Facebook ruší chat v mobilní aplikaci. Uživatele žene do náruče Messengeru

Sociální síť chce odlehčit své mobilní klasické aplikaci. Zároveň Messengera naučil i telefonovat, a tak se může pustit do boje o trh chatovacích aplikací.

Facebook tím vyhrožoval už v dubnu, ale teď už to postupně přichází. Ve středu rozjel velkou vlnu vypínání ve Spojených státech, a ta se postupně převaluje i do Evropy, kde novinku firma Marka Zuckerberga testovala.

Facebook tím chce zrychlit původní aplikaci a podle svých slov i zrychlit mobilní komunikaci svých uživatelů. „Podle prvních testů jsme zjistili, že uživatelé odpovídají na zprávy přibližně o dvacet procent rychleji, než když používali klasickou aplikaci,“ tvrdí zástupci Facebooku.   

Reakce tuzemských uživatelů nejsou úplně pozitivní. Alespoň tedy v aplikačním obchodě Play. Nejde totiž jen o to, že jsou uživatelé nuceni instalovat další aplikaci, ale i o to, že Messenger je jedna z energeticky náročnějších služeb, která baterii drancuje mnohem rychleji než klasická facebooková aplikace. 

Facebook tím ale výrazně posílí na poli chatovacích aplikací. Kromě WhatsAppu, který koupil na začátku roku, tím definitivně ovládne messengerový trh ve Spojených státech a výrazně posílí i v Evropě. A to se v době, kdy do konkurenčního Snapchatu proudí čínské investice, může hodit.

CIF16

Novinka také může jen zesílit obavy, které mají z vizí Marka Zuckerberga mobilní operátoři. Povinným užíváním Messengeru totiž může firma naučit uživatele kromě chatování i telefonovat. I s WhatsAppem to může být víc než miliarda klientů, kteří mohou naráz přestat využívat hlasové služby operátorů. 

Naplno se operátorský strach projevil na letošním Mobile World Congressu v Barceloně. Existuje tu riziko, že budeme vytlačeni ze sektoru služeb. A pokud se to stane, stanou se z nás pouze správci trubek, komentoval situaci po operátorské večeři s Markem Zuckerbergem šéf Orange Stephane Richard.

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 10. 8. 2014 8:55

Školení Google Analytics pro pokročilé

  •  
    Jak využít nové funkce Google Analytics
  • Vyhodnocování pomocí Multichannel funnels
  • Neopakujte chyby při vyhodnocování dat.

Informace o školení Google Analytics pro pokročilé »