Hlavní navigace

Názory k článku Konec SEO? Ne, to je jen začátek

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 16. 2. 2006 22:30

    Víťa Zůbek (neregistrovaný)
    Tím, kdo to nepochopil jste zřejmě vy.
    Proč by vyhledávač neměl předpokládat, že stránka, která má v URL, title a nadpisu H1 slovní spojení Archimedův zákon a vedou na ni odkazy např. ve tvaru Archimedův zákon, není primárně o tomto fyzikálním zákoně.
    A proč by naopak měl upřednostnit stránku s URL index?id=789456 s title new page a H1 Moje stránka?
    Proč vlasně máte dojem, že v SEO jde hlavně o to jak vyhledávač obalamutit?
    Já bych si spíš myslel, že SEO je o tom, jak nejlépe upozornit vyhledavač, že mám stránku kterou potřebuje na dané slovo najít.
  • 17. 2. 2006 10:03

    nasranej po ranu (neregistrovaný)
    proc by mel nekdo nekoho upozornovat ?
    proc to proste nenechate na SE ?
    SE se ZIVI indexovani webu. Google vyhral boj o misto na slunci prave proto, ze jeho vysledky byli nejrelevantnejsi a to bylo pred SEO boomem!
    POCHOPITELNE ze se SE automaticky budou snazit indexovat co nejkvalitneji a NEPOTREBUJI k tomu Vas, abyste jim strkal nake dodatecne informace.
    NAVYSE, vy ani presne nevite, jaky algoritmus oni pouzivaji, takze vase snaha vnutit jim nake dodatecne informace, muze byt botem vyhodnocena uplne spatne.

    proste klasicky priklad snazivych idiotu, ktery znicili vyhledavani.
    pred SEO slo docela dobre odhadnout o cem je stranka a zaindexovat ji. algoritmus byl trivialni.
    klicove slova a jejich pocet na strance.
    cim vic jich bylo tim vetsi relevance.

    jen a jen SEM bastardi muzou zato, ze treba tenhle algoritmus neni mozne pouzit.
  • 17. 2. 2006 10:24

    Víťa Zůbek (neregistrovaný)
    OK, asi jsme se zcela nepochopili.
    Ale já se přece nebavím o praSEO a snaze vnutit vyhledavači stránku, která s vyhledávaným výrazem nesouvisí nebo souvisí jen málo, za účelem vyhledavač obalamutit.
    Zatím uvažujeme pouze v rovině SEO - vyhledavač. Nemyslíte, že stránka se srozumitelným URL, title a H1 může být významným prvkem usnadňujícím orientaci normálního uživatele?
    Navíc si myslím, že tohle tady také bylo před boomem SEO a důsledné dodržování zásady srozumitelné URL, title a H1 vyhledávání nijak neničí!
  • 19. 2. 2006 16:00

    Maykel (neregistrovaný)
    Nesouhlasim, SEO neni pouze o html kodu, je to take o poctu RELEVANTNICH linku smerujicich na danou webovou stranku. Proto prave mame tady jeste PageRank (i kdyz take si myslim, ze jde o komercni zalezitost). Pocet relevantnich zpetnych odkazu, html prizpusobeny tak aby SE vedel o cem je stranka no a samozrejme jde jeste o spam (viz BMW a Google).
    Ja vim, ze v soucasne dobe klasicka reklama na internetu (banery - cim dal agresivnejsi) nefunguje uz tak jako kdysi... mozna jinak - kdysi take nefungovala, ale lide alespon meli dojem, ze v pripade, ze treba seznam.cz ma velkou navstevnost, tak reklama je ucinna...NE! Hlavne se jedna o to aby PRODAT vyrobek: komercne (konkretni produkt nebo sluzbu) a nebo nekomercne (soukrome webove stranky). To chcete rici, ze nekdo kdo udela webove stranky o archimedove zakone dela to jen pro srandu kralikum? Ne, tento webmaster CHCE aby na jeho webove stranky se nekdo kouknul... a opet - jde o fintu jak to udelat aby udelat co nejmin s nejlepsim efektem. Proste SEO a tecka.
  • 19. 2. 2006 16:17

