Názory k článku
Komu patří Internet?
Fakt se nedá prodat?
celé vláknoRe: Fakt se nedá prodat?
celé vláknoRe: Fakt se nedá prodat?
celé vláknoNepochopeni
celé vláknoA to je samozrejme jen priklad. Je tu taky moznost alternativnich stromu, takze domena abc.xy v USA bude ukazovat jinam nez stejna domena v Evrope a v Asii muze domena ukazovat zase jinam.
Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoTechnicky se jedna o pomerne trivialni zalezitost, problem je to pouze politicky... a je to jen o odvaze vystoupit proti takovemu chovani USA (casu na navrh kompromisu meli uz dost) a jak moc radikalni metody se pouziji - jenze z USA jsou vsichni vyplesknuti a lezou jim do zadni casti tela, a tam je zakopan pes. Pokud nebude dostatecna vule mezinarodniho spolecenstvni vystoupit nekdy dost nechutnemu chovani USA, tak se samozrejme nic nezmeni, pochybuju ze oni se neceho vzdaji dobrovolne... jen by to uz chtelo prestat o vsem dokola mluvit (problem je popsan dostatecne) a radeji zacit konat - je ale otazkou, jestli Ti, co o problemu hovori jsou vubec schopni take nejakych radikalnich (prospesnych) kroku...
USA by samozrejme do mezinarodni organizace spravujici korenove nameservery mohlo pristoupit, bylo by vsak rovnopravnym clenem jako kdokoliv jiny (zadne prava veta apod). Zalezelo by jen na nich, zda zvoli variantu sebeodizolovani ci zda se zapoji. Ja myslim ze oni by si tu izolaci hodne rozmysleli....
Re: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoA tvrde do nich, cely svet jich musi prestat bat spolcit se proti nim, protoze casu na kompromis (dobrovolne delegovani svych prav vsem) meli dost. Asi u tohoto "kaceni lesa" budou letat trisky (obchod, vojenstvi i humanitarni pomoc), ale to se neda nic delat, protoze vysledek bude stat zato.
O korenovych serverech bude rozhodovat delnicka trida, tedy co to rikam, chtel jsem rict mezinarodni komise. A USA se tam klidne muze prace zucastnovat. Dostanou 1/191 rozhodovaci pravomoci a obcas budou mit narok i na predsednictvi. Tedy pokud zrovna nebude rada na Severni Koreji, Iranu, Kube, nebo nejake africke diktature.
Napad, jak se vsechny staty sveta spoji proti sobeckym USA, aby jim spolecne vnutili svoji vuli me vzdycky hrozne rozesmeje.
Re: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoMyslím si ale, že navrhovaná radikální řešení jsou cestou do pekel. Dnes si každý bude provozovat svůj (odlišný) TL DNS strom , zítra začne používat IP dle libosti a pozítří to celé přestane fungovat. Nicméně jako prostředek nátlaku na USA je použít lze.
Re: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoRe: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoRe: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoPri predstave, ze o Internetu bude rozhodovat OSN mne jima hruza. Mozna jeste tak EU, ale vcelku to vyjde na stejno.
Re: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoAle souhlasim s tim, ze lepsi je ICANN zreformovat nez dopustit, aby vznikl nejaky chaos.
Re: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoRoot DNS by mely byt rozptyleny rovnomerne po celem svete tak aby je zadny stat nedokazal globalne ohrozit nebo ovlivnit a to ani v zajmu sve nejsvatejsi a nejlepe myslene pravdy.
Re: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoV zasade s vami mohu souhlasit, ale nevim jak toho cile dosahnout, jestlize majitel rekne ne.
Re: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoRe: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoRe: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoRe: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknojednak zpusobili revoluci v prenosovych kapacitach, hlavne kvuli nim prosli paterni linky nekolika upgrejdama.
jsou pravdepodobne taky za masovym rozsirenim broadbandu.
pornari vpodstate polozili zaklady komercniho Internetu.
tradeovani baneru, trafficu, placeny obsah...
jako prvni zacali taky s masovym streamovanim.
pirati dnes opet tlaci na vyvoj Internetu P2P protokolami, ktere jsou vyhodne pro uzivatele, ale nemaji je radi provideri.
prdel je, ze jim za tohle vsechno nikdo nikdy nedal zadny kredit.
