Klienti Telefóniky O2 si stěžují na blokování webů

Někteří uživatelé internetového připojení Telefóniky O2 si stěžují na blokování přístupu na některé webové stránky. Viz například diskuse na fóru Webtrh.cz. Výskyt problémů můžeme potvrdit. Při připojení přes ADSL od O2 se například u filehostingu hotfile.com zobrazuje tato hláška: Přístup byl odepřen Vaším internetovým poskytovatelem. Toto URL je na seznamu Internet Watch Foundation mezi stránkami, které zobrazují sexuálně zneužívané děti. Takové stránky jsou ve všech státech EU nelegální. Viz…

Někteří uživatelé internetového připojení Telefóniky O2 si stěžují na blokování přístupu na některé webové stránky. Viz například diskuse na fóru Webtrh.cz. Výskyt problémů můžeme potvrdit. Při připojení přes ADSL od O2 se například u filehostingu hotfile.com zobrazuje tato hláška: Přístup byl odepřen Vaším internetovým poskytovatelem. Toto URL je na seznamu Internet Watch Foundation mezi stránkami, které zobrazují sexuálně zneužívané děti. Takové stránky jsou ve všech státech EU nelegální. Viz screenshot:

Screenshot

EBF16

Seznam Internet Watch Foundation používá u nás například Vodafone pro notně kritizované blokování přístupu na některé údajně nelegální weby. Příklady z minulosti ukazují, že blacklist této britské organizace není zrovna spolehlivý. Největší mediální pozornost a zároveň i vlnu kritiky si vysloužil zřejmě kvůli zablokování přístupu na Wikipedii u britských poskytovatelů připojení. Telefónica O2 oficiálně nasazení filtrace neoznámila a ještě loni v prosinci tvrdila, že žádné blokování nemá v plánu.

Zatím není vyloučeno, že se jedná o chybu. Všimněte si totiž roku u copyrightu v patičce informační stránky (2007). Vodafone, který používá také seznam od Internet Watch Foundation, navíc hotfile.com v tuto chvíli neblokuje. Na oficiální vyjádření Telefóniky O2 čekáme, vaše vlastní zkušenosti uvítáme v diskusi pod zprávičkou.

112 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 6. 5. 2010 15:28

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»