Hlavní navigace

Komerční banku postihl výpadek internetového bankovnictví

1. 10. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Klienti banky se ke svým účtům prostřednictvím online aplikace nemohli dostat více než čtyři hodiny. Provoz se podařilo obnovit okolo druhé hodiny odpoledne.

Zadat příkaz k úhradě prostřednictvím internetového bankovnictví Komerční banky byl dnes problém. Bankovní dům se totiž potýkal s výpadkem aplikace Moje banka, která plní funkci internetového bankovnictví. Výpadek nastal zhruba okolo půl desáté dopoledne. Klienti se ke svým účtům nemohli přihlásit až do druhé hodiny odpoledne. Tak dlouho trvalo, než se příčinu výpadku podařilo úspěšně odstranit.

Komerční banka měla problémy s internetovým bankovnictvím už letos v červenci. Tehdy se bývalý reportér televize Nova Jiří Dlabaja dostal prostřednictvím online aplikace penzijního fondu Komerční banky k citlivým datům klientů. Interní databáze obsahovala jména, rodná čísla, adresy bydliště, e-maily, jak se klienti chovali atd.

BRAND24

Banka tehdy incident vysvětlovala tím, že se jednalo o technickou chybu na straně externího dodavatele systému. Dušovala se přitom, že nedošlo k úniku informací o již uzavřených smlouvách o penzijním spoření nebo o stavu prostředků na účtech klientů.

Zdroj: IHNED.cz

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).