Ušetřete

Komu v Čechách věří největší

Pokud se Lupa zabývá srovnáváním českých ISP, hodnotí sama podle svých kritérií. Možná je také zajímavé, jak jim důvěřují nejúspěšnější české podniky. Čí zákazníci tedy jsou?

reklama

Abych planě nekomentoval, začnu rovnou konkrétními čísly. Následující tabulka ukazuje, kterého ISP si vybralo pro umístění svého WWW serverů deset nejúspěšnějších českých podniků (podle Czech TOP 100):

Firma je zákazníkem
Škoda auto, a.s. PVTNET
Unipetrol, a. s. IBM Global Network
ČEZ, a. s. EUnet Czechia
Česká rafinérská, a. s. EUnet Czechia
SPT Telecom, a. s. SPT Telecom
Nová huť, a. s. Netforce
OKD, a. s. IBM Global Network
Škoda, a. s. EUnet Czechia
Čepro, a. s. PVTNET ?
Chemopetrol, a. s. EUnet Czechia

Na první pohled je vidět, že nejpopulárnějším poskytovatelem je EUnet Czechia, u kterého mají WWW server čtyři firmy. To ani nepřekvapuje – EUnet má holt oproti ostatním ISP nějaký ten rok náskok. Dvěma firmám hostuje WWW servery PVT a IBM Global Network, jednu Netforce a jenom sám sebe SPT Telecom. K SPT se v tomhle ohledu navíc váže taková perlička – donedávna byl jejich hlavní WWW server umístěn u EUnetu Czechia. :-) Naopak překvapuje, že v této tabulce vůbec nefiguruje CESNET, i když by se určitě objevil např. v první dvacítce. Přímo GTS CzechCom sice také nikomu WWW server nehostuje, ale po koupi Netforce získají pochopitelně i jejich klientelu.

Přestože většina uvedených firem není v současnosti pro svého ISP velkým zákazníkem, co se týče objemu prodaných služeb, ekonomické zákony (bohužel?) platí i na Internetu a dá se očekávat, že velké firmy, chtějí-li obstát, musí investovat do moderních technologií, kterou Internet samozřejmě je. Nechci si ale hrát na proroka – přemístit server k jinému ISP je technicky otázka několika málo hodin. :-)

KL_2014_HLASOVANI

       

Letim na Hadros, čau.

Petr Tesařík

Petr Tesařík

Autor je spoluzakladatelem firmy Internet Info. V minulosti se zabýval testy poskytovatelů, v současné době studuje překladatelství a tlumočnictví na FFUK.

Školení Google Analytics pro pokročilé

  •  
    Jak využít nové funkce Google Analytics
  • Vyhodnocování pomocí Multichannel funnels
  • Neopakujte chyby při vyhodnocování dat.

Informace o školení Google Analytics pro pokročilé »

       

Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví. Pro řešení aktuálních problémů doporučujeme využít naše diskusní fórum.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem