Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Krademe s Krausem

Dusan
Dusan (neregistrovaný)
6. 3. 2006 7:22 Nový

Klasika

celé vlákno
Tohle je proste klasicky rozpor mezi vlastniky prav na kontent a dodavateli konektivity. Zatim co ti prvni broji jak muzou proti nelegalnimu stahovani, vymysleji nove a nove DRM systemy a predpokladam ze brzy zacnou P2P sdilece rovnou popravovat, tak ti druzi vi moc dobre, ze P2P je hlavnim duvodem rozmachu broadband pripojeni v poslednich rekneme peti letech a potazmo primarnim duvodem proc se jim do kapsy sypou penizky.
Marek
Marek (neregistrovaný)
6. 3. 2006 14:10 Nový

Hubda pres P2P legalne a zdarma ... proc ne?

celé vlákno
A pak jsou tu i treti kteri delaji z distribuce hudby a filmu pres P2P site naprosto legalni zalezitost ... viz http://www.nohavica.cz/praha2006/prazska_palena.htm - nic neni jen cernobile :-)
jirka
jirka (neregistrovaný)
7. 3. 2006 9:30 Nový

Re: Hubda pres P2P legalne a zdarma ... proc ne?

celé vlákno
... ale rekneme si uprimne, že stahování ripu je daleko popularnejsi a je duvodem k rozmachu broadbandu.
goro
goro (neregistrovaný)
6. 3. 2006 7:38 Nový

Stahování filmů

celé vlákno
Na internetu existuje místo, kde se dají legálně stáhnout filmy. Není to samozřejmě holywoodská produkce, rozhodně tam nenajdete žádné novinky, ale jinak je ten archív docela obsáhlý. Adresu si už bohužel nepamatuji. Taktéž existují místa, kde se dají stáhnout legálně mp3 (např. Nohavicovo "pálené" album). Takže existuje možnost, že měli v Telecomu na mysli zrovna tohle. Nebo podle autora neexistuje možnost na internetu stáhnout legálně filmy a hudbu?
HK Maly aura:60
6. 3. 2006 7:57 Nový

Re: Stahování filmů

celé vlákno
Ono neni jen jedno. Namatkou je na internetu legalne k dispozici StarTrek:Hidden Frontier, pak jeste jeden StarTrek a pak treba prenosy z CryptoFestu. Pravda, tyhle veci nemyvaji presne 700MB.
mrzout
mrzout (neregistrovaný)
6. 3. 2006 11:15 Nový

Re: Stahování filmů

celé vlákno
Nebo starwreck.com, imho lepsi nez ST :)
Marek
Marek (neregistrovaný)
6. 3. 2006 14:15 Nový

Re: Stahování filmů

celé vlákno
Na jedno zkouknuti urcite ano :-) --- Forky jsou trochu lacine, ale pobavi -- "Fukov !!!" :-))
Radim Radim
6. 3. 2006 7:57 Nový

Re: Stahování filmů

celé vlákno
Ano, máte pravdu. To místo se jmenuje http://www.starzone.cz a je dokonce provozováno přímo Českým Telecomem a dokonce (pokud se něco nezměnilo) si film nestáhnete pokud nejste připojen přes Telecom. Mp3 stánete taky legálně ač jak říkáte k filmům ani tady se nejedná o žádné "pecky" ;o) Ale třeba zajímavá služba na hudbu je http://music.aol.com/archive/main.adp na což si taky s pomalým připojením nevystačíte. Takže ač nemám Telecom rád tak v tomhle bych se ho zastal.
shinta
shinta (neregistrovaný)
6. 3. 2006 8:57 Nový

Re: Stahování filmů

celé vlákno
Ale tady stazene data se nezapocitavaji do FUP (potvrzeno), takze to se na tom letaku evidentne nemysli...
Libor Chocholaty
6. 3. 2006 11:13 Nový

Re: Stahování filmů

celé vlákno
Opravdu se to nepocita do limitu? Zkousel jste to osobne nebo to mate potvrzene od slecny z infolinky?
Ja bych byl v podobnych tvrzenich opatrnejsi.
Shinta
Shinta (neregistrovaný)
6. 3. 2006 11:24 Nový

Re: Stahování filmů

celé vlákno
>>1.mail
Dobry den,
chtel bych se zeptat zda stazene filmy nebo hudba ze starzone se
zapocitava do FUP. Jsem u CTc.

dekuji
<<2.mail
Dobry den,
filmy ze Starzone by se do FUP zapocitavat nemeli.

S pozdravem
Pesicka Martin
technicka podpora IOL
Cesky Telecom a.s.
>>3.mail
By se nemeli? Kam mohu napsat, abych to vedel jiste?

dekuji
<<4.mail
Dobry den,
filmy ze Starzone se do FUP nezapocitavaji.


S pozdravem
Pesicka Martin
technicka podpora IOL
Cesky Telecom a.s.
Libor Chocholaty
6. 3. 2006 12:07 Nový

Re: Stahování filmů

celé vlákno
Aha, takze PR informace. Co jsem slysel, tak se zapocitavaji, protoze to technicky nezvladaji evidovat. Resi se to, az kdyz si nekdo stezuje.
VX
VX (neregistrovaný)
6. 3. 2006 13:19 Nový

Re: Stahování filmů

celé vlákno
Aha, takže "co jsem slyšel".

To je samozřejmě naprostá kravina, že by to byl technický problém, a samozřejmě se to do limitu nezapočítává.
Libor Chocholaty
6. 3. 2006 14:39 Nový

Re: Stahování filmů

celé vlákno
Rekneme, ze mam kamose, ktery dela v CTc na pozici, ktera mu umoznuje tyhle veci vedet. To je muj zdroj.
Mem
Mem (neregistrovaný)
6. 3. 2006 16:01 Nový

Re: Stahování filmů

celé vlákno
Jiste, Telecom casto nestiha sledovat a uplatnovat ani FUP (mam ADSL od IOL 2 roky, takze mam celkem prehled), takze tahle evidence, kterou vyuzije zlomek klientu, bude jiste 100% funkcni, chapu ;-)
jirka
jirka (neregistrovaný)
7. 3. 2006 9:33 Nový

Re: Stahování filmů

celé vlákno
A cim to je, ze to telecom "nestiha"??
Libor Chocholaty
7. 3. 2006 23:11 Nový

Re: Stahování filmů

celé vlákno
Myslis, ze sledovani cca 200 tisic lidi na 2Gbit/s lince je nejakej med? ;-)
Rdm
Rdm (neregistrovaný)
6. 3. 2006 18:18 Nový

Re: Stahování filmů

celé vlákno
No leták jsem neviděl, ale reklamu ano a tam se nehovoří nic o datových limitech, ale o rychlosti. Takže jestli se starzone započítává nebo nezapočítává do limitů je irelevantní. ;o)
Tets
6. 3. 2006 11:09 Nový

Re: Stahování filmů

celé vlákno
Tak jsem koukal na ten aol.com. Opet mam smulu :-(

--------------------------------------------------
We're sorry!
Your machine does not meet the minimum system requirement in order to view the AOL Video Player.

Operating Systems
- Windows 2000
- Windows XP
- Mac OS X v10.2 and above
--------------------------------------------------

Kde je Linux?!? Muj Linux prehraje (temer) vse...
:-(

Ale spousta zajimavych veci se da najit tady: http://www.archive.org/

A BTW, Cesky Telecom je pekny smejd, prodavat neco s 1GB limitem mohou jen @^&*#($% zneuzivajici neznalost lidi.
Nemluve o notoricky zname nutnosti platit telefon, i kdyz mi k nicemu neni a pouzivam jen ADSL (ktere radne platim).

Tets :-)
marconi
marconi (neregistrovaný)
6. 3. 2006 14:48 Nový

Re: Stahování filmů

celé vlákno
"TO (@^&*#($%)" je asi docela dost Wifi ISP.
Nick Carter
Nick Carter (neregistrovaný)
6. 3. 2006 8:11 Nový

Re: Stahování filmů

celé vlákno
Hlavne autor asi zapomina na fakt, ze na internetu se take za posledni dobu dost zmenilo a sluzby, kde si uzivatel plati za obsah, vcetne videa a mp3 hudby, uz davno nejsou neco nenormalniho, ba naopak, toci s v nich dost penez ... a argumentace, ze takto zakoupene MP3 songy si clovek stahne za osum vterin mi neprijde nijak zavadna, vam ano ? Takze nakonec jde jen o to navazet se do Telecomu a brat si k tomu do huby jmeno cloveka, ktery funguje v reklame ... Zajimave :)
jouda
jouda (neregistrovaný)
6. 3. 2006 8:29 Nový

