Krademe s Krausem

Taková návštěva v obchodě s Internetem, třeba na základě reklamy zhlédnuté v televizi, může člověku přinést mnoho zajímavého. Například návod, jak si ukrást svůj oblíbený film, nyní čtyřikrát rychleji. Návod ovšem neříká, kde tyto filmy hledat.

Vojtěch Bednář

Ilustrace: Nenad Vitas

Viděli jste reklamu na čtyřikrát rychlejší Internet vystartujte po něm? To je ta, která kopíruje scénu z filmu Vrchní Prchni, až na to, že v tomto případě stíhá neznalý plebs populárního postavu, herce Jana Krause, který dělá propagaci na něco, co sám nemá. Pokud alespoň občas sledujete televizi, pak ji určitě znáte. Jestli ne, tak se koukněte, stojí za to. Jan Kraus dělá reklamu na ledascos.

Minulý týden jsem byl okolnostmi donucen navštívit Telepoint. Tedy prodejnu Českého Telecomu, kde, na rozdíl od Jana Krause, ten čtyřikrát rychlejší Internet skutečně mají. Vím to, a nepotřebuji reklamu. Dokonce jsem se na nabídku ADSL od Českého Telecomu i přišel zeptat. Je mi jedno, jestli je jejich Internet čtyřikrát rychlejší nebo šestkrát línější. Podobné žvásty prostě „nežeru“. Položil jsem hodné slečně za přepážkou několik čistě věcných dotazů. Poté, co pochopila, na co se ptám, mne chtěla zavalit nabídkou superrychlého připojení. Zopakoval jsem dotaz s větším důrazem na věcnost.

Slečna pochopila, proč jsem přišel, a jak si náš rozhovor představuji, a obrátila. Věcně, a podle mého soudu i kvalitně, mi zodpověděla mé dotazy. Týkaly se především podrobností při objednávce, instalaci a fakturaci ADSL. Zajímala mne agregace, FUP, datový limit. Čili věci, na které se Janem Krausem zblblý zákazník většinou asi neptá. Vybavila mne reklamním letáčkem, a na výslovnou prosbu mi pod efektní baťovky dopsala skutečné ceny za jednotlivé položky, tedy bez závazků a s DPH.

Content

Krausův Internet sice ztratil něco na svém lesku, ale stále mi vzhledem k okolnostem, za nichž jsem do Telepointu přišel, připadal celkem lákavý. Vybaven letáčkem jsem dorazil domů. Uvařil jsem si kafe a rozevřel to vyspravené čtení. Zaujala mne zejména porovnávací tabulka jednotlivých variant připojení. Píše se zde, mimo jiné, že s nejnižší variantou budete stahovat průměrný film (600 MB) dvě hodiny 36 minut. Písnička v MP3 vám potrvá něco přes minutu, s nejrychlejší variantou pak pouhých osm sekund. Stahování hudby a filmů se ovšem, vzhledem k limitu pro FUP, doporučuje až u dražších variant připojení. Doporučuje Českým Telecomem.

Nechci se pohoršovat. Každý stahuje muziku a filmy. Tak proč tuto možnost nedat do reklamy. Jen si vzpomínám, jak se pohoršoval právě Český Telecom, když mu uživatelé něco stahovali. Jak zavedl (a je třeba říct, že přesně popsal) technologii „férového“ přístupu Fair User Policy, jak také brojil proti pirátům, za něž se považovali i uživatelé, kteří tím, že „pouze“ stahovali data, vlastně nic špatného nedělali. Je to tentýž Český Telecom, který má v reklamě stahování filmů uvedeno jako implicitní funkci svého Internetu. Je to tentýž Český Telecom, který je doporučuje, a neváhá to spojit s takzvaně známým obličejem populárního herce. Možná je to vývojem. Možná si tvůrci tarifů u Českého Telecomu uvědomili, že za větší limit a více filmů si uživatelé rádi připlatí, stejně jako za vyšší rychlost. A tak obrátili a to, co by bylo ještě nedávno označováno za krádež (i když neprávem), je najednou vlastně výhoda. Takže, dámy a pánové, (ne)Krademe s Krausem. Nyní až čtyřikrát rychleji.

53 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 11. 3. 2006 0:30
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »