Hlavní navigace

Komerční banku postihl výpadek internetového bankovnictví

Martin Vyleťal

Klienti banky se ke svým účtům prostřednictvím online aplikace nemohli dostat více než čtyři hodiny. Provoz se podařilo obnovit okolo druhé hodiny odpoledne.

Zadat příkaz k úhradě prostřednictvím internetového bankovnictví Komerční banky byl dnes problém. Bankovní dům se totiž potýkal s výpadkem aplikace Moje banka, která plní funkci internetového bankovnictví. Výpadek nastal zhruba okolo půl desáté dopoledne. Klienti se ke svým účtům nemohli přihlásit až do druhé hodiny odpoledne. Tak dlouho trvalo, než se příčinu výpadku podařilo úspěšně odstranit.

Komerční banka měla problémy s internetovým bankovnictvím už letos v červenci. Tehdy se bývalý reportér televize Nova Jiří Dlabaja dostal prostřednictvím online aplikace penzijního fondu Komerční banky k citlivým datům klientů. Interní databáze obsahovala jména, rodná čísla, adresy bydliště, e-maily, jak se klienti chovali atd.

Banka tehdy incident vysvětlovala tím, že se jednalo o technickou chybu na straně externího dodavatele systému. Dušovala se přitom, že nedošlo k úniku informací o již uzavřených smlouvách o penzijním spoření nebo o stavu prostředků na účtech klientů.

Zdroj: IHNED.cz

Našli jste v článku chybu?
1. 10. 2013 20:58

Konec čtvrtletí, účetní tahají výpisy jak vzteklé :-) (to není omluva, jen možné vysvětlení)

1. 10. 2013 21:01
Kamča (neregistrovaný)

To je hrůza! Celé 4 hodiny výpadek? Nějak to ve mě vyvolalo vzpomínku na kdysi největší konkurenci Kb Českou Spořitelnu. V době..kdy jsem u kb zakládal účet,měla spořitelna splatnost příkazu 30 dní a trvalý příkaz snad 2 měsíce,než začal fungovat. Jestli my to s tím on line nepřehánpime, jestli už nejsme až příliš zpitomělí tím, že všechno musí být hned. Vždyť co se stalo - tak se holt složenka zaplatila o 4 hodiny později.