Re: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoRe: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoStav, kdy si USA dela fakticky co chce v celem svete (viz ruzne vojenske intervence na dalnem vychode pod hlavickou boje s terorismem, v realu jde ale zejmena o ropu, ktere tam je hromada) je podle Vas normalni? Nedivme se pak, ze asijske mocnosti maji potrebu drzet jaderne zbrane - kdyz USA je drzi tez a snad jako jedini na svete je dokonce i pouzili proti normalnim lidem. A to co predvadi armada USA ve velkem na vychode nam predvadi USA v mensim i v internetu.
S temi letajicimi triskami by to bylo pravda, kdyby slo o zmenu ze dne na den a nove root-NS by obsahem neodpovidaly puvodni infrastrukture. Samozrejme by muselo byt nejake prechodne obdobi, ale rozhodne by to slo (vubec nejde o zmenu, ktera se musi provest na kazdem PC koncoveho uzivatele, jde o zmeny zejmena u ISP). Migrace neni neco, co by nebylo realizovatelneho (je to denni chleb IT adminu ve velkych korporacich). Zhrouti se z toho maximalne Americane, kteri zacnou ztracet vliv a prestanou byt nepostradatelni :-) Dokonce to ani neni o tom, ze by si mel kazdy provozovat svuj TL DNS strom - je to o tom, ze se ti ostatni dohodnou na JEDNOM systemu... ale jak tu komentare dokazuji, v dnesni dobe se dohodnout lidi uz neumi, zato velmi rychle umi popsat, proc to nejde :-)
Re: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoStudii o tom, ze bez USA by zadny internet nezvnikl nemam, protoze ji nepotrebuji, protoze nic takoveho netvrdim.
Kazdopadne tehle internet co tu mame je dite USA a jestli se vam nelibi zaba, co mu sedi na prameni, tak si zalozte vlastni Xnet na nejakem protokolu XPv1 a dejte jeho root DNS zaznamy v plen celemu svetu.
Anebo jestli je vasemu naturelu blizsi udelat revoluci a zcelosvetoveni (od slova znarodneni) na tom soucasnem internetu, tak zacnete presvedcovat jednotlive staty, aby se vzbourily proti USA. Zacit muzete na Tchajwanu a v Jizni Koreji, ostatni staty uz budou jenom snazsi :-).
Re: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknov 80 letech lide vymenovali data i bez Internetu.
posilali si data na paskach, spojovali pocitace pres porty,
pres amaterske radio...
kazdy normalni clovek by vam po roce prace na pocitacich rekl, ze by ocenil nejake propojeni... nato se da prijit i selskym rozumem. neni to zadne genialni odhaleni.
pochopitelne ze Internet vzniknul jako prvni v USA, protoze meli nejvic pocitacu, nejvetsi potrebu propojeni, nejvetsi koncentraci pocitacovych mozku a taky potrebne finance na experimentovani.
Re: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoVase naivita a zlehcovani problemu me primo zarazi. Internet neni jen o spojeni dvou pocitacu pres laplink.
Re: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknonapsal jsem, ze idea Internetu neni nic genialniho,
napadla by kazdeho, koneckoncu byl tady Gibson.
takze kdyby ji nerealizovali amici, tak urcite treba svycari nebo svedove, svet k tomu proste neodvratne smeroval.
Re: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoNa druhou stranu, pokud vam vadi jen americke DNS, neni problem jak pouzit alternativni DNS strom, tak omezit se jen na kopie root-serveru mimo USA ... internet se svoji ne(jen)americkou infrastrukturou a americkym protokolem IPv4 bude dal bez problemu fungovat.
Re: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoRe: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoRe: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoRe: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoNicmene AFAIK vyvoj TCP/IP financovala NSF - National Science Foundation. Napis e-mail Vintovi Cerfovi, urcite si vzpomene, z jakeho grantu bylo placeno.
Zkus se prosim zamyslet. Armada velmi rada akademicke prostredi pouziva, zatimco akademicke prostredi velmi rado prijima armadni penize.
Re: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoRe: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoO tom, jak v armade Spolkove republiky probihal vyvoj a pouziti telekomunikaci, bohuzel nevim takrka nic. Predpokladam, ze nas muzes seznamit se strucnou historii rekneme tak od roku 1970 do roku 1990 ...
Re: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoNicméně až za čas vojáci zjistili, že takováto koncepce sítě téměř nechrání proti "vnitřnímu nepříteli". Tak ji přenechali akademikům, aby si s ní hráli. A tak vznikl Internet, kde bezpečnost se (dodatečně) řešila důtkou před "nastoupenou" akademickou obcí.
No a pak se na to bez jakýchkoliv hlubších změn a ochran vrhla komerce - a proto máme tolik virů a průniků a i spamů.
Re: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoMimochodem, mate za to, ze MILnet funguje na jinych protokolech nez IP? :-)
Re: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoRe: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoAno Evropa mela sve ambice delat rozsahle site. X.25 a site jako DATEX. Zaplatpanbuh, ze treba ceska akademicka sfera odolala a zacala hned s TCP/IP.
Proc drzi Cina nejakych 30 atomovych hlavic? Mate za to, ze je drzi proti USA? Nebo Indie a Pakistan, ktere jich maji do deseti?
A co se tyce Americanu? Podivejte se na globalni datove toky Internetem. Zjistite, ze bez nich by to bylo hooodne tvrde. Jste ochoten platit svemu ISP o 30% vic penez jen proto, ze budou polozeny nove kabely do Ciny?
Re: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoRe: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoRe: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoRe: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoRe: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoRe: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoV USA (+ Kanada + pár ostrovů) mají prefix +1, za ním třímístný area kód, za tím třímístný kód ústředny a nakonec čtyřmístné číslo na ústředně. Tvar je tedy +1-xxx-xxx-xxxx nebo lokálně (xxx)xxx-xxxx. Na tom se už velmi dlouho nic nezměnilo.
Přečíslování v Česku byl jen důsledek politického rozhodnutí ČTÚ + ČTc, zaobalený do obvyklých povídaček o Evropské Unii. Přitom uzavřený číslovací plán má v EU stále menšina zemí.
Re: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoRe: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoRe: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoRe: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoRe: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoVy se do číslovacího plánu nenavážíte, to máte pravdu, pouze ve všech předchozích příspěvcích dokazujete, že o problematice nic nevíte.
Re: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoRe: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoRe: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoOna by totiz jinak nemohla fungovat treba tzv provolba na pobockovych ustrednach.
Re: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoOn pan dokonce vi, ze dle udajne std. planu, tak jak zde byl zminen by se jeste ve valne vetsine pripadu nebylo mozno dovolat z JTS, zejmena prostrednictvim verejnych tel. automatu ... a to mluvim o polovine az konci 20. stoleti, kdy nebylo az tak vzacne, ze CTc v ramci jedne noci zupgradoval "firmware" VSECH verejnych automatech urciteho typu, protoze ty sunky co pouzival (mozna jeste na ten typ narazite) mely spoustu zajimavych direk...:-)
Re: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoRe: Proc se vsichni boji USA?
celé vláknoNojo, ale aby to nebylo brano jako akce teroristu a nebyly podniknuty patricne kroky ze strany tech hlav ridich Bushland..
Dobrá ideoložka, ta paní inženýrka.
celé vláknohmm
celé vláknoje to banda nadrzanych fetakov, ktori su cely nestastny z toho, ze nemozu poslat nejake cvicene opice do gulometnej palby ... ale naco sa rozculovat?
volte pravicovu vladu, zatnite zuby a prezite reformy, dovtedy nas i vas dobehne aj cina ... a koho bude zaujimat stat s prezidentom rozumejucim reci krav? :-))
Re: hmm
celé vláknoKořenové servery
celé vláknoStačí se podívat na root-servers.org:
Pouze v USA jich není deset, ale jen osm. (I) jinde jsou F, I, J, K, M.
Také v USA je dvanáct kořenových serverů ze třinácti, pouze M tam není.
Re: Kořenové servery
celé vláknoTakze, kdyz me amici nastvou, tak si nastavim jako DNS server nejaky, ktery pouziva jako korenovy DNS server nejaky evropsky.
Re: Kořenové servery
celé vláknoRe: Kořenové servery
celé vláknoRe: Kořenové servery
celé vláknoRe: Kořenové servery
celé vláknoTakze USA jich 12 ze 13 neprimo ovladaj pac to ostatni mimo USA jsou jen zavisle mirrory... nebo ne ?
Politizace
celé vláknoPokud si vzpomínám, tak problém v ICANNu byl ten, že v něm vůbec nefungovaly (nefungují?) ani interní kontrolní mechanismy a vedení si dělá, co chce. Je to logické vyústění toho, že někdo dostal moc, ale nemá odpovědnost.
Vlastníci vrcholových domén chtějí mít možnost provádět změny ve svých doménách sami, a to samozřejmě bez jakékoli autorizace od americké vlády.
No ale kdo jsou ti "vlastníci"? Jak je chcete definovat? Pokud vím, v současné době existují pouze správci TLD, a ti mohou být vyměněni, pokud nepracují dobře, nebo, v případě ccTLD, nereprezentují příslušný stát. A to už je navýsost politická záležitost, a musí se aktivně rozhodovat. Po zkušenostech s OSN a jinými mezinárodními organizacemi bych řekl, že je menší zlo nechat rozhodovat USA. USA jsou totiž jasně viditelný subjekt, narozdíl od naprosto rozmlžených mezinárodních organizací bez odpovědnosti i akceschopnosti.
Dále si nejsem zcela jist, jestli je dobré klást rovnítko mezi Internet a jedny určité kořenové nameservery. Internet jako takový bude fungovat i bez nich, není až tak velký problém nakonfigurovat DNS server aby forwardoval dotazy pro určitou TLD na určité nameservery (viz doména EXE) nebo vytvořit alternativní strom (eDNS, AlterNIC). Všechny dosavadní pokusy ale nakonec neprokázaly svou životaschopnost.
Re: Politizace
celé vláknoRe: Politizace
celé vláknoRe: Politizace
celé vláknoRe: Politizace
celé vláknoRe: Politizace
celé vláknoHlavní problém je ale v tom, že průměrný americký pragmatik si není schopen hloupěji domyslet všechny důsledky jeho zdánlivě prosté racionální úvahy.
Re: Politizace
celé vláknoRe: Politizace
celé vláknoGPS
celé vláknoZávislost na USA
celé vláknoZkuste si traceroute do Číny, Japonska, Indie, Brazílie, Austrálie.... až na naprosté výjimky vede cesta přes USA.
Nezávislost na USA by především znamenala položit spousty kabelů, jak asi přes Rusko do Číny, tak jinde.
Navíc by se tím podstatně zkrátila odezva, přes USA cestují pakety zbytečně okolo 3/4 zeměkoule.
Na tom by se mělo pracovat, tak jako tak.
Re: Závislost na USA
celé vláknoA o pripravenosti USA a jejich emergenci systemu jste si zrovna pred tydnem mohli udelat zcela jasnou predstavu v oblasti, kde by na to meli byt 100% pripraveni,... nepripada vam, ze Japonci jsou na tom radikalne jinde (a katastrofy maji podobne, jen dusledky a nasledky nekde jinde)?
Re: Závislost na USA
celé vláknoRe: Závislost na USA
celé vláknoRe: Závislost na USA
celé vláknoRe: Závislost na USA
celé vláknoA prave proto jsou root nameservery rozmistene po celych USA - to neni nahoda. I kdyby byl jeden z nich vyrazen, zvedne se zatizeni tech ostatnich.
Mimochodem tohle tema se na LUPE uz nejmene dvakrat otocilo.
