Internet Info, s.r.o. Lupa Root Měšec Podnikatel DigiZone Slunečnice Vitalia new Bomba Navrcholu Weblogy Jagg Woko Dobrý web Computer.cz SK: MojeLinky


Lupa.cz » Rubriky » Technologie » Konec Internet Exploreru: další válka, nebo vleklé příměří?

Konec Internet Exploreru: další válka, nebo vleklé příměří?

Marek Prokop – 14. 7. 2003 6:30

Je to již déle než měsíc, kdy byla veřejnost informována o ukončení vývoje Internet Exploreru pro Mac a samostatného IE pro Windows. Zatímco část webových vývojářů od té doby buntuje všelidové povstání proti Microsoftu, uživatelé zůstávají klidní. Nevzrušují se proto, že sotva vědí, co to je prohlížeč, nebo proto, že k nepokoji není důvod?

Nálepky
  1. Microsoft
  2. Mozilla
  3. MSIE
  4. Netscape
  5. Open source
  6. Opera
  7. Safari
  8. Windows

Podívejme se nejprve, proč byl ukončen vývoj pro Mac. Tam je totiž situace přehledná a o důvodech příliš pochybností nepanuje. Apple prostě IE zakroutil krkem stejnými zbraněmi, jaké Microsoft již dříve použil proti svým konkurentům na platformě Windows. Výchozím prohlížečem na Macu bude Safari a budou-li chtít uživatelé prohlížeč jiný, budou si ho muset sami nainstalovat. Zkušenost nás učí, že to udělá jen malá část z nich.

Za této situace je pochopitelné, že Microsoft z vývoje pro Mac vycouval. Moderní prohlížeč není levný špás a sypat peníze do projektu, ze kterého neplynou zpět žádné příjmy a jenž navíc nemá šanci na rozumný podíl na trhu, může jen blázen. Microsoft jím zcela jistě není.

Soudě podle většiny "zasvěcených" komentářů, jsou celkem jasné i důvody ukončení vývoje vývoj samostatného IE pro Windows. Microsoft tak prý učinil proto, aby jako zloduch meziplanetárního kalibru zneužil svého monopolního postavení k terorizování prostých uživatelů a k livkidaci veškeré konkurence. Tento názor je spolu se svými četnými variacemi sice velmi populární, logiky je v něm však pramálo. Nenabízí totiž vysvětlení, co konkrétně Microsoft ukončením vývoje samostatného IE získá.

Logický je naopak důvod, který nabízí např. Peter-Paul Koch v článku Browser Wars II: The Saga Continues. Podle něj se IE stalo to, co se dříve či později stane každému programu. Dostal se do fáze, kdy již další inkrementální vývoj není prakticky možný a kdy každá oprava chyby způsobí několik chyb nových. Microsoft tedy musí začít na zelené louce a i kdyby se pustil do samostatného, na Windows nezávislého prohlížeče, stejně by ho asi nedokončil před uvedením nových Windows na trh.

Jak na tom tedy jsme a co nás čeká

Jaký je tedy současný stav a výhled na nejbližší léta? Z Macu se sice Microsoft definitivně stáhl, což ovšem neznamená, že IE z této platformy zmizí ze dne na den. Nějakou dobu bude jistě přežívat, moc dlouho to ale asi nebude. Řekněme dva až tři roky.

Mnohem zajímavější je stav a výhled platformy Windows. Nepředpokládá se, že by se nové Widnows objevily dříve než za dva až tři roky. Nový prohlížeč Microsoftu by se tedy spolu s nimi mohl začít šířit někdy od roku 2006. Ovšem pozor, rychlost jeho šíření bude přímo závislá na zájmu veřejnosti o nový operační systém. Ten si nikdo jen kvůli prohlížeči kupovat nebude. IE tedy může mít relativně významný podíl ještě v letech 2009-10.

Ano, zní to skoro neuvěřitelně, ale je to tak. Stojíme před reálným výhledem, že se jediná verze internetového prohlížeče, onoho symbolu dynamického pokroku, dožije v činné službě deseti let od svého uvedení na trh. Jen pro srovnání, historickému Netscape Navigatoru 4 zbývají do desátých narozenin ještě čtyři roky a dnes je již jasné, že se jich nedočká s podílem větším než pár desetin procenta.

Existuje šance, že se vývoj bude ubírat jinudy a že uživatelé budou v roce 2006 vzpomínat na IE 6 jako na dinousara z internetového dávnověku, stejně jako dnes vzpomínají na šestiletý Netscape Navigator 4? Několik scénářů podobné šance naznačuje.

Povstane nový král prohlížečů

Mnoho webových vývojářů upíná své naděje k nové etapě války prohlížečů, ve které bude oslabený IE poražen a nový vítěz povstane z dvojice Mozilla (resp. Firebird) a Opera. Copak o to, představa je to lákavá, neboť oba jmenované prohlížeče ve svých posledních verzích IE 6 nepochybně v lecčems předčí. Jenže zároveň je to představa velmi nepravděpodobná. Jediný, kdo si uvědomuje výhody tohoto vývoje, jsou totiž samotní weboví vývojáři, a to ještě jen jejich menší část. Těm, kteří rozhodují, uživatelům, tento scénář žádné reálné výhody nepřinese.

MS použije cizí prohlížeč

Objevily se i dohady, že Microsoft vývoj vlastního prohlížeče zcela ukončí a převezme výsledky práce někoho jiného. Buď koupí celou firmu (třeba Operu), nebo licenci, nebo převezme otevřený kód (nejspíš Gecko - Mozilla). Tuto alternativu nemůžeme vyloučit, ale pokud k ní dojde, nic podstatného se nezmění. Pro Microsoft je klíčové sepjetí prohlížeče s operačním systémem a převezme-li tedy jiný produkt, jeho dopracování či přepracování mu bude trvat přibližně stejně dlouho, jako vývoj prohlížeče zcela nového.

Na Explorer se vrhnou kutilové

Další scénář počítá s tím, že se na IE vrhne jiná firma, či komunita dobrovolných kutilů a bude ho dále rozvíjet nezávisle na Microsoftu. Pravděpodobně se tak stane, přesněji řečeno, již dávno se tak stalo. IE není tak špatný program, jak na první pohled možná vypadá. Jeho autonomní jádro jde snadno integrovat do vlastního uživatelského rozhraní a nabízí velmi širokou a flexibilní funkčnost.

Například klon MyIE, který používám, má vícedokumentové rozhraní se záložkami jako Mozilla a plně grafický zoom jako Opera. Kromě toho umí dynamicky modifikovat zdrojový kód zobrazovaného dokumentu (resp. jeho objektový model) a tím měnit způsob jeho zobrazení.

Stejným způsobem by jistě šly opravit i chyby, které dnes v IE 6 vývojáře trápí. Je tu ale znovu ta samá otázka - stojí uživatelé o změnu natolik, aby si masově sháněli a instalovali nové programy? Domnívám se, že nikoli. Kdyby stáli, už by s tím dávno začali.

Nestane se nic

Jsou-li všechny výše uvedené scénáře nepravděpodobné, dostáváme se obloukem tak, odkud jsme vyšli. Nejbližších několik let se nestane nic zvláštního. Podíl IE 6 bude stále stoupat (na úkor verze 5) a okolo roku 2006 dosáhne vrcholu. Pak začne stagnovat a posléze pomalu klesat. Ještě koncem dekády však zřejmě bude nadpoloviční.

Mozilla, zrazená AOL a potácející se v marketingovém vzduchoprázdnu, bude v rukou hrstky nadšenců sdílet osud mnoha dalších open source projektů pro "širokou" veřejnost. Opera si najde nějaké klidné tržní zákoutí mimo dosah vlivu Microsoftu, např. mobilní telefony, a pokud ji Microsoft nekoupí, či pokud nezemře na nějakou zákeřnou chorobu, najdeme ji tam ještě za deset let.