Re: Stahování filmů

celé vlákno
Souhlas, je spousta míst, kde to jde legálně (nebudu uvádět itunes, protože to není v CZ dostupné), ale i tak je jich dost.
rocketking
rocketking (neregistrovaný)
6. 3. 2006 8:42 Nový

Re: Stahování filmů

celé vlákno
Souhlasím s tím navážením se do Telecomu a do člověka, který figuruje v reklamě. Souhlasím vlastně s celým příspěvkem.
hotwheel
hotwheel (neregistrovaný)
6. 3. 2006 8:49 Nový

Re: Stahování filmů

celé vlákno
Plně s vámi souhlasím! Až do teď jsem bral Lupu jako slušný zdroj informací, kam píšou nezaujatí redaktoři, kteří o problému vždycky vědí do podrobností, ale co předvedl autor v tomto článku, je až nechutně hodné tak maximálně Technetu, kde píšou podobné jednostranně zaujaté blbosti skoro denně.
Melkor
Melkor (neregistrovaný)
6. 3. 2006 9:47 Nový

Re: Stahování filmů

celé vlákno
To mate tezke ...
Pan autor Vojtěch Bednář se pravdepodobne rozhodl, ze dozene a predezene sveho guru, jisteho JXD. Prozatim se mu to docela dari. Jeho clanky oteviram s ocekavanim, jaka ze to bude zase PIIIIP.
Ale proti vykonum, ktere predvadel na serveru Telnet.cz (a v casopise Professional Computing) je tohle ponekud slabsi. Patrne se snazil zalichotit davu utokem na CTc a neodhadl, ze na serveru Lupa.cz neni takove publikum jako treba na Zive.
Aleš Miklík aura:88
6. 3. 2006 13:03 Nový

Re: Stahování filmů

celé vlákno
Tento clanek neni clanek, nybrz glosa, coz je zurnalisticky utvar, na ktery se obvykle kladou jine podminky pro moznost vyjadreni nazoru autora nez u clanku. V teto glose bych navic pointu videl spise v poukazani na argumentacni obrat Ceskeho Telecomu (od nevitanych "stahovacu" k vyuziti stahovani jako prikladu pro vyuziti rychleho pripojeni), nez v moralizovani nad (ne)etikou stahovani audiovizualnich del...
Petr Vorálek aura:94
6. 3. 2006 19:40 Nový

Re: Stahování filmů

celé vlákno

Něco málo najdete i na PublicDomainTorrents (nezkoušel jsem)...

J
J (neregistrovaný)
6. 3. 2006 9:17 Nový

bavil sem se

celé vlákno
A to primo kralovsky, kdyz mi muj "spoluodberatel" konektivity prisel rict, ze jeho rodicum prijde platit za net 500Kc moc, ze videli "tu reklamu v TV", kde nabizej inet za 300Kc.

Podotykam, ze ma pro sebe garantovano 128kbit, a ze muze mit do 1Mbit (pokud je volno), bez omezeni dat a v obou smerech.

Pricemz si jeho rodicove nejak zapomeli uvedomit, ze v pripade telecumu jde o cenu bez DPH a ze k ni musi jeste pridat dalsich 300Kc za telefoni linku.
Celkem 804Kc(vcetne DPH) a za to vse linka rychlosti modemu (limit 1GB je vycerpan do 4hodin) a to jeste v agregaci 1:oo.
jouda
jouda (neregistrovaný)
6. 3. 2006 13:28 Nový

Re: bavil sem se

celé vlákno
Myslel jste rychlost ADSL modemu? Nějak mi uniká, že bych přes dial-up mohl fungovat mezi 400 - 500 kbps. Narozdíl od wifi to funguje spolehlivě i za bouřek a sněžení atd...Tzn. něco za něco a pokud vám to nestačí, existují varianty bez datového limitu.
podlesh
podlesh (neregistrovaný)
6. 3. 2006 18:08 Nový

Re: bavil sem se

celé vlákno
Moje zkušenosti možná nejsou typické, ale pokud porovnám ADSL a WIFI, tak za bouřek a sněžení (no, stačila i větší přeháňka) mělo problémy ADSL.
Phoonzang
Phoonzang (neregistrovaný)
6. 3. 2006 9:32 Nový

Stahování a morálka - očima uživatele

celé vlákno

Podívejme se na celou otázku stahování filmů a hudby taky z druhé strany - očima uživatele.