Re: Závislost na USA
celé vláknoTakze z hlediska toho, ze 10 z 13 oficialnich root serveru ci kolik je v USA v tom nemam problem. Ani nemam problem, ze komunikace s druhou polovinou sveta jde pres USA, pouze mam problem se zavislosti na USA v pripade prisunu informaci - protoze ten provoz jde pres americky kontinent a v pripade vazneho prirodniho problemu - ani zemetreseni, ani sopka - to jsou vsechno lokalni problemy i v ramci Severni ameriky - ale jak jsem zminil treba tsunami z obou stran pobrezi, pad planetky apod. jiz muze znamenat to, ze krome satelitnich systemu se pulka sveta pro tu druhou odmlci... - a na toto nejsou pripraveny ani USA ani jina velmoc. A ty systemy, ktere presto jeste "budou" fungovat zacnou padat jako hrusky diky lavinovemu efektu a pretizeni, takze vysledek muze byt hodne zajimavy - ostatne s tim mame zkusenosti s povodnemi, ktere byly opravdu miniaturniho razu oproti katastrofam, o kterych mluvim...
Re: Závislost na USA
celé vláknoDuvodem je fakt, ze vetsinu (skoro bych rekl celou Evropu) Evropy absluhuji anycastova zrcadla tech americkych a nameservery K a I.
Oni ti panove nejsou uplne trubky.
Re: Závislost na USA
celé vláknoRe: Závislost na USA
celé vláknoRe: Závislost na USA
celé vláknoRe: Závislost na USA
celé vláknoRe: Závislost na USA
celé vláknoDneska tu nejak mnoho lidi nebere na zretel ani ekonomiku ani techniku.
Kurnajs, to mate jako s tou ropou - nikdo nebranil "USA" nechat u moci Saddama, nejak pekne ho drzet pod krkem a kupovat si tam ropu za nerovnopravnych podminek. Saddam ropu na cerno pasoval z Iraku, aby se obohatil (a urcite ji prodaval lacino). Ruzne se podbizel, aby tu ropu nekdo kupoval a "USA" ho pres to svrhly.
Re: Závislost na USA
celé vláknoRe: Závislost na USA
celé vláknoTo, že nevedou skoro žádné kabely z Evropy do Asie přece není problém logické struktury, ale fyzické. Jakmile tu ty kabely budou, tak přes ně data potečou - pokud to nevyjde dráž než přes USA.
Re: Závislost na USA
celé vláknoRe: Závislost na USA
celé vláknoProc jde nektera (hodne mala) komunikace po Evrope pres USA? Inu proto, ze se operatori nedokazou dohodnout na propojeni (peeringu).
Re: Závislost na USA
celé vláknoRe: Závislost na USA
celé vlákno7 sl-gw10-fra-4-0.sprintlink.net (217.147.111.113) 10.524 ms 10.142 ms 10.094 ms
8 sl-bb20-fra-8-0.sprintlink.net (217.147.96.37) 15.226 ms 10.295 ms 10.514 ms
9 acr1-so-3-2-0.Frankfurtfrx.savvis.net (208.174.57.9) 117.812 ms 117.239 ms 117.427 ms
10 bcs1-so-2-3-0.Londonlnx.savvis.net (204.70.193.154) 106.151 ms 106.349 ms 106.299 ms
11 bcs2-so-0-0-0.NewYork.savvis.net (204.70.192.121) 101.720 ms 118.357 ms 101.362 ms
12 bcs2-so-4-0-0.Washington.savvis.net (204.70.192.1) 122.905 ms 129.140 ms 122.466 ms
13 dcr2-so-7-3-0.Atlanta.savvis.net (204.70.192.65) 136.206 ms 135.777 ms 151.349 ms
14 bcs2-so-2-0-0.Dallas.savvis.net (204.70.192.70) 154.953 ms 154.712 ms 154.300 ms
15 bcs1-so-6-0-0.Dallas.savvis.net (204.70.192.49) 154.509 ms 154.628 ms 154.204 ms
16 dcr2-so-2-0-0.LosAngeles.savvis.net (204.70.192.86) 186.795 ms 187.204 ms 186.562 ms
17 dcr1-as0-0.LosAngeles.savvis.net (204.70.192.117) 186.347 ms 186.260 ms 185.824 ms
18 bpr1-so-0-0-0.LosAngelesEquinix.savvis.net (208.172.44.106) 170.969 ms 171.603 ms 170.611 ms
19 singapore-telecommunications-ltd.LosAngelesEquinix.savvis.net (208.174.196.6) 178.299 ms 178.326 ms 181.958 ms
20 203.208.168.217 (203.208.168.217) 179.009 ms 179.123 ms ge-0-3-0.laxeq-cr1.ix.singtel.com (203.208.168.221) 178.622 ms
21 so-2-1-0.sngc3-cr2.ix.singtel.com (203.208.182.133) 362.942 ms so-3-3-2.sngc3-cr1.ix.singtel.com (203.208.154.25) 367.365 ms so-2-1-0.sngc3-cr2.ix.singtel.com (203.208.182.133) 360.772 ms
a "díky" tomu je odezva 350 ms.
