Proč snadněji? Ani bych neřekl. Ono je to v podstatě velmi podobný, Klout score je taky jakejsi "pagerank", na kterej má vliv počet followerů, jejich „váha“, počet retweetů, lajků, atd. a podobný data z ostatních sociálních sítí. Tohle je celkem jasný. To co je na tom těžký, je namíchat ten koktejl tak, aby z toho lezly co nejsmysluplnější výsledky. To je stejný jako u Google. Výzvou pro Klout je přesvědčit zákazníky, že ty jejich výsledky jsou kvalitní. Ale ne tím, že odhalím algoritmus.
Nedokážu si představit, že bych přišel za klientem se seznamem influencerů a řekl mu "nevím proč jsou vlivní, prostě mi to vyplivl Klout". Osobně se vyhýbám všem číslům, které nedokážu vysvětlit.
To, že není vidět, jaké konkrétní faktory měly na celkový Klout vliv, resp. jejich váhy, tak prostě znemožňuje z toho něco smysluplného vyvodit a doporučit. Už jenom z toho důvodu, že je lepší jinak přistupovat k influencerovi, na jehož články, které tweetuje, lidé klikají, jinak k influencerovi, který články nepíše, ale je součástí vlivné sítě apod.