Vezměte si k ruce nějaké originální CD nebo DVD - určitě nějaké máte - a prohléněte si obal nebo rovnou samotný disk. Určitě tam někde najdete něco jako: "Projekce filmu zaznamenaného na tomto DVD je povolena pouze pro domácí použití. Toto omezení vylučuje použití tohoto DVD k jakékoliv veřejné produkci, k výrobě kopií, pronájmu, půjčování neoprávněnými osobami, televiznímu šíření, prodeji apod." Dobře si ten odstavec zapamatujte, bude o něm řeč dále.

Takže dejme tomu, že si koupím svůj oblíbený film nebo seriál na originálním DVD. Co teď můžu se svým vlastnictvím udělat? Mohu si ho přehrát - nebo taky nemohu, pokud si výrobce DVD usmyslel, že žiju ve špatné části světa. Ale dejme tomu, že ho přehrát mohu. Co dál? Mohu svůj majetek půjčovat někomu dalšímu? Podle předchozího citátu ne. Mohu ho třeba pronajímat za úplatu, aby se mi vrátily zpět prostředky vynaložené na jeho nákup? Ne. Můžeme si ho pustit s kolegy o polední pauze? Ne. Smím ho promítnout ostatním hostům ve svém oblíbeném baru? Ne. Mohu ho zkopírovat kamarádům nebo svým studentům? Ne. Mohu svůj majetek prodat dál? Ne, prodej koupeného DVD je výslovně zakázán. Co z toho všeho vyplývá?
Tohle: Ač jsem si DVD řádně koupil v řádném obchodě za nemalý finanční obnos, nemohu s ním disponovat - není moje! Tím, že zaplatím za DVD, žádný majetek nezískávám.

A teď se dostáváme k té důležité části: jaký je rozdíl mezi "koupeným" filmem na DVD a staženým filmem z Internetu? Já tvrdím, že absolutně žádný...
- Když si stáhnu z Internetu obraz DVD, získám film, který není můj a nemohu s ním jakkoliv vlastnicky disponovat.
- Když si koupím v obchodě DVD, získám film, který není můj a nemohu s ním jakkoliv vlastnicky disponovat.

Chápete pointu? V obou případech nic nezískávám! Film tak či onak není můj a tak či onak za jeho shlédnutí zaplatím - ať už složím peníze v krámě, nebo je dám svému providerovi. Oba způsoby nabytí filmu jsou tedy z hlediska uživatele zcela rovnocenné a záleží jen na tom, který je pro uživatele momentálně výhodnější.
Příklad: Mých sedmdesát originálních DVD jsem koupil nikoliv proto, že by mi stahování připadalo nepoctivé. Koupil jsem je prostě proto, že z hlediska nákladů a efektivity je pro mne momentálně přijatelnější si ta DVD fyzicky koupit. V momentě, kdy se to změní (tj. dostat film z internetu bude v průměru lacinější a rychlejší než dostat ho z Amazonu), budu taky stahovat. Proč bych neměl? Tak či onak ten film nebude můj - tak proč za něj platit víc než musím?

robin
robin (neregistrovaný)
6. 3. 2006 11:08 Nový

Re: Stahování a morálka - očima uživatele

celé vlákno
To nechápu, proč do titulku strkáš morálku, když se pak už jen tváříš, že je ti ukradená?
Když si koupíš film na DVD nebo ho legálně stáhneš z internetu, získáváš tím právo podívat se na něj, tedy právo užít toto dílo. Když ho stáhneš nelegálně, pochopitelně toto právo nezískáš.
Stejně jako když si v obchodě koupíš rohlík, máš právo jej sníst.
Možná, že zakoupené rohlíky nejíš, protože by tě příliš rozčilovalo, že po snězení už je nemůžeš prodat, půjčit, pronajmout. Ale pak by ses nad sebou možná měl zamyslet.
mrzout
mrzout (neregistrovaný)
6. 3. 2006 11:19 Nový

Re: Stahování a morálka - očima uživatele

celé vlákno
Spis nez s rohlikem to srovavej s vrtackou a zkus si znova zopakovat svoje tvrzeni.
Petr Bren
6. 3. 2006 12:46 Nový

Re: Stahování a morálka - očima uživatele

celé vlákno
> Když ho stáhneš nelegálně, pochopitelně toto právo nezískáš.

