Hlavní navigace

Klienti Vodafonu jsou cílem SMS phishingu

Jiří Macich ml.

Na klienty mobilního operátora Vodafone cílí vlna podvodných textových zpráv snažících se z důvěřivých uživatelů vylákat heslo pro přístup k řadě osobním informací.

Na zákazníky mobilního operátora Vodafone v posledních několika dnech cílí phishing. Vylákat z neobezřetných lidí přihlašovací údaje do internetové samoobsluhy operátora se zatím neznámý útočník snaží formou SMS, o což je podvod nebezpečnější, protože k SMS lidé mají obecně větší důvěru než k e-mailům. Navíc mobilní operátoři pro komunikaci se zákazníky hojně využívají právě tento kanál. Jeden z exemplářů podvodné textové zprávy má následující znění:

START17

Dobry den. Z bezpečnostních důvodu ověřovani telefonních čísel je nutná obměna Vašeho hesla do Vodafone samoobsluhy. Prosíme zašlete na toto čislo sms ve tvaru ‹Vaše telefonní číslo' (mezera) ‚aktuální heslo‘ (mezera) ‚nové heslo‘. Nové heslo musí obsahovat 4–8 znaků, bez diakritiky. Pokud své heslo nezměníte, Vaše služby budou zablokovány. Hezký den, Váš Vodafone“ (diakritika redakčně doplněna).

Operátor potvrzuje, že jde o podvod a klientům proto pochopitelně důrazně radí na takovou či obdobnou SMS nebrat zřetel. Přestože útočník může získat plný přístup do internetové samoobsluhy a jejím prostřednictvím i k řadě osobních informací zákazníka, tak Vodafone na tuto hrozbu neupozornil formou e-mailu či SMS. Varování se zobrazuje např. v samoobsluze. Stanovisko operátora a další podrobnosti zjišťujeme. 

Našli jste v článku chybu?
18. 4. 2013 8:22

Heslo do samoobsluhy u VF po mě chtěl i jeden telemarketiér, který se vydával za VF. Naštěstí číslo ze kterého volal bylo už "provařené".

Očekávám, že díky možnostem které samoobsluha má. Bude zatím také jeden z mnoha pře-prodejců nebo šedých virtuálů.