Hlavní navigace

Know-how: Pohádka na závěr

Jan Jirásko

Abychom zajistili návštěvnost svého webu, můžeme využít na Internetu řady nástrojů a technik, které nám mohu přinést střídavý úspěch. Otázkou je, zda se nám podaří získat návštěvníky, kteří jsou naší cílovou skupinou a zůstanou nám věrni. Jak tedy získat uživatele, jenž přinesou tolik očekávaný příjem?

Shrnutí:Abychom zajistili návštěvnost svého webu, můžeme využít na Internetu řady nástrojů a technik, které nám mohu přinést střídavý úspěch. Otázkou je, zda se nám podaří získat návštěvníky, kteří jsou naší cílovou skupinou a zůstanou nám věrni. Jak tedy získat návštěvníky, jenž mají zájem o projekt a přinesou tolik očekávaný příjem? Musíme mít vlastní chat, nebo obrázkový server se „zajímavým vztahem“ k autorským právům, abychom zajistili svou existenci? Pochybuji, že vytváříme projekty z lásky k uživatelům – spotřebováváme tedy pracně získané injekce od investora nebo snad příjmy z jiných projektů. Jak tedy nalézt platícího zákazníka a udržet si jej?

Koncept a aktualizace

Cesta za stálým návštěvníkem, který používá stabilně stránky našeho projektu, je klikatá a složitá. Uživatel by měl mít důvod pro návrat. Důvodem může být užitná hodnota stránek (kvalitní informační služba, katalog, novinky, zajímavosti, tipy). Cesta původního obsahu je však náročná na čas (náklady), který se musí vynaložit při jeho zpracovávání. I tak nemusíme mít jistotu, že právě obsah udrží návštěvníka na stránkách. Na Internetu často nalezne podobný obsah i na jiných webech. Záleží na vaší představě, jak budete dodržovat koncept serveru.

Obsahem mohou být novinky, zajímavosti, testy a nápady – právě tyto části obsahu jsou velice náročné na čas a zpracování. Zajímavou částí obsahu je PR prostor – prostor pro prezentaci produktu (služby, lokality, kraje) klienta na našem serveru. V případě, že přeženeme placený PR obsah na serveru, dostatečně tím své návštěvníky otrávíme a ztratíme je.

Aktuálností stránek si zvykají vaši návštěvníci na pravidelný přísun informací, které je zajímají. Zde je zapotřebí věnovat pozornost právě skladbě jednotlivých příspěvků tak, aby odpovídaly záměru webu.

Návštěvnost z Internetu

V Českých zemích existuje řada míst, na kterých doporučují a odkazují autoři na zajímavé weby. Mezi ty, jenž mají pozitivní dopad na návštěvnost (zůstane vám prokazatelný rozdíl mezi počtem návštěvníků serveru před a po) patří třeba Svět namodro, Kudykam či Novinky.

Autoři hodnocení na těchto serverech doporučující uživatelům návštěvu vašeho projektu. Zpravidla si stránky prohlédnou, stručně popíší služby, cíl stránek a připojí na závěr své hodnocení. Takto zpracovaná reference k vám přivede návštěvníky, kteří mají o daný druh služby zájem. Je dobré, pokud se dostanete se svým projektem mezi tipy.

Návštěvnost mimo Internet

Dalším zdrojem zákazníků a uživatelů pro váš projekt jsou magazíny a vycházející časopisy. I tato média mají své rubriky, ve kterých doporučují (testují) nově vzniklé weby. Kvalitně zpracovaná recenze na váš projekt publikovaná v CHIPu a Internetu přinese uživatele. Měřitelný efekt a návratnost (návštěvnost a prodaná komodita) přináší rovněž publikování inzerátů.

Velice dlouhodobý efekt měla spolupráce s časopisy vydavatelství Computer Press. Díky podpoře šéfredaktora magazínu Mobility, vycházel seriál reportáží Dobrodruh doplněných o internetové odkazy a zkušenosti s používáním mobilních telefonů v zahraničí. Současně rovněž vycházely videopřílohy na CD časopisu Computer. Příloha obsahovala videozáběry podmořských světů natočené během cest a offline verzi projektu Dobrodruh. Ještě po více jak roce se lidé, se kterými se setkávám na cestách, na tyto přílohy pamatují.

Přidaná hodnota

Udržení návštěvnosti podpoří také přidaná hodnota, tedy něco, co uživatel získá a má pro něj cenu. Užitná hodnota by měla jít ruku v ruce s cílem projektu – nenabízet něco, co se serverem a projektem nesouvisí.

Přidaná hodnota pro uživatele:

  • ezin s informacemi
  • prezentace sponzorů na serveru
  • emailová schránka pro autora
  • průvodce po zemích
  • mobilní telefon se zaplacenou kartou TWIST na cesty
  • filmy a zajímavé slevy na vyvolání
  • část obsahu jako AvantGo kanál
  • emailová konference

Pohádka na závěr?

Hodně štěstí a hlavu vzhůru – důležité je věřit tomu, co děláte, nenechat se odradit a znát svou cenu. Neexistuje univerzální cesta a řada lidí vás ještě bude svádět jinam.

Když gazelu za úsvitu v Africe probudí sluneční paprsky, ví, že musí dnes zase běžet rychleji než lev, protože jinak se stane jeho kořistí. A lev zase ví, že musí běžet rychleji než gazela, protože jinak zahyne hlady.

Jaké z toho plyne ponaučení?

Je úplně jedno, zda jsi lev, nebo gazela, ale jakmile vyjde slunce, musíš běžet.

Našli jste v článku chybu?

29. 11. 2001 12:16

Ing.Igor Uherčík (neregistrovaný)
Zdravím všechny dikutující.

Trochu jsem váhal, zda se k dikuzi připojit a pak jsem se rozhodl, že to zkusím. Články jsem všechny relativně přečetl, ale nějak mi chybí taková základní úvaha. Na čem vlastně chceme při přípravě projektu vydělávat. Na reklamně = provozu serveru nebo na prodeji čehokoli = zboží. Tím se totiž server dostává do úplně jiného pohledu. Jestliže na na prodej reklamy potřebujete řádově tisícové návštěvnosti, aby si serveru vůbec někdo všimnul včetně investorů, tak při pr…

29. 11. 2001 0:14

Jan Jirasko (neregistrovaný)
Investora dnes zajima realna navratnost investice. Doba zvysovani hodnoty projektu je jiz pryc, k cemu je vysoka hodnota, kdyz ji nikdo nekoupi.
Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

120na80.cz: 5 nejčastějších mýtů o kondomech

5 nejčastějších mýtů o kondomech

Vitalia.cz: 9 největších mýtů o mase

9 největších mýtů o mase

DigiZone.cz: Placené VoD a obsah zdarma

Placené VoD a obsah zdarma

Podnikatel.cz: Změny v cestovních náhradách 2017

Změny v cestovních náhradách 2017

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

Vitalia.cz: To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Vitalia.cz: Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Když přijdete o oko, přijdete na rok o řidičák

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

DigiZone.cz: ČT má dalšího zástupce v EBU

ČT má dalšího zástupce v EBU

Vitalia.cz: Pamlsková vyhláška bude platit jen na základkách

Pamlsková vyhláška bude platit jen na základkách

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět