Myslíte, že je reálné tyto techniky používat pro sledování statistik webu? Realtime analyzovat chování uživatele a nabízet mu obsah, který by ho možná zajímal dle analýzy uživatelů jiných. Například u hudebního portálu. Vysledovalo by se třeba, že lidi, kteří se zajímají o kapelu Kabát, hledají obvykle i Lucii, takže by se ke Kabátu přidala sekce "Související", kde by byla Lucie (mimo jiné). Myslíte že je vhodné tyto analýzy aplikovat v takovém případě?
Ano, přesně tak se to běžně používá na zahraničních webech, jak jsem popsal. Amazon sleduje, co kupujete nebo i co si prohlížíte a pak vám nabízí věci, o které měli zájem lidé, kteří si kupovali či prohlíželi stejné věci.
Nicméně Amazon nepřídává žádnou sekci jako odkaz - on vám to v reálném čase natlačí do webové stránky, kterou prohlížíte - takže třeba koukáte na CD Kabátu a hned pod tím je napsáno A mohlo by vás také zajímat: a je tam ta lucie...
Co se tyka web serveru tak jsem zahledl, ze MS IIS, nebo MS Commerce Server by mel mit collaborativni filtrovani nejak implementovane. Lidi z MS Research to testovali pro personalizaci www.microsoft.com. Zkousel jste to nekdo?