Re: Závislost na USA
celé vláknoRe: Závislost na USA
celé vláknoRe: Závislost na USA
celé vláknoneda se to cist
celé vláknoRe: neda se to cist
celé vláknoNávrat do minulosti
celé vláknoRe: Návrat do minulosti
celé vlákno:-)
Internet zije z nas !!!
celé vláknointernet zije z uzivatelu, z obchodu, z firem ze vsech co si kupuji ci pronajimaji prostor pro sve WWW, z toho ze jej pouzivame, ze brouzdame, cumime na stupidni reklamy.
A kdyz prestaneme, Internet proste pojde, nebude mit z ceho se financovat :-)
tak at skusi udelat poradny krok, at si ho proste privlastni
to je asi jako kdyby si primátor Prahy (prominte toto je pouze priklad) delal narok na celou CR :-)))
Chief Internet Evangelist
celé vláknoFaces In The News
Google Hires Internet Legend Vint Cerf
David M. Ewalt, 09.08.05, 12:06 PM ET
Cerf's up: Google says it's boosting the company's already strong geek cred by hiring Vint Cerf, one of the founding fathers of the Internet, to serve as its "Chief Internet Evangelist."
Cerf, 62, was an engineer at the United States Department of Defense's Advanced Research Projects Agency from 1976 to 1982, where he helped design TCP/IP, the suite of communications protocols that is used to connect computers on the Internet. Later, while working at MCI (nasdaq: MCIP - news - people ), he helped design the first commercial e-mail service to be connected to the Internet. He's the recipient of the National Medal of Technology, the Association for Computing Machinery's "Turing Award," and is chairman of the Internet Corporation for Assigned Names and Numbers, or ICANN.
"Vint Cerf is clearly one of the great technology leaders of our time," said Google (nasdaq: GOOG - news - people )Chief Executive Eric Schmidt, in a statement. "His vision for technology helped create entire industries that have transformed many parts of our lives. We are honored to welcome him to Google."
In his role as Google's Internet Evangelist, Cerf will help the company build network infrastructure, architectures, systems, and standards for the next generation of Internet applications. He will also continue his efforts on other projects, including ICANN and the Interplanetary Network, a project of NASA's Jet Propulsion Lab, which aims to extend the Internet into outer space for planet-to-planet communications.
www.forbes.com/2005/09/08/google-cerf-internet-cx_de_0908autofacescan04.html
Re: Chief Internet Evangelist
celé vláknoJinak by najali nejakeho inzenyra bez fantazie.
Skoda, ze nebyl jmenovan dalsi titul, ktery Vint obdrzel - deda Internetu (puvodni navrh byl otec Internetu, ale Vint uz je prece jen trochu v letech - i kdyz mu to furt fakt pali) :-)
Re: Chief Internet Evangelist
celé vláknoSchvalne by me zajimalo, kdyby google spustil alternativni DNS strom, jak dlouho by trvalo, nez by jej zacal pouzivat i posledni operator, podle me radove tydny.
do asie? treba tudy!
celé vláknokolik procent prijmu vlastnika plyno/ropovodu tvori pronajem datovych okruhu? ;-)
Prima
celé vláknoPryc s tema USA kecama
celé vláknopodle me je to jen v rukou leadru na IT trhu kdyz budou evropske firmy chtit nejaky DNSska z usa nepotrebujou.
a verim ze internet se rozrustal hlavne diky univerzitam a to ze je amerika uz tak v prdeli ze chce i internet nasvedcuje jen to ze si musime vic chranit zada co kdyby se ji nahodou zalibili krusny hory??? .....