Je tedy budoucnost černá nebo růžová?

Vize posledních dvou odstavců je mnohým jistě proti srsti. Živě si dovedu představit rozvášněné komentáře o zlodušském Microsoftu. Budete mu spílat, že podle zneužívá svého monopolního postavení, aby uživatele barbarsky připravil o skvělé výdobytky moderních standardů.

Jenže, přátelé, myslíte si, že jsou uživatelé na nějaké standardy opravdu zvědaví? Opravdu jste přesvědčeni, že běžný uživatel nedokáže žít bez podpory alfa-průhlednosti PNG ve svém prohlížeči? Že bude, donucen Microsoftem, tři roky trpět jak zvíře s vadným box-modelem a poté obětuje své poslední úspory za nová Windows, jen aby se dočkal správné implementace CSS vlastnosti position?

Není to spíš tak, že tyto standardy chybějí webovým vývojářů, kteří chtějí na svých stránkách používat nové triky, zdobit je komplexními kaskádovými styly a oživovat je stále pokročilejšími skripty? Kvalitní implementace CSS a DOM v Mozille a Opeře jim dala okusit nové hračky, kterých se už nechtějí vzdát. Mají pocit, že možnosti současného IE jim nestačí. Já si však naopak myslím, že stačí bohatě a hned vysvětlím proč.

Vývoj webu nestojí na nových technologiích

V prvních etapách války prohlížečů byla budoucnost jasně narýsovaná. Všichni očekávali, že se prohlížeče budou stále rozvíjet, čím dál lépe zvládat nové standardy a technologie. Výrobci prohlížečů vydávali jednu verzi za druhou, aby nárokům doby stačili. Obdobně webmasteři neustále studovali novinky a svůj web rok co rok od základu překopávali, aby nevypadal jako z roku raz-dva.

Jenže realita opět jednou ukázala, že věštit budoucnost není tak snadné. Po vyspělých prohlížečích nepřišly prohlížeče ještě vyspělejší, nýbrž naopak prohlížeče zcela hloupé. V současnosti nejdynamičtěji se rozvíjející segment mobilních zařízení nemá ani potuchy o kaskádových stylech či Flashi. Ano, i tato zařízení se rozvíjejí dál, jenže v době, kdy mobilní telefony kaskádové styly perfektně zvládnou, prohlížeč ve vašich náramkových hodinkách bude sotva dosahovat kvalit dnešního textového Lynxe doplněného čtečkou pro nevidomé.

Možná tak vývoj půjde stále dokola, možná ne. V každém případě si jsem jist, že to už nikoho nebude trápit. Lidé se totiž mezitím naučí web používat stejně, jako již dříve zvládli knihy, časopisy, rozhlas a televizi, tedy média, která se už pěknou řádku let nijak bouřlivě technicky nevyvíjejí. Internetoví vydavatelé, obchodníci i vývojáři pochopí, že klíčem k úspěchu na Webu není technoligií "nadupaná" slupka, nýbrž informačně hodnotné jádro v dobře použitelném, byť poněkud strohém balení.

Dobře použitelné a úspěšné stránky lze efektivně vytvářet již dnes. Čekat na IE 7 či vítězství Mozilly ve válce prohlížečů je zbytečné.

Marek Prokop

Autor je specialista na webdesign, internetové obchodní strategie a marketing. Vydává e-zin pro webmastery Sova v síti a od roku 1990 vede společnost PROKOP Software.

Školení: Operační systém Android

Akademie Root
  • Získání práv roota
  • Instalace základních linuxových nástrojů
  • Instalace upravené recovery
  • Instalace upraveného systému

Detailní informace o kurzu...

Anketa

Jaký vývoj na poli prohlížečů očekáváte během následujících tří let?

28%
25%
22%
23%
2%
Odpovědělo 636 čtenářů.

Názory

Sledování názorů

Registrovaným uživatelům nabízíme upozornění na nové názory e-mailem. Prosím, přihlaste se nebo se zaregistrujte.

Přehled názorů

Nastavení kvality: Vlastní Vše 2 3 4 5 6 7 8 9
Konecne to bude pryc Milan Berka 14. 7. 2003 7:29 Nový
   Re: Konecne to bude pryc miroslav.kucera 14. 7. 2003 7:42 Nový
   Re: Konecne to bude pryc jarda 14. 7. 2003 7:43 Nový
   Re: Konecne to bude pryc PEpa 14. 7. 2003 7:48 Nový
   Re: Konecne to bude pryc jarda 14. 7. 2003 7:55 Nový
   Re: Konecne to bude pryc miroslav.kucera 14. 7. 2003 8:37 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Michal Kubeček 14. 7. 2003 9:01 Nový
   Re: Konecne to bude pryc MedvídekPů 14. 7. 2003 10:10 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Adam Hauner 14. 7. 2003 14:02 Nový
   Re: Konecne to bude pryc MedvídekPů 14. 7. 2003 15:14 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Adam Hauner 14. 7. 2003 17:01 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Michal Kubeček 14. 7. 2003 19:47 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Michal Krsek 14. 7. 2003 21:09 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Marek Janouš 10. 8. 2003 1:45 Nový
   Re: Konecne to bude pryc PEpa 14. 7. 2003 10:22 Nový
   Re: Konecne to bude pryc JuniorDictator 14. 7. 2003 14:48 Nový
   Re: Konecne to bude pryc JuniorDictator 14. 7. 2003 14:48 Nový
   Re: Konecne to bude pryc JuniorDictator 14. 7. 2003 14:47 Nový
   Re: Konecne to bude pryc PaJaSoft 14. 7. 2003 15:16 Nový
   Re: Konecne to bude pryc JuniorDictator 14. 7. 2003 16:06 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Roj 14. 7. 2003 23:23 Nový
   Re: Konecne to bude pryc JuniorDictator 15. 7. 2003 10:31 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Vita 14. 7. 2003 11:07 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Dusan 14. 7. 2003 11:40 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Vita 14. 7. 2003 12:25 Nový
   Re: Konecne to bude pryc LK 14. 7. 2003 12:52 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Martin Hassman 14. 7. 2003 15:16 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Honza 15. 7. 2003 10:22 Nový
   Re: Konecne to bude pryc pok2 25. 12. 2003 17:04 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Nowak 5. 1. 2004 2:44 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Dusan 14. 7. 2003 15:24 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Vita 14. 7. 2003 15:59 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Michal Kubeček 14. 7. 2003 19:48 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Vita 14. 7. 2003 21:02 Nový
   Re: Konecne to bude pryc karel 29. 7. 2003 23:58 Nový
   Re: Konecne to bude pryc TimJ 13. 8. 2003 21:52 Nový
   Re: Konecne to bude pryc JuniorDictator 14. 7. 2003 14:01 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Tulen 14. 7. 2003 14:37 Nový
   Re: Konecne to bude pryc JuniorDictator 14. 7. 2003 14:41 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Vita 14. 7. 2003 16:01 Nový
   Re: Konecne to bude pryc JuniorDictator 14. 7. 2003 16:05 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Vita 14. 7. 2003 17:36 Nový
   Re: Konecne to bude pryc LK 14. 7. 2003 17:42 Nový
   Re: Konecne to bude pryc JuniorDictator 15. 7. 2003 10:29 Nový
   Re: Konecne to bude pryc LK 15. 7. 2003 10:42 Nový
   Re: Konecne to bude pryc JuniorDictator 15. 7. 2003 11:14 Nový
   Re: Konecne to bude pryc LK 15. 7. 2003 11:25 Nový
   Re: Konecne to bude pryc JuniorDictator 15. 7. 2003 12:42 Nový
   Re: Konecne to bude pryc JuniorDictator 15. 7. 2003 10:30 Nový
   Re: Konecne to bude pryc shrek 15. 7. 2003 18:48 Nový
   Re: Konecne to bude pryc JuniorDictator 16. 7. 2003 10:45 Nový
   Re: Konecne to bude pryc shrek 16. 7. 2003 21:20 Nový
   Re: Konecne to bude pryc JuniorDictator 17. 7. 2003 10:42 Nový
   Re: Konecne to bude pryc shrek 17. 7. 2003 18:15 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Milan Košile 17. 7. 2003 18:23 Nový
   Re: Konecne to bude pryc JuniorDictator 18. 7. 2003 10:53 Nový
   Re: Konecne to bude pryc JuniorDictator 16. 7. 2003 10:45 Nový
   Re: Konecne to bude pryc JuniorDictator 15. 7. 2003 10:25 Nový
   Re: Konecne to bude pryc JuniorDictator 15. 7. 2003 10:25 Nový
   Re: Konecne to bude pryc JuniorDictator 15. 7. 2003 10:26 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Vita 15. 7. 2003 12:50 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Vita 15. 7. 2003 12:51 Nový
   Re: Konecne to bude pryc JuniorDictator 15. 7. 2003 14:22 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Martin Hassman 15. 7. 2003 14:35 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Vita 15. 7. 2003 14:38 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Vita 15. 7. 2003 14:39 Nový
   Re: Konecne to bude pryc JuniorDictator 15. 7. 2003 15:14 Nový
   Re: Konecne to bude pryc JuniorDictator 15. 7. 2003 14:23 Nový
   Re: Konecne to bude pryc Nowak 5. 1. 2004 2:59 Nový
   Re: Konecne to bude pryc karel 30. 7. 2003 0:21 Nový
Na www.kazaa.cz je o kazae daleko vic stefan 14. 7. 2003 7:43 Nový
   Re: Na www.kazaa.cz je o kazae daleko vic Vráana 14. 7. 2003 10:07 Nový
Na www.kazaa.cz je o kazae daleko vic janus 14. 7. 2003 7:45 Nový
Závěr? LK 14. 7. 2003 7:50 Nový
   Re: Závěr? miroslav.kucera 14. 7. 2003 8:37 Nový
   Re: Závěr? Michal Kubeček 14. 7. 2003 9:00 Nový
   Re: Závěr? JuniorDictator 14. 7. 2003 15:07 Nový
   Re: Závěr? Joseph 14. 7. 2003 9:58 Nový
   Re: Závěr? Pepak 14. 7. 2003 8:57 Nový
   Re: Závěr? LK 14. 7. 2003 9:34 Nový
   Re: Závěr? Pepak 14. 7. 2003 9:44 Nový
   Re: Závěr? LK 14. 7. 2003 10:10 Nový
   Re: Závěr? gandalf 14. 7. 2003 12:30 Nový
   Re: Závěr? Artur Linhart 14. 7. 2003 13:20 Nový
   Re: Závěr? muflon 14. 7. 2003 16:52 Nový
   Re: Závěr? Artur Linhart 14. 7. 2003 17:38 Nový
   Re: Závěr? Roger 15. 7. 2003 9:42 Nový
   Re: Závěr? Artur Linhart 15. 7. 2003 9:56 Nový
   Re: Závěr? Roger 15. 7. 2003 12:05 Nový
   Re: Závěr? Artur Linhart 15. 7. 2003 14:37 Nový
   Re: Závěr? Roger 15. 7. 2003 15:15 Nový
   Re: Závěr? Artur Linhart 15. 7. 2003 9:56 Nový
   Re: Závěr? Jezevec 15. 7. 2003 15:21 Nový
   Re: Závěr? Milan 14. 7. 2003 16:27 Nový
   Re: Závěr? JV 14. 7. 2003 12:34 Nový
   Re: Závěr? Marek Prokop 14. 7. 2003 11:38 Nový
   Re: Závěr? LK 14. 7. 2003 12:58 Nový
   Re: Závěr? Marek Prokop 14. 7. 2003 14:46 Nový
   Re: Závěr? Jerry 14. 7. 2003 13:31 Nový
Možný vývoj Petr Souček 14. 7. 2003 8:11 Nový
.NET PK202 14. 7. 2003 8:50 Nový