Právo? Zákonné nebo morální? A co tehdy, když autor díla podporuje jeho šíření po p2p sítích, ale je proti tomu vydavatel?
Zdenek
Zdenek (neregistrovaný)
6. 3. 2006 11:42 Nový

:o) :o) :o)

celé vlákno
Ač jsem si jízdenku řádně koupil za nemalý obnos, tramvaj stále není moje! Minule mne sice řidič nechal chvilku mačkat zvonek, ale vůbec mne nepustil k řízení!

A teď se dostáváme k té důležité části: jaký je rozdíl mezi řádně koupenou jízdenkou a jízdou načerno? Já tvrdím že absolutně žádný.
Petr Bren
6. 3. 2006 13:02 Nový

Re: :o) :o) :o)

celé vlákno
No, sice s vámi souhlasím v tom, že je mi protivné a nelíbí se mi, když někdo nevidí absolutně žádný etický rozdíl mezi koupeným a staženým filmem, tedy pokud jste chtěl toto naznačit.

Ale předpokládejme několik situací:

1) kapela, která vydá album, chce ho volně zpřístupnit na síti, ale vydavatel, kterému kapela postoupila svá autorská práva, to odmítne. právně je to v pořádku, ale je potom nemorální, nebo není, když si takovou hudbu nelegálně stáhnu?

2) režisér nezávislého filmu z hodně vzdálené, chudé země, který nedostává od distribučních společností ani cent. kdyby se mi povedlo nějakou haluzí koupit jeho film legálně, stejně bych z toho nic neměl. kdybych ho chtěl podpořit, spíš bych mu musel rovnou poslat peníze.

3) režisér, co už je po smrti, takže by si mých peněz za legálně koupené DVD neužil, shrábli by je distribuční řetězce a právníci, co spravují režisérovu pozůstalost:).

4) režisér, co se explicitně vyjádřil ve smyslu, že mu nevadí, když se jeho filmy šíří po p2p sítích, zkrátka protože by je lidi měli vidět. distributoři se na to pochopitelně dívají skrz prsty.

jiné filmy/hudbu z p2p nestahuji, mainstream nemusím :)
Petr Bren
6. 3. 2006 13:03 Nový

Re: :o) :o) :o)

celé vlákno
ve druhém bodě patří místo "stejně bych z toho..." "stejně BY z toho..." :) takhle to vypadá dost hrozně, sorry.
Laoc
Laoc (neregistrovaný)
6. 3. 2006 14:28 Nový

Re: :o) :o) :o)

celé vlákno
Pokud chcete znát odpověď na otázku, zda je nelegální činnost (tj. v rozporu se zákonem) -vždy- nemorální, pak odpověď zní ne. Pokud se ptáte, zda nelegitimní činnost (tj. neoprávněná) je vždy nemorální, pak je odpověď ano. A teď si odpovězte na otázky: Porušil jsem stažením určitého filmu zákon(y)? Porušil jsem (něčí) právo/a?
Petr Bren
6. 3. 2006 15:04 Nový

Re: :o) :o) :o)

celé vlákno
> Porušil jsem stažením určitého filmu zákon(y)?

já v některých případech zcela jistě ano.

> Porušil jsem (něčí) právo/a?

to je právě otázka:) na kterou si nedovedu odpovědět, když je režisér toho filmu po smrti, to je případ Luise Buňuela a Stanleyho Kubricka.
no_diacritics
no_diacritics (neregistrovaný)
6. 3. 2006 12:57 Nový

Re: Stahování a morálka - očima uživatele

celé vlákno
To by byla pravda kdyby se jednalo jen o majetek, ale tady kupujete majetek-zaznamove medium+obal+booklet a _PRAVO_ k prehravani. To pravo na tom je to nejdulezitejsi. Stejne tak moznost pri vlastneni toho nosice vytvorit si zalozni kopii. Kdyz si nosic rozslapete, stale mate pravo k prehravani.
Vlastnik je pouze tvurce nebo spolecnost ktera si tvorbu dila objednala. Tak to alespon chapu ja.
sartori
sartori (neregistrovaný)
6. 3. 2006 13:24 Nový

Re: Stahování a morálka - očima uživatele

celé vlákno
takze pokud by to bylo jak tvrdite, muzu si v klidu 'rozsednout' originalni DVD a nasledne si skocit do obchodu pro nove (bud zdarma nebo za nejaky minimalni poplatek), nebot to nejdulezitejsi (pravo na uzivani) uz mam zakoupene.
zkuste to a napiste, jak jste dopadl.
William Walker
William Walker (neregistrovaný)
6. 3. 2006 17:00 Nový