    Jezovec (neregistrovaný)
    Já když hledám stránky o archimédově zákoně, tak hledám ty s nejrelevantnějším obsahem. A tohle mi SEO kazí, protože vede k tomu že místo aby se autor soustředil na co nejlepší obsah, tak "optimalizuje" pro searching engines. Neboli SEO je možná dobrý pro seodborníky, některé majitele stránek, ale špatné pro uživatele. Jak píšete, je to cesta jak udělat s co nejmenší námahou dobře prodatelný obal bez nutnosti mít kvalitní obsah. K čemu je mi searching engine která vrátí obal optimalizovaný aby vypadal že má nějaký obsah, který ani mít nemusí?
  • 19. 2. 2006 16:42

    Maykel (neregistrovaný)
    Ne, SEO nekazi vyhledavani. V pripade, ze delate webove stranky, tak musite pouzivat klicove slova (nejenom w meta tags). I kdyz souhlasim, ze SEO jako takovy ma jeden problem - jazyk. Priklad:
    V pripade, ze delate internetove kvetinarstvi, logickym hlavnim klicovym slovem je slovo: kvetiny. Ale v tekstu pisete, ze "delate KVETINOVE vazby" (v anglictine: FLOWERS arrangement), dale pisete, ze delate i donasku KVETIN (v anglictine: FLOWERS delivery), a pak ze se kytkam venujete pulku zivota, a zase v anglictine je jedno jedine slovo: FLOWERS.... takze SEO v ceskem (a nejenom v ceskem) je pomerne slozitejsi.
    Co se tyce obalu a ne kontentu - koupite si cokoladu, ktera je krasne zabalena a nebo proste nejakou "sedou" cokoladu? Kazdy obchodnik se snazi prodat svuj vyrobek co nejlip, a jeden zaplati reklamu v TV, jiny baner na hlavni stranku seznamu... a jiny proste udela vse aby jeho webove stranky byly optimalizovane a byly co nejvys na TOP 10 SE. Ktera reklama se vic vyplati (i co se tyce nakladu?)... i kdyz TV reklama je velmi ucinna, tak jakym zpusobem nastavite reklamu tak aby zasahla Vas target group? Vetsina lidi vyhledava informace prave pomoci SE. Chcete rici, ze kdyz hledate nejaky produkt, tak divate se na 158. stranku vysledku vyhledavani?
  • 19. 2. 2006 17:02

    Roj

    Jestlis ten archimeduv zakon porad jeste nenasel, klidne ti ho poslu mejlem, at tady nezasvinime odbornou diskusi. Ja si ho totiz pamatuju, takze ho nemusim hledat ( fakt! )

    Ale prece jen mi to nedalo a do guglete jsem to zadal a ve druhem nalezenem vypisu byl dokonce cely v nahledu, takze tady vsichni evidentne placate o nesmyslech a v praxi nemate o SEO ani paru :-)

  • 19. 2. 2006 17:22

    Maykel (neregistrovaný)
    Nemam s tim problem, ze necemu nerozumim. Proto jsem napsal par svuj nazor a rad prectu co nekdo jiny napise.
    Co se tyce SEO, tak zatim se mi dost vede (google, yahoo, msn, ask, altavista - samozrejme ne prvni mista, ale prvni stranka). Zakaznici se nestezuji, ze stranky maji "nevhodny" a nebo "neuplny" content a radi nakupuji. Ne, nepouzival jsem zadneho "kouzelnika" ktery za 30 litru slibuje "garantovane" prvni misto. Proste, staci sledovat klicove slova, zvysovat pagerank, starat se o reciprocni odkazy a hlavne sledovat trendy.

    PS. Archimeduv zakon to byl jen priklad vyhledavani nekomercniho obsahu. Ja si ho take pamatuju.

    PS 2. Pouzijete k vyhledani internetoveho kvetinarstvi slovo: kvetin? Jasne. Ale kolik zakazniku mysli stejnym zpusobem? Tady spise jde o to aby prodat sve sluzby vsem kteri maji o teto sluzby zajem :)
  • 17. 2. 2006 10:22

    nasranej po ranu (neregistrovaný)
    no pornari dneska SEOujou na kde co.
    klidne i na keywords: archimeduv zakon.
    protoze i drtiva vetsina hledacu archimedova zakona ma genitalie.
  • 17. 2. 2006 10:31

    nasranej po ranu (neregistrovaný)
    nekdo vubec nepochopil.

    ja kaslu na SEO zvysoka.
    ale NEPOMAHA.
    tim ze jsem sam, tak se to na zlepseni relevance vysledku vyhledavani neprojevi.

    projevilo by se, kdyby uz konecne vsichni SEM sracky sli do pekla.

    jak uz jsem psal jinde, proc by proboha SE, ktere indexovani ZIVI (a Google vyhral jen a jen proto, ze ma nejrelevantnejsi vysledky) a teda urcite maji duvod psat kvalitni algoritmy a porad je zlepsovat, potrebovali pomoc od autoru stranek ?
    potazmo pomoc od SEM smejdu, kteri ani presne nevi, jak ten algoritmus indexovani funguje.

    vam neprijde komicke, ze SEM tvrdi, ze se snazi POMOCT botum, ale pritom ani presne nevi, jak ti boti funguji ?

    je to jako pomahat nekomu, kdo jednak vasi pomoc nechce, nepotrebuje a hlavne mu pomahate zpusobem, ktery si VY myslite, ze je spravny.
  • 17. 2. 2006 16:18

    Austin (neregistrovaný)
    Myslím že vám uniká zásadní rozdíl mezi SEO a SEO spamem, nebo-li praSEO. Jednoznačně souhlasím, že SEO spam je špatná věc, která kazí výsledky. Ale na SEO nevidím vůbec nic špatného, naopak. Proč bych se neměl snažit pomocí správné struktury textu, pomocí přehledného validního kódu nebo třeba pomocí vyměňování odkazů snažit, aby se můj web zobrazoval u frází, které s ním přímo souvisí, co nejlépe? Přináší snad uživateli nějaká negativa, když na frázi prodej ručníků najde můj shop, na kterém prodávám ručníky? Myslím že ne, naopak uživatel bude rád, že našel to co hledal.
  • 18. 2. 2006 1:23

    pako (neregistrovaný)
    pokud jde o lepsi fulltext - tak existuji mnohem kvalitnejsi fulltextove vyhledavaci stroje, o tom ani na moment nepochybujte! Tak nam rekni ktere to jsou, ty nejchytrejsi ze vsech. Myslim ze to urcite ocenime! Nebo jenom placas? ;)
  • 17. 2. 2006 17:07

    anonymní
    Nejlepší je ale exot. bot, často z nějakých univerzit, který se snaží v první minutě naindexovat cimpr-campr VŠECHNO a nerespektuje robots.txt, takže vám zůstane to vychytat až dodatečně a pak zakázat jejich IP (takový boty mám tucty). Mně osobně každý článek o SEO už skutečně s..., protože o čem to je? Buď umíš psát čistý html nebo ne. To co před seo boomem byl standard, je teď z toho SEO technologie a f´ experti. A přitom o nic nejde než akceptovat normy. A nejhorší je, že pokud se živíte webdesignem, tak to mezi nabízené služby musíte napsat, že jste SEO friendly a pod. kecy a jen proto, aby si ti idioti nemysleli, že jste z r. 80.
  • 16. 2. 2006 12:08

    Roj
    Kasli na blbe SEO!
    Zustan moralnim vitezem, o kterem se lictvo nikdy nedozvi. Na Letne ti v zime postavi vyhrivany stan, takze mas pred sebou ruzovou perspektivu. Enjoy! :-)
  • 17. 2. 2006 10:17

    nasranej po ranu (neregistrovaný)
    BOZE!
    tenhle argument snad nikdy nevymre.
    pokazde ho nakej looser vytahne.
    kdyz nekdo neco kritizuje, tak hned se objevi vycuranek s reakci: kdyz ses takovej frajer, tak to udelej lepe.
    ach jo.

    pokud jde o lepsi fulltext - tak existuji mnohem kvalitnejsi fulltextove vyhledavaci stroje, o tom ani na moment nepochybujte!
    protoze cas na zaindexovani stranky neni dulezity (nezpomaluje zakaznika) muzete pouzit algoritmus libovolne slozity. Google ma prachu jak nasrano, takze klidne muze skalovat svou serverovou farmu do aleluja, problem ve vypocetni sile taky neni.

    je relativne jednoduche algoritmicky popsat zvyklosti v pouzivani anglickeho jazyka a zahrnout do toho i tech par formatovacich znaku neni uz vubec zadny problem.

    problem je v tom, ze nemuzete dost dobre indexovat text a pritom predpokladat, ze ten text je fake. a to ne ledasjakej fake, normalni zlodejina se da taky statisticky odstinit, tohle je ale fake, ktery jde primo proti tomu samemu algoritmu.
    jak to pak konci ? tak, ze misto poradneho fulltextu radsi algoritmus sleduje veliciny, ktere se proste hure fakeuji, jako jsou treba odkazy.

    a kdo za to muze ? SVINSKE SEO.

    tohle jsem rikal v tom prispevku a tohle vam uplne uniklo.
  • 16. 2. 2006 16:05

    Jezovec (neregistrovaný)
    Ale pánové a dámy, vy jste to vůbec nepochopili...

    dovedete si představit že hledám třeba informace o archimédově zákoně a nebo D'Arcy Wentworth Thompsonovi... Pak mi zajímá stránka s nejrelevantnějším obsahem, a ne stránka s nejonačejším (nejseovatějším) obalem.

    Tady nejde o žádné sales figury a návštěvnost... neexistuje žádný důvod proč by stránka na které má link archimeduv-zakon měla být relevantnější než jiná. Ale tenhle SEO boj vede k tomu, že mi jí vyhledávače strčí jako první, že obal začíná mít i při hledání takovýchle věcí naprosto nepříslušející váhu a že tenhleten SEO zápas vede k tomu, že místo aby se searching engines a koneckonců i někteří autoři soustředili na obsah, zápasí s trikaři co se to ňák vobalamutit.

    A nejde o to, jestli je to jednoduché a nebo složité a dělají to odborníci a nebo amatéři.

    PS: Oba příklady jsou zcela vymyšlené a ani jsem je netestoval jak dopadnou, možná pořád dobře protože tyhle věci asi zatím nikdo neseouje.
  • 16. 2. 2006 8:06

    nasranej po ranu (neregistrovaný)
    SEM sracove se nam snazi vnutit princip, ze musime delat weby pro stroje (SE boty) a ne naopak.

    Web existoval i pred SE! SE vznikly na indexovani webu, t.j. oni by se meli prizpusobovat nam, NE NAOPAK!

    kdyz jsem originalni web designer a treba navrhnu stranku tak, ze bude vypadat skvele a originalne, a soucasti toho bude, ze se na ni bude vystytovat 100x slovo sex, tak mne SE blacklistne!

    NO KDE TO JSME ?

    nebo ta moda s url ve tvaru: konec-seo-ne-to-je-jen-zacatek/nazory/pridat
    opet - lezeni do prdele nakemu stroji! myslite ze dneska jsou programatori natolik neschopni, ze nedokazi naprogramovat inteligentnejsi boty ?
    a SEM hajzlici vam rikaji - to je vas problem, vy musite investovat do SEO.

    NO KDE TO JSME ?

    rozeznavani hlasu nebo obrazu je mnohem narocnejsi nez analyza nakych stranek, a videli jste uz nekde doporuceni, abyste nenosili ksiltovky (protoze zakryvaji kus obliceje a je vas v kamerach spatne videt) ?
    nebo doporuceni: mluvte prosim o 2 oktavy vys :-))
    nebo v americke pobocce kdyz si jdu vyzvednout sek a misto podpisu tam pritlacim palec, tak tam rozhodne nekontroluji jestli ho mam umyty, zraneny, nebo polity nakym svinstvem co snizuje kontrast.
    Je to problem tech dodavatelu scanneru!

    > Kdyby bylo SEO pro vyhledávače hrozbou, určitě by nenabádaly webmastery k tomu, aby SEO prováděli.

    ROFL! To je zas argument.
    Samozrejme, ze SE si mne ruce, protoze on nemusi platit drahy vyvoj za analyzu obecne stranky, ale necha to zaplatit vas.

    SEO je jen a jen o penezich.
    Uz se jen podivejte na CIL.
    Cilem je umistit se vys (nebo na vic slov) ve vyhledavani.
    Je zrejme, ze tam, kde nemuze jit o penize, treba akademicka obec, tohle vubec nefunguje.
    Akademicke weby nepotrebuji mit co nejvic navstevniku a podle toho taky vypadaji (a mne osobne to teda vubec nevadi).

    Veskere dalsi nekomercni pouziti, ktere se snazi delat SEO, je jen o egu (narcisti jako jsou blogeri).

    Takze nam SEM sracove nelzete! Jde jen a jen o komercni vyuziti.

    A ten argument o optimalizaci pro browsery !!!

    NO KDE TO JSME ?

    To se delo uz davno pred SEO!!! Takze si to laskave neberte do huby. Sproste jste si privlastnili neco, co pod SEO puvodne vubec nepatrilo.

    Cela tahle politika SE mne zacina fakt vytacet.
    Kdyby misto toho vyvinuli konecne poradny fulltext,
    kde se indexuji i cisla, kde se indexuje spravne treba verzovani, kde je alespon naznak nakeho regexu.
    proste INTELIGENTNEJSI hledani! a klidne at to trva o par minut vic. Nebo pridat do hledani vahovani podle casu posledni aktualizace stranek. Je fakt skvele, kdyz mam na prvni strance vysledku nejvetsi shodu, kdyz vsechny stranky jsou stare 10 let...
    no urcite i vy ostatni co pouzivate SE, mate napady jak to lze vylepsit.

    Oni (SE developeri) ale nato nemaji cas, protoze musi porad valcit se SEO spamem a resit problemy plynouci s existenci SEM.

    Jen se podivejte na problem meta keywords. W3C je prosadila do standardu, vypadalo to jako skutecna pomoc pro SE, ale chytili se toho SEO a ted keywords nema cenu ani generovat.
    Tohle je presna ukazka toho, co vlastne za smrad SEO je.

    Ja byt SE, tak zverejnim algoritmus jakym se zobrazuji vysledky. Prvni mesice budou mit vsichni SEO uplne stejnou prvni stranku, pak pochopi, ze tohle proste nema cenu a zaplati si Adwords a bude se SEO klid.
  • 16. 2. 2006 22:11

    Marv (neregistrovaný)
    Pokud by mělo být fulltextové vyhledávání dokonalé, tak by počítač musel obsahu rozumět. Vy to dokážete naprogramovat? Tak to udělejte jak chlapci z Googlu. Naprogramujte to, pořiďte si vlastní servery a za nějakou dobu ostatní vyhledávače převálcujete, stejně jako se to povedlo Google, když přišel se svým PR. Lidé k Vám rádi přejdou, když budete poskytovat relevantnější výsledky.
    Pokud to neumíte, tak nevím proč se tu rozčilujete nad neschopností jiných.
  • 16. 2. 2006 8:56

    Martin (neregistrovaný)
    > SEM sracove se nam snazi vnutit princip, ze musime delat > weby pro stroje (SE boty) a ne naopak.
    Ano je to tak a musíme se s tím smířit, stejně jako s tím, že stránky musíme ladit pro různé prohlížeče, přestože by bylo logičtejší, aby všechny prohlížeče zobrazovaly stránky stejně (tj. podle standardů).

    > nebo ta moda s url ve tvaru: konec-seo-ne-to-je-jen-
    > zacatek/nazory/pridat
    > opet - lezeni do prdele nakemu stroji! myslite ze dneska
    > jsou programatori natolik neschopni, ze nedokazi
    > naprogramovat inteligentnejsi boty ?
    > a SEM hajzlici vam rikaji - to je vas problem, vy musite investovat do SEO.

    Ale vy nemusíte, ale můžeete a to je rozdíl. Můžete dál používat starou adresu s ampersandy apod. Kdo má však lepší adresu je úspěšnější. Vždyť v telefonním seznamu jsou taky všechna telefonní čísla a přesto si firmy oblíbyly telefonní čísla např. 111 222 apod. To je prostě konkurence.

    > rozeznavani hlasu nebo obrazu je mnohem narocnejsi nez
    > analyza nakych stranek, a videli jste uz nekde
    > doporuceni, abyste nenosili ksiltovky (protoze zakryvaji
    > kus obliceje a je vas v kamerach spatne videt) ?
    > nebo doporuceni: mluvte prosim o 2 oktavy vys :-))
    > nebo v americke pobocce kdyz si jdu vyzvednout sek a
    > misto podpisu tam pritlacim palec, tak tam rozhodne
    > nekontroluji jestli ho mam umyty, zraneny, nebo polity
    > nakym svinstvem co snizuje kontrast.
    > Je to problem tech dodavatelu scanneru!

    ale když nebudete mít kšiltovku, budete mluvit normovaným hlasem a budet mít čisté palce tak vás spíše odhalí. A o to jde. Vaší stránku vyhledávače najdou, ale protože nebude optimalizovaná bude zařazená nízko (tj. když budete mít špinavý palec taky vás nakonec odhalí, ale bude to trvat dlouho a bude to zbytečně komplikované).

    A jestli vás SEO tak vytáčí tak si přečtěte třeba tohle
    http://weblog.plavacek.net/2005-12.html#1133690763
    a uvidíte, že to není až tak složité (pokud se spokojíte s průměrnou optimalizací a nebudete chtít vyhodit peníze SEO specialistům, které jak se zdá nesnášíte).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).