   Re: .NET MedvídekPů 14. 7. 2003 9:22 Nový
   Re: .NET sartori 14. 7. 2003 12:33 Nový
   Re: .NET Jerry (bez trojky) 14. 7. 2003 15:57 Nový
   Re: .NET Freak 14. 7. 2003 19:03 Nový
   Re: .NET Martin Vobr 14. 7. 2003 19:39 Nový
   Re: .NET karel 30. 7. 2003 0:36 Nový
   Re: .NET PK202 14. 7. 2003 19:53 Nový
   Re: .NET Vita 14. 7. 2003 21:07 Nový
   Re: .NET pkm 18. 7. 2003 13:37 Nový
   Re: .NET Vita 18. 7. 2003 17:08 Nový
   Re: .NET Roger 22. 7. 2003 10:03 Nový
   Re: .NET Vita 22. 7. 2003 11:08 Nový
   Re: .NET Roger 22. 7. 2003 23:59 Nový
   Re: .NET Michal Kubeček 23. 7. 2003 0:13 Nový
   Re: .NET karel 30. 7. 2003 1:04 Nový
Polemika Vik 14. 7. 2003 9:06 Nový
   slupka vs. jádro Marek Prokop 14. 7. 2003 11:45 Nový
   Re: slupka vs. jádro Vik 14. 7. 2003 11:50 Nový
   Re: slupka vs. jádro Vita 14. 7. 2003 13:32 Nový
   Re: slupka vs. jádro Marek Prokop 14. 7. 2003 15:03 Nový
   Re: slupka vs. jádro Vita 14. 7. 2003 16:10 Nový
   Re: slupka vs. jádro Marek Prokop 14. 7. 2003 18:52 Nový
   Re: slupka vs. jádro Vita 14. 7. 2003 19:34 Nový
   Re: slupka vs. jádro Marek Prokop 15. 7. 2003 1:04 Nový
   Re: slupka vs. jádro karel 30. 7. 2003 1:14 Nový
   Re: slupka vs. jádro Vita 30. 7. 2003 8:02 Nový
   Re: Polemika karel 30. 7. 2003 1:04 Nový
   Re: Polemika Vita 30. 7. 2003 8:16 Nový
Prohlizece a tak gandalf 14. 7. 2003 9:26 Nový
   Re: Prohlizece a tak nishkam 14. 7. 2003 11:52 Nový
   Re: Prohlizece a tak Marek Prokop 14. 7. 2003 12:21 Nový
   Re: Prohlizece a tak gandalf 14. 7. 2003 12:44 Nový
   Re: Prohlizece a tak Adam Hauner 14. 7. 2003 14:13 Nový
   Re: Prohlizece a tak Marek Prokop 14. 7. 2003 14:36 Nový
   Re: Prohlizece a tak Martin Hassman 14. 7. 2003 16:00 Nový
   Re: Prohlizece a tak Marek Prokop 14. 7. 2003 18:41 Nový
   Re: Prohlizece a tak Michal Kubeček 14. 7. 2003 19:55 Nový
   Re: Prohlizece a tak Lukas "benzin" benda 10. 1. 2004 14:02 Nový
   Re: Prohlizece a tak Martin Hassman 15. 7. 2003 8:11 Nový
   Re: Prohlizece a tak karel 30. 7. 2003 1:27 Nový
   Re: Prohlizece a tak Lukas "benzin" benda 10. 1. 2004 13:53 Nový
   Re: Prohlizece a tak met - Martin Hassman 12. 1. 2004 7:50 Nový
uzivatele mol 14. 7. 2003 11:32 Nový
nesouhlas noname 14. 7. 2003 12:03 Nový
   Re: nesouhlas Pavel Šimek 15. 7. 2003 23:47 Nový
Super článek Yuhů 14. 7. 2003 12:41 Nový
   Re: Super článek Soňa 14. 7. 2003 13:04 Nový
   Re: Super článek Boki 14. 7. 2003 13:37 Nový
   Re: Super článek Jeremy 14. 7. 2003 13:09 Nový
   Re: Super článek Marek Prokop 14. 7. 2003 14:20 Nový
LUPA.CZ: Pocet novych prispevku nishkam 14. 7. 2003 13:36 Nový
   Re: LUPA.CZ: Pocet novych prispevku Plawa 14. 7. 2003 13:47 Nový
   Re: LUPA.CZ: Pocet novych prispevku nishkam 14. 7. 2003 14:17 Nový
   Re: LUPA.CZ: Pocet novych prispevku LK 14. 7. 2003 14:27 Nový
   Re: LUPA.CZ: Pocet novych prispevku Martin Vobr 14. 7. 2003 19:44 Nový
   Re: LUPA.CZ: Pocet novych prispevku LK 14. 7. 2003 13:57 Nový
   Re: LUPA.CZ: Pocet novych prispevku Martin Hassman 14. 7. 2003 17:17 Nový
   Re: LUPA.CZ: Pocet novych prispevku Marek Antoš 14. 7. 2003 19:31 Nový
   Re: LUPA.CZ: Pocet novych prispevku LK 14. 7. 2003 19:53 Nový
   Re: LUPA.CZ: Pocet novych prispevku Marek Antoš 15. 7. 2003 11:44 Nový
