Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Klaus soudcům povolen, zakázán a opět povolen

honzan
honzan (neregistrovaný) ---.231.broadband6.iol.cz
14. 1. 2010 8:30 Nový

RE: Klaus soudcům povolen, zakázán a opět povolen

celé vlákno
Jednomu kolegovi jsem zakázal stránky s "fotbal" apod.
Vzal to vpohodě :)
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.t-systems.cz
14. 1. 2010 9:52 Nový

To je smutne ...

celé vlákno
neco takoveho vydavat za clanek.

"Ministerstvo zdůrazňuje, že blokování vybraných internetových stránek je legitimním a ekonomicky výhodným krokem, že případné nedostatky (stránka Jiřího Paroubka) jsou omylem a že v celé proceduře chtějí pokračovat i nadále. Je však pravdou, že některé kroky (odblokování stránek prezidenta republiky) ukazují, že si nejsou zcela jisti v tom, jak dál a co vlastně opravdu blokovat. U soukromého zaměstnavatele by se o žádný problém nejednalo, ale je potřeba mít na paměti, že podobné systémy by se mohly stát v globálu snadno zneužitelné pro propagaci jednoho politického subjektu či ideologie, za peníze daňových poplatníků. Množina státních zaměstnanců přitom není vůbec malá. "
Hobbit
Hobbit (neregistrovaný) ---.btcellnet.net
14. 1. 2010 10:12 Nový

Systém může být jednoduchý

celé vlákno
Ten systém může být poměrně jednoduchý. Kategorizace může být odprioritizovaná a potenciálně méně nebezpečný obsah (Personal, political...) může mít nastaveno aby vracel takovou stránku, kde uživatel může uvést pracovní důvod, proč na stránku chce jít a následně kliknout a stránka se mu otevře. Zároveň se pošle report někomu kdo se o kategorizaci stará a ten buď provede rekatekorizaci, nebo udělí vyjímku. Takže nemusí docházet ani k prodlevám. Pokud byl důvod falešný a stránka zjevně nesloužila k pracovním účelům není problém tuto věc reportovat nadřízenému a zavést disciplinární postih.
Tímto způsobem by se velmi rychle odstranily excesy typu ministerstvo zahraničí a systém by fungoval ke spokojenosti všech. Způsob zakázat vše a schvalovat po měsíčních urgencích je typicky tupej přístup lidí co nepřemýšlí o dopadech.
Veronika Rodgers
14. 1. 2010 10:37 Nový

Re: Systém může být jednoduchý

celé vlákno
Systém je tak jednoduchý, až by se musel na vyhodnocování těch reportů přijmou minimálně další jeden člověk (byly by jich tisíce denně).
Personální stránky se v takových případech zakazují z důvodu jejich potencionální nebezpečnosti a holt Paroubkovu to vyhodnotilo jako jinou než personální.
DrFreeze
DrFreeze (neregistrovaný) ---.mitas.cgs.cz
14. 1. 2010 10:43 Nový

Re: Systém může být jednoduchý

celé vlákno
První odstavec: naprostý souhlas. Druhý: částečný souhlas. Pokud bych chgěl zavést whitelist, udělal bych to ve stávajícím rozjetém prostředí tak, že bych všem rozeslal upozornění, že se (kvůli např. vysokému soukromému provozu apod.) něco takového chystá a ať si každý pošle seznam stránek, které potřebuje k výkonu své funkce. Toto by se pak např. za měsíc zavedlo s následnou možností přidávat další odůvodněné stránky.
Na druhou stranu, pokud nadřízený není schopen smysluplně vytížit své podřízené a ti se mu pak flákají kdoví kde na webu, to už je jiná kapitola, tomu už žádné whitelisty nezabrání...
petrph aura:54
17. 1. 2010 7:14 Nový

Re: Systém může být jednoduchý

celé vlákno
No jen že z hlediska cenzury by to bylo geniálně nastaveno. Nejenom že (aniž to mnozí lidé v podnicích a na
úřadech uvědomují) , tak z logů na proxy lze vytáhnout na které stránky se kdo kdy díval, a co stahoval,a pak to využít dle hesla, "kdo chce psa bíti, hůl si najde", ještě by dle uvedeného názoru u každé stránky vyplňoval proč na ní vstupuje. Zvlášť pikantní by to bylo díky zveřejněnému omylu - na stránky jednoho politika je vstup bez omezení, zatímco u jiných by se musel zdůvodňovat. A kolik dalších podobných omylů se tam dá při dobré ideologické vůli nasázet...
Závažnější je možná úvaha o pracovních účelech přístupu na web. Pokud by platila představa, že soudce při studiu spisů konzultuje internet, hledá zde další informace a seznamuje se s předmětem sporu, nechť má přístup ke všemu. Lze ale použít jiný názor totiž že nestranný soudce rozhoduje jen a jen podle toho co mu předloží strany sporu a další fakta (navíc na internetu) nehledá, aby nemohl být něčím ovlivněn při nestranném rozhodování..
Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
14. 1. 2010 12:44 Nový

Nesmyslnost ankety

celé vlákno
Ministerstvo spravedlnosti neni zamestnavatelem soudcu (stejne jako Kancelar prezidenta republiky neni zamestnavatelem prezidenta).
redk
redk (neregistrovaný) 77.93.216.---
14. 1. 2010 13:01 Nový

Re: Nesmyslnost ankety

celé vlákno
Zamestnavatelem soudcu je stat a ma je na starosti ministerstvo spravelnosti.

Je to lepsi? :-)))
Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
14. 1. 2010 14:13 Nový

Re: Nesmyslnost ankety

celé vlákno
Nikoliv. Zamestnavatelem soudcu je prislusny soud, ke kteremu byl soudce k vykonu funkce se svym souhlasem pridelen.
redk
redk (neregistrovaný) 77.93.216.---
14. 1. 2010 16:16 Nový

Re: Nesmyslnost ankety

celé vlákno
Soud, ktery podleha ministerstvu spravedlnosti, ktere podleha vlase.

Jakoby to nebylo jedno :))))
Lol Phirae
Lol Phirae (neregistrovaný) ---.199.broadband5.iol.cz
14. 1. 2010 22:39 Nový

Re: Nesmyslnost ankety

celé vlákno
Soud nepodleha MSpr, nevim, kde jste k tomuto nazoru prisel. Nejlepe bude dale nekomentovat neco, o cem nemate ani potuchy.
pankreas
pankreas (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
15. 1. 2010 23:35 Nový

Re: Nesmyslnost ankety

celé vlákno
Proboha...!
k
k (neregistrovaný) ---.fiber.cz
14. 1. 2010 12:45 Nový

IT Support by CS.

celé vlákno
Mnoho firem se živý IT podporou. Otázka koho.
Dle toho co vidím na panelech kolegů dostávám pocit, že pracují na projektech podpory FB, RapidShare, Torrenz, Youtube,.... AD asi ne.
Zablokováním 10 ip adr. v naší české pobočce by kleslo vytížení FB a uTube o 1%.
Bohužel asi je to tak ok, dle odměn.
Feodaron
Feodaron (neregistrovaný) 90.183.234.---
14. 1. 2010 14:52 Nový

Re: IT Support by CS.

celé vlákno
Věřte tomu nebo ne, ale opravdu se neživý. Pochybuju o tom, že existuje někdo nebo něco, co se živý.
Jan Pobořil aura:23
14. 1. 2010 15:12 Nový

Svobodný přistup soudců k informacím

celé vlákno
Blokování nepracovních webů úředníkům je podle mě v pořádku, ale nelíbí se mi omezování tímto soudců. Tito lidé by podle mě měli mít možnost bez omezování se třeba podívat na nějaké ty nelegální weby, když mají řešit něco s tím souvisejíci. Na soukromé hrátky se sociálními sítěmi stejně soudci nemají čas, znám soudkyni, která řeší pracovní věci i doma po večerech.
Flasi
Flasi (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
14. 1. 2010 22:19 Nový

Re: Svobodný přistup soudců k informacím

celé vlákno
Problém se soudci je ten, že v praxi přijdou o talár pouze v případě, když nepracují téměř vůbec, nebo dlouhodobě chodí do práce opilí.
A to soudce (normální lidi, jako jsme my všichni ostatní) ovlivní. Takže část z nich (neříkám všichni a neříkám ani většina) pracuje pomalu a nekvalitně a nemá žádný velký důvod na tom cokoliv měnit.
Nicméně je naprostý nesmysl to řešit tím, že se na ně budeme dívat jako na nějaké úředníčky, kterým budeme blokovat web, aby tam nebrouzdali místo studování spisů.
Lajos
Lajos (neregistrovaný) 213.226.214.---
19. 1. 2010 16:51 Nový

Re: Svobodný přistup soudců k informacím

celé vlákno
Za sebe jako úředníka Vás chápu, ale jsou situace, kdy vzhledem ke své agendě (právník ve statutárním městě) se potřebuji dostat dál, než je stránka ministerstva vnitra. Pokud mi to McAfee vyhodnotí tak, že mě nepustí, jsem nucen poslat link přes helpdesk a čekat, než mi to někdo schválí, občas je to až absurdní. Samozřejmě nelezu na porno, to opravdu nemám zapotřebí. Vše je o nastavení systému a rolí jednotlivých úředníků - dáma na přepážce občanských průkazů ze své náplně potřebuje lézt na hodně málo stránek, pokud vůbec někam, jiní se holt někdy potřebují dostat dále. Ve finále než mi to někdo schválí (rekord mám týden!) práce stojí (mám dost práce jiné - vše je o prioritách), takže nakonec toto řeším doma, kde si to stáhnu a mailem nebo na flešce donesu do práce. Ať žije produktivita práce.
Jan Pobořil aura:23
21. 1. 2010 14:19 Nový

Re: Svobodný přistup soudců k informacím

celé vlákno
Ano, máte pravdu. Bohužel běžní admini nebývají vždy tvory s fungujícím mozek, dvojnásobně to platí ve státní správě :-) (neuražte se, mám na mysli jen ajťáky)
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.casablanca.cz
14. 1. 2010 18:03 Nový

chyba byla...

celé vlákno
Asi takhle - soudce nemá co na stránkách Paroubka a spol. pohledávat, pakliže to nesouvisí s jejich případem a výkonem jejich povolání, kdy naopak musí mít snadnou možnost dostat se na jakoukoliv stránku, např. viz současný případ s Dělnickou stranou, kde jsou argumenty často založeny právě na obsahu stránek Dělnické strany.

Je ovšem chybou, že nemohli na stránky Klause, protože prezident soudce nominuje a je člen moci ZÁKONodárné, když parafuje zákony, ale je to normálně vzniklá chyba vinnou nedokonalosti robotů, kterou vyřeší 20 vteřin vyplnění formuláře, který je tam k tomu určen, místo hodin a dnů debilních diskusí a pořadů v televizi, rádiu, novinách a e-zinech
Petr
Petr (neregistrovaný) 212.11.119.---
15. 1. 2010 9:09 Nový

Má soudce rozumět internetu a má ho používat?

celé vlákno
Na jedné straně nám vadí, že soudci jsou netknuti počítačovou dobou a jejich rozhodnutí jsou negramotná. Na druhé straně nám vadí, že se na internetu pohybují po jiných nežli "povolených" (kým sakra!?) stránkách.

Pokud soudce nemá přístup k osobním blogům, odstřihuje se kromě spousty zabijáku času i od podnětných komentářů a navíc se tím ztrácí možnost zasadit "něco" (například soud proti "pravicovým extrémistům") do širšího kontextu.

Pokud si soudce do počítače nestáhne nevědomky malware při normálním brouzdání, pak nemůže nikdy správně zhodnotit obhajobu "to ne já, to mi někdo zneužil počítač".

Pokud si soudce nikdy nestahoval pornografii, pak nemůže zhodnotit, zda je možné si nelegální obrázky (dětskou pornografii, zoofilní pornografii atd.) stáhnout nevědomky; anebo zda zabezpečení proti přístupu nezletilých odpovídalo běžnému standardu.

Proč by soudce neměl mít přístup k odborným serverům a encyklopediím pro svoji práci? Vy snad umíte všechny encyklopedie whitelistovat?

Samozřejmě je problém, když si soudce místo práce spravuje svůj facebookový profil. To ale musí řešit jeho šéf tak, že vyhodnocuje jeho výkonnost. Zablokování facebooku je nesprávně zvolené řešení tohoto problému.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.net.upc.cz
18. 1. 2010 19:51 Nový

Re: Má soudce rozumět internetu a má ho používat?

celé vlákno
Zablokování facebooku je nesprávně zvolené řešení tohoto problému.


přesně tak, tupost kombinovaná s ilegální cenzurou (není žádný důvod a neexistuje pro to žádná opěra v zákoně, aby soudce, pokud má povolen přístup k části webu neměl povolen přístup k jiné části)
petrph aura:54
17. 1. 2010 6:50 Nový

Qui bono - a hlavně pro soudce

celé vlákno
Tak nejvíc mě pobavila ta obava, aby daná situace nesváděla na "první pohled" k nějakým spekulacím.
Zrovna u (politicky neutrálního) soudce bych situaci, kdy jsou blokovány stránky www.klaus.cz a www.topolanek.cz, a současně povolena stránka paroubek.cz, a vysvětlení je, že k tomuto nedostatku došlo omylem, stavěl na roven vysvětlení kriminálníka, že se mu ty ukradené peníze dostaly do kapsy omylem, a že je chtěl jistojistě zítra vrátit.A zrovna tak jako tomu kriminálníkovi by přišil trest natvrdo, a ještě přidal pár měsíců za takovou drzost, tak na takovéhle "omyly" by se našlo pár paragrafů o cenzuře, omezování přístupu k informacím,segregaci politických hnutí .. (jsme pár měsíců před volbami..), minimálně doporučením aby si firma co si dovolí takové "omyly" ve státní správě už ani neškrtla.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem