Hlavní navigace

Kotva začne testovat iBeacons. Slibuje si lepší informace o zákaznících

Jan Beránek 5. 11. 2014

Pražský obchodní dům chce zasíťovat své prostory signálem digitálních majáků. Stává se tak prvním velkým tuzemským obchodem, který to zkusí naostro.

Technologie iBeacon je zatím přijímána rozporuplně. Apple ji před rokem představil jako budoucnost mobilního marketingu i plateb, ale zatím se úspěchy příliš nehrnou. V tuzemsku s technologií experimentují vývojáři ze September Projects, kteří pracovali na projektu mobilních plateb prostřednictvím iBeacons. 

Další z firem, která zkouší s iBeacons štěstí, je brněnská Neogenia a její služba Spothill. “Naše vysílače dokáží poslat návštěvníkům obchodů zprávu ve chvíli, kdy se dostanou do jejich blízkosti, nebo naopak, když prostor opustí,” tvrdí šéf projektu Roman Studený s tím, že aplikace pracuje s uživatelskými preferencemi a nabídky se pak filtrují podle jeho profilu. Služba umožňuje jednotlivým obchodům vytvářet i vlastní stránky. 

Brněnská firma chce své beacony nabízet až do příštího března pro testování v pilotním provozu. Ještě během letošní vánoční sezóny chce rozjet dvacet dalších obchodů. „Počítáme, že nás k dalšímu rozvoji byznysmodelu nasměruje trh. Zatím chceme naše spoty pronajímat na měsíční bázi,“ vysvětluje ředitel Neogenie Ondřej Švrček s tím, že do konce roku plánuje rozjet spolupráci s dvacítkou dalších partnerů.

WT100

Prvním testovacím jezdcem je pražský obchodní dům Kotva. „Technologii testujeme především jako nástroj, který nám má pomoci upozornit na služby obchodního domu, měl by zlepšit i orientaci v rámci obchodního domu,“ tvrdí šéf obchodního domu Jaroslav Petrů. Díky tomu budou moci i jednoduše sledovat pohyb návštěvníků, kritická místa a nejoblíbenější obchody.

Na Moravě vznikl i další dosud nerozjetý projekt, který pro slovenský outlet OneFashion připravilo zlínské studio Madeo Interactive. V prostorách outletu měly být umístěny stovku majáků iBeacon, které by měly návštěvníkům outletu zobrazovat cílené zprávy podle jejich polohy. Nakonec ale z projektu sešlo.

Našli jste v článku chybu?
Lupa.cz: Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

Vitalia.cz: Tipy: Kde zaručeně koupíte dobré maso

Tipy: Kde zaručeně koupíte dobré maso

Vitalia.cz: Jsou vegani a vyrábějí nemléko

Jsou vegani a vyrábějí nemléko

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

DigiZone.cz: ČT začne vysílat z Hradce Králové

ČT začne vysílat z Hradce Králové

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Podnikatel.cz: „Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

„Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Vitalia.cz: Tradiční čínská medicína a rakovina

Tradiční čínská medicína a rakovina

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Podnikatel.cz: Vytvořte si web sami. Redakční systém Tumblr

Vytvořte si web sami. Redakční systém Tumblr