   Re: LUPA.CZ: Pocet novych prispevku Michal Kubeček 14. 7. 2003 19:59 Nový
   Re: LUPA.CZ: Pocet novych prispevku Michal Krsek 14. 7. 2003 21:12 Nový
   Re: LUPA.CZ: Pocet novych prispevku Roj 14. 7. 2003 23:25 Nový
   Re: LUPA.CZ: Pocet novych prispevku Michal Krsek 15. 7. 2003 9:46 Nový
   Re: LUPA.CZ: Pocet novych prispevku Michal Kubeček 15. 7. 2003 10:23 Nový
   Re: LUPA.CZ: Pocet novych prispevku Marek Antoš 15. 7. 2003 11:44 Nový
   Re: LUPA.CZ: Pocet novych prispevku Michal Kubeček 15. 7. 2003 12:35 Nový
Všechno může být a bude jinak. Jirka 14. 7. 2003 22:09 Nový
   Re: Všechno může být a bude jinak. Vita 15. 7. 2003 0:08 Nový
Zničme IE už ho bylo dost Pilda 15. 7. 2003 0:31 Nový
re mimic 15. 7. 2003 2:32 Nový
   Re: re karel 30. 7. 2003 1:44 Nový
Nevím, nevím ale viděl bych to jinak Petr Mikan 15. 7. 2003 9:36 Nový
IE zůstane nejlepším + kritika článku Marek Mojzík 16. 7. 2003 3:45 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Marek Prokop 16. 7. 2003 4:55 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Marek Mojzík 16. 7. 2003 5:49 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Adam Hauner 16. 7. 2003 11:55 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Marek Mojzík 19. 7. 2003 3:36 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Marek Prokop 16. 7. 2003 12:16 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku karel 30. 7. 2003 1:51 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Jirka Kosek 16. 7. 2003 10:36 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku LK 16. 7. 2003 11:18 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Marek Mojzík 19. 7. 2003 4:23 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Vita 19. 7. 2003 9:59 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku karel 30. 7. 2003 2:14 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Vita 19. 7. 2003 10:13 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Marek Mojzík 20. 7. 2003 7:32 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Vita 20. 7. 2003 8:37 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Marek Mojzík 20. 7. 2003 11:54 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku karel 30. 7. 2003 2:34 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Vita 30. 7. 2003 8:10 Nový
   MS HTML jako standard? Michal Kubeček 19. 7. 2003 12:13 Nový
   Re: MS HTML jako standard? Marek Mojzík 20. 7. 2003 8:50 Nový
   Re: MS HTML jako standard? Vita 20. 7. 2003 10:29 Nový
   Re: MS HTML jako standard? Michal Kubeček 20. 7. 2003 15:54 Nový
   Re: MS HTML jako standard? karel 30. 7. 2003 2:56 Nový
   Re: MS HTML jako standard? Marek Prokop 20. 7. 2003 19:05 Nový
   Re: MS HTML jako standard? karel 30. 7. 2003 2:49 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Martin Hassman 21. 7. 2003 8:11 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku karel 30. 7. 2003 2:13 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Michal Krsek 30. 7. 2003 13:06 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku karel 30. 7. 2003 1:57 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Petr Klimovic 16. 7. 2003 11:17 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Vita 16. 7. 2003 17:17 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku PaJaSoft 17. 7. 2003 13:37 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Marek Mojzík 19. 7. 2003 5:01 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Radek 19. 7. 2003 8:20 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Petr Klimovic 19. 7. 2003 11:19 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Marek Mojzík 20. 7. 2003 8:20 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Petr Klimovic 20. 7. 2003 12:43 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Vita 19. 7. 2003 13:03 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Marek Mojzík 20. 7. 2003 10:44 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Vita 20. 7. 2003 12:50 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku anonymní uživatel 23. 4. 2007 15:18 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Vita 16. 7. 2003 17:37 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Klaudius Picmaus 16. 7. 2003 22:15 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Vita 17. 7. 2003 7:25 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Marek Mojzík 19. 7. 2003 6:14 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Vita 19. 7. 2003 9:56 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Marek Mojzík 20. 7. 2003 6:56 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku shrek 20. 7. 2003 8:43 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Marek Mojzík 20. 7. 2003 12:06 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Vita 19. 7. 2003 10:24 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Marek Mojzík 20. 7. 2003 7:50 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Vita 20. 7. 2003 8:32 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Marek Prokop 20. 7. 2003 18:07 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku TimJ 14. 8. 2003 17:38 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Marek Mojzík 14. 8. 2003 22:39 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku TimJ 15. 8. 2003 10:27 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Vita 15. 8. 2003 14:03 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Petr Mach 22. 7. 2003 10:10 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku karel 30. 7. 2003 1:38 Nový
   Re: IE zůstane nejlepším + kritika článku Lukas "benzin" benda 10. 1. 2004 14:46 Nový
   REakce LUDER 19. 9. 2007 22:16 Nový
Ja mam Mozillu taky rad Quiark 18. 7. 2003 3:49 Nový
   Re: Ja mam Mozillu taky rad Michal Kubeček 18. 7. 2003 8:53 Nový
sirsi pohlad dave 27. 7. 2003 1:24 Nový
   Re: sirsi pohlad havelka 30. 7. 2003 13:47 Nový
   Re: sirsi pohlad Vita 30. 7. 2003 16:25 Nový
   Re: sirsi pohlad havelka 30. 7. 2003 13:57 Nový
   Re: sirsi pohlad dave 31. 7. 2003 8:27 Nový
Tak nakonec nic z toho se nedeje Alesi 27. 6. 2006 20:55 Nový
Zobrazit kvalitníZobrazit vše Přidat

Další články v rubrice Technologie

Vodafone_CZ na Twitter

Vodafone_CZ: @ondrabenes Nabídka je pouze pro brouzdání v rámci Internetu v mobilu na den, L.
30. 7. 11:41

Vodafone_CZ: @dejvknap Všechny telefony v naší nabídce jsou neblokované, L.
30. 7. 10:27

Vodafone_CZ: Nezapomeňte, že dnes máte internet v mobilu zdarma :), Více na http://bit.ly/apURNS, L.
30. 7. 10:20