Konec prostého Líbí na Facebooku je blízko. Rozšíří se na šest emotikonů

Jednoduchý facebookový „lajk“ bude brzy minulostí. Ve vybraných zemích firmy testuje nové „Reakce“ a blíží se k jejich ostrému nasazení.

Ikonický „palec nahoru“ z Facebooku nezmizí, ani nedostane protihráče v podobě „Nelíbí“. Dočká se ale rozšíření a uživatelé si tak při označování příspěvků budou moci vybrat z celkem šesti emotikonů, potvrdil pro agenturu Bloomberg šéf produktu Facebooku Chris Cox.

V praxi tak bude u příspěvků na první pohled vidět tradiční ikona „To se mi líbí“, pokud na ní ale uživatel podrží chvíli prst (v mobilní aplikaci) nebo nad ní podrží kurzor myši (na desktopu), vyjede mu kromě palce nabídka dalších emotikonů: „angry“, „sad“, „wow“, „haha“ a „love“ (oficiální české překlady zatím neznáme). Ve výběru byla původně i ikona „yay“, po testech ale nakonec z výběru vypadla, protože nebyla univerzálně pochopitelná.


Autor: Facebook

Z finálního výběru vypadla ikona Yay

U příspěvků se pak budou zobrazovat zvlášť počty různých „Reakcí“ (Reactions), které dotyčný post od lidí dostal.

Content

Firma novinku od říjnového oznámení stihla otestovat ve Španělsku, Irsku, Chile, na Filipínách, v Portugalsku a v Kolumbii. A podle oficiálních informací se přiblížilo její ostré spuštění, ke kterému má dojít „v průběhu několika týdnů“.

Uživatelé tak dostanou větší výběr při označování příspěvků. A co změna přinese Facebooku? Nová, detailnější data o tom, jaký postoj uživatelé k různým věcem zaujímají a jaké emoce v nich vyvolávají. A ta se dají prodat zadavatelům reklamy.

Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »