Ano, vsichni zmineni provideri v prehledu chybi, protoze zadny z nich neni clenem peeringoveho sdruzeni NIX.CZ, coz je v clanku coby podminka uvedeno.
Duvodem tohoto rozhodnuti je skutecnost, ze neni v nasich silach zmapovat cely trh bezdratoveho pripojeni, natoz pak od vsech provideru ziskat konkretni podminky.
Nas to samozrejme take stve, takze pokud budete mit nejaky napad, jak tento problem jednoduse a objektive vyresit, sem s nim.
Takovy argument neni relevantni vuci autorum. Pokud ma nejaka spolecnost vice ceniku, da se s tim jen tezko neco delat. Bohuzel nevidim jine rozumne reseni nez vzit jako relevantni ten cenik, ktery propaguje spolecnost, ktera je vlastnikem ASu.
V pripade, ze by tomu bylo jinak, jak by se potom mely tvarit desitky firem, ktere vyuzivaji sluzbu SPT^H^H^H Ceskeho Telecomu s nazvem IP tranzit ?
Pokud si mohu dovolit drobnou reklamu na vlastni clanek, tak pokus o horizontalni rozvrstveni ISP je na adrese http://www.lupa.cz/clanek.phtml?show=758
1.) BB na routovani cca 6.000Kc az 80.000 Kc (min. 486 pro Linux nebo min. Celeron pro Win NT, ci nejaky HW router napr. Cisco)
2.) kabel od bezdratoveho zarizeni k BB
3.) kabel od BB k HUB (nebo jetlivemu PC)
Mimochodem podle mych skusenosti partneri Contactelu povazuji za bezdratoveho zarizeni jen jednotku Breeznet SA10 a jen ji zahrnuji do zrizovaciho poplatku. Nasledne po instalaci zjistite ze vam narostly naklady navic o:
1.) vodotesnou skrinku na bezdratoveho zarizeni cca 2.500Kč
2.) bleskojistka cca 3.000Kc
3.) bizuterie k namontovani anteny a vodotesne skrinky na strechu cca 2.000Kc ( nekteri Contactel partneri ji montuji pod strechu napr. sachta vytahu v tom pripade je treba pripocitat cca 1.000Kc/m za VF kabel a resdukci VF kabelu za cca 1.890Kc)
4.) samotnou antenu cca 2.600Kc-12.000Kc 9 obvykle(4.500Kc )
5.) v pripade ze neni na stere pobliz 220V je treba pripocitat cca 2.000Kc za silnejsi zdroj
Jestli jste toto vydrzeli cist az sem dovolim si Vam na zaver dat jeste jednu radu. V zadnem pripade nepodnikejte v podobnem oboru jako firm Contactel partnera pod kterou spadate. Vzhledem k tomu, ze Contactel partneri vetsinou podnikaji v oboru IT, vrele doporucuji pravidelne(alespon 2x/mesic) odebirat zbozi, ktere mozna i nepotrebujete a tak si zajistit hladky prubeh poskytovane sluzby.
V zadnem pritade nedoporucuji volat parneruv 24/7/365 HOTLINE po 17.00h a pred 9.00h ba dokonce volat infolinku pece o zakazniky Contactelu, bez vedomosti partnera. Nas parner toto povazuje za "prudeni". A to ani v pripade akutni nutnosti pouzivat sluzeb internetu. To same plati i o reklamacich poskytovaných sluzeb. Jedine co slecna na Info lince udela je to ze danou reklamaci preposle obratem partnerovi.
Spokojeny zakaznik spolecnosti Contactel a.s.
PS1: jo a mimochodem at Vas ani chtit heslo od zarizeni na strese ci vlastniho routeru jsteli zdatni technici doporucuji obcas prohlednou v linuxu soubor /var/log/*.*
PS2: nehledne na reference a vzdy si zmente heslo pro root uzivatele po odchodu servisniho technika