je po cloudu

celé vlákno

Přesně tak, co mám doma, to mám jistý.

lzap
lzap (neregistrovaný) ---.redhat.com
4. 5. 2011 16:34 Nový

Keep cloud open or go back to 80s-style computing

celé vlákno

Tak na tohle téma mám něco velmi aktuální, co padlo včera:

"Keep cloud open or go back to 80s-style computing."

Jim Whitehurst, Red Hat CEO
Red Hat Summit 2011

Daemon
Daemon (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
5. 5. 2011 8:42 Nový

Cloud computing je hrob pro techniky IT

celé vlákno

Způsobí odliv pracovní příležitosti směrem do globálních center. Potřeba budou jen kravatoví "obchodníci", jejichž platy budou odpovídat kvalifikaci. Nižší poptávka po low-end a midrange serverech může způsobit bankrot některých výrobců HW. Pevně věřím, ža až to přijde, budu v penzi.

flv
flv (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
5. 5. 2011 23:42 Nový

Re: Cloud computing je hrob pro techniky IT

celé vlákno

Uprimne, ja jsem ty ITaky nikdy moc nemusel ;). Prijdou mi jak prodavaci mobilu, pysni na to sve naradi, jaky ma tahle masina vykon a tahle ma klavesnici s koleckem na vic :).

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
5. 5. 2011 13:42 Nový

sdílené sessions v AWS

celé vlákno

Tady je dobrej článek jak implementovat PHP sessions v AWS tak, aby fungovalo rozdělení provozu:

http://www.keboola.com/blog/php-sessions-with-memcached-and-a-database-session-in-the-cloud-done-right/

numo
numo (neregistrovaný) ---.orange.sk
15. 5. 2011 0:08 Nový

Re: Když praskne mrak, je po cloudu

celé vlákno

"Za nás si nedovedu vůbec představit náklady na přesun infrastruktury k někomu jinému" - tak pri vysloveni takehoto niecoho by mali cloveku v hlave blikat vsetky cervene ziarovky a zvonit vsetky alarmy...

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem