Konec antimonopolního řízení EU s Googlem je na spadnutí. Už potřetí

Tři roky trvající spor vyvolaný stížnostmi konkurentů se podle agentury Reuters opět chýlí ke konci. Třetí návrh změn ve vyhledávání Googlu prý evropským úředníkům vyhovuje.

Obvinění ze zvýhodňování vlastních služeb před službami konkurentů ve výsledcích vyhledávání čelí Google už tři roky. Za tu dobu podal dva návrhy, jak by mohl zobrazování výsledků hledání upravit, ale ani s jedním u úředníků z Evropské komise neuspěl. 

Podle zdrojů citovaných agenturou Reuters se ale možná trefil s třetím návrhem, který podal v polovině letošního ledna. Nejmenovaný úředník EU agentuře potvrdil, že se jednání Evropské komise s Googlem chýlí k závěru.

K čemu konkrétně se Google ve svém novém návrhu zavazuje, zatím není jasné. Zajímavé ale je, že podle Reuters nový návrh vychází z návrhu číslo dvě (podrobněji jsme o něm psali zde), oproti kterému – podle citovaného zdroje – neobsahuje žádné dramatické změny.

Připomeňme, že Google původně navrhoval například to, že odkazy na své služby ve výsledcích vyhledávání označí viditelně jako reklamu a doplní k nim nejméně tři odkazy na obdobné služby konkurence.

Pokud by tedy na určitou frázi nabídl výsledky hledání ve svém hledači zboží Nákupy Google, musel by u nich uvést odkazy ještě na další tři alternativní srovnávače. Na obrázek, jak by to mohlo vypadat v praxi, se můžete podívat například v tomto článku.

Zajímavá je i další informace, podle které Evropská komise nebude – na rozdíl od předchozích návrhů – k novému dokumentu požadovat vyjádření konkurentů, kteří si na Google původně stěžovali. Údajně kvůli tomu, že po posledních dvou kolech jednání už ví, jak uvažují.

KL_NOMINACE

Řízení má být podle Reuters uzavřeno během několika dní, maximálně týdnů, poté by firma měla mít ještě lhůtu k tomu, aby opatření před ostrým nasazením patřičně otestovala.

Zdroj: Exclusive: Google close to settling EU antitrust probe – sources

Školení: Právo pro e-shopy

  •  
    Jak provozovat e-shop v souladu se zákonem.
  • Jak přistupovat k vrácení zboží a spory se spotřebiteli.
  • Jak v souladu s právem marketovat e-shop.

Detailní informace o školení Právo pro e-shopy »