Re: Stahování a morálka - očima uživatele

celé vlákno
Ano, pokud to poskozene prinesete zpet tak vam daji nove...ve vetsine pripadu, alespon ja mam tuto zkusenost.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
6. 3. 2006 18:49 Nový

Re: Stahování a morálka - očima uživatele

celé vlákno
Opravdu a mate nejake velmi stare DVD nebo original VHS, ktere uz v obchodech nemaji? Skuste to.
Radim
Radim (neregistrovaný)
6. 3. 2006 10:02 Nový

Komerce

celé vlákno
Zkrátka

Komerce se vkrádá také do reklamy.
Mem
Mem (neregistrovaný)
6. 3. 2006 15:58 Nový

StarZone

celé vlákno
Autor asi nějak nepochopil, že reklama Telecomu se může naprosto pohodlně opřít o jejich vlastní portál s placeným obsahem StarZone (jak už ostatně zmínili i moji předřečníci v diskuzi), a tímpádem z fejetonu zbývá co - informace o objednání ADSL v Telepointu? :-/
WildWire
WildWire (neregistrovaný)
6. 3. 2006 23:27 Nový

Nic noveho pod sluncem

celé vlákno
Neco podobneho se mi stalo s Eurotelem. Nechal jsem se odchytit na ulici, a i kdyz jsem vytrvale zapiral a odmital, nakonec me zlakala nabidka akcniho rychleho internetu. To by bylo neco, rikal jsem si. Jak je tu uzasny na stahovani hudby a filmu. Jake bylo prekvapeni kdyz prisla krabice, ktera stejne tejden nefungovala a pak misto proklamovaneho megabitu to fungovalo asi jako dial-up. Nehlede na "uzasnou" stabilitu linky, ktera se kazdou chvili odpojila, a take na FUP, ktere omezovalo stahovani na pomalost takovou, ze nechat si nadiktovat soubor v hexa telefonicky by bylo rychlejsi. Takze, Eurotel jsem vratil a po zkusenostech bych nechtel ani Eurotel ani Telecom nechtel. Pokud se neco tvari moc ruzove, tak urcite nemate vsechny informace.
confusedius
confusedius (neregistrovaný)
7. 3. 2006 12:19 Nový

investigativni novinar

celé vlákno
Vojtovi uz zacala cucumisova sezona? Muj Boze, jak objevny clanek. Srovnatelne s jednim komentarem pod nim - "zda se, ze komerce se dostala uz i do reklamy" ... u toho jsem si poprskal monitor svou komercni kavou. Ale zpet k vojtove glose - hlavne napsat clanek "o internetu", ale je to tezke, kdyz vsechno uz bylo napsano, ze? Takze si to shrnme: telecom je zlo, protoze pouziva pro propagaci svych produktu reklamu. Je navic tak neomaleny, ze v ni pouziva znamou tvar, cimz skutecne balancuje na hrane zakona. Sve ceny udava bez DPH, to si na nasem trhu take uz dlouho nikdo nedovolil. Autor, skutecny internetovy specialista, misto nahlednuti do cenniku a presnych podminek, ktere jsou vystaveny na internetovych strankach, vydava se radeji do kamenneho obchodu, aby tam mohl naplno rozvinout sve oslnive ego a hluboke znalosti technickeho podhoubi internetu (tj. pojmy "agregace" a "FUP") na prodavacku, ktera je zvykla na internetove negramoty a naucili ji par propagacnich vet o kazdem produktu, ktere tam za 15tis hrubeho prezentuje. A nyni ustredni tema clanku - telecom podporuje kradeni filmu? Musim se opakovat - muj Boze. Je to jako by vyrobce kanystru uvadel, kolik benzinu se vejde do jeho vyrobku v litrech, namisto pikogalonu. Podporuje tim snad vycucavani benzinu v pul treti rano z automobilu na parkovisti? Telecom jen prevadi pro mnohe nesrozumitelne a nepredstavitelne jednotky na neco, co pochopi i moje mama. Film se stahne za xxx minut, jedno album MP3 za xx. To chape, dovede si predstavit, jak je to asi rychle. Nevi, co jsou bity, byty ani baudy.
Nechci se zde nikterak zastavat ADSL od telecomu, nebo firmy jako takove. Toto pripojeni je suverene nejnevyhodnejsi ze vsech, ktere jsem zatim porovnaval a nikdy bych si ho neobjednal, ale mel-li bych nekomu zaplatit za vytvoreni takovehoto clanku, byla by to nejspis castka v desitkach haleru. Autorovi evidentne dosla temata a kriminalizuje tu zly telecom za naprosto standardni obchodni postupy, ktere praktikuje na nasem trhu kazdy a neni na nich nic spatneho. A jestli si toto drahe a omezene pripojeni skutecne zakoupil, je daleko vetsi hlupak nez Jan Kraus, kteremu se tu vysmiva, ze sam tuto pripojku nema.
confusedius
confusedius (neregistrovaný)
7. 3. 2006 12:30 Nový

ledascos

celé vlákno
Jeste poznamecka - nejak nemohu najit v naucnem slovniku slovo "ledascos", co to ma byt? Jako by tam par pismenek prebyvalo :o) Me prispevky take neprochazeji jazykovou upravou a nejspis se take hemzi nejruznejsimi zadrhely, ale nakonec - nejsem novinar, ze?
malignant
malignant (neregistrovaný)
11. 3. 2006 0:30 Nový

Re: investigativni novinar

celé vlákno
haha, tohle a komerce podloudně se vkrádající do reklamy je super
Pepa
Pepa (neregistrovaný)
7. 3. 2006 12:49 Nový

Co to?

celé vlákno
Ono už je tady nelegální stahování hudby či filmů? POkud si pamatuji, tak nelegální bylo jejich šíření, nikoliv pořizování.
broukpytlik
broukpytlik (neregistrovaný)
7. 3. 2006 19:18 Nový

Internet expres

celé vlákno
Krom katastrofického call centra má Telecom v těchto dnech šílené dodací lhůty. Automat při volání na zelenou linku doporučuje použít webové stránky, při objednání ADSL jejich prostřednictvím se nedělo nic 22 dní a teprove po zavolání na zelenou linku začalo se něco dít. Konečné zprovoznění po několika dalších urgencích 6.3. !!!

A docela by mne zajímalo, jak je možné udávat cenu nejlevnější verze 399 Kč bez DPH, když za tuto cenu službu nelze pronajmout? Regulátorovi to zřejmě nevadí.
Mem
Mem
8. 3. 2006 14:51 Nový

Re: Internet expres

celé vlákno
Plne potvrzuji, od Telecomu neco chtit v techto mesicich je na masli. Pokud to nekoho zajima konkretne, tak tady jsou moje cerstve zkusenosti:

1) Na konci *ledna* jsem potreboval premistit ISDN linku v ramci budovy do jine kancelare (aby se mohla pronajimat) - prace technika na 20 minut. Po 15 minutach cekani na spojeni s operatorem vse vypadalo hladce, dokonce e-mailem mi poslali objednavku k vytisteni a podepsani. Tu jsem tehoz dne odeslal do Brna a cekal a cekal, urgovani na lince samozrejme nepomohlo... No a vcera (7. *brezna*) mi nekdo z Telecomu z Ostravy zavolal, kdy jako maji prehodit tu linku - to jsem uz byl nucen stornovat, protoze jsem si to musel uz vic nez pred mesicem zaridit samozrejme jinak.

2) Rusil jsem ADSL na jednom cisle a soucasne ho objednal na druhem ("prehodit" to pry neslo, co uz). Spojeni s operatorem na firemni segment bylo vzdy do minuty, ale pak prepojeni na technika vzdy 15-20 minut :-/ (a ze se napr. minuly rok v kvetnu u Telecomu menilo PPPoA na PPPoE jsem se dozvedel az tretim telefonatem).

3) Zhruba tyden po zruseni puvodniho ADSL najednou prestalo fungovat odesilani e-mailu pres smtp.iol.cz (bylo pouzito predchozi cislo linky, nove cislo nefungovalo). Opet jsem 20 minut cekal nez jsem se dovolal technikovi, ktery ovsem vubec nevedel, kde by to mohl nastavit nebo mi rict nejake docasne udaje k smtp serveru, takze me pry napsal na nejaky poradnik a urcite se mi ozvou, protoze plne chapou problem, ze nejde odesilat posta a firma nemuze fungovat. Je to taky uz skoro mesic, mezitim jsem si rozjel vlastni smtp server s open relay a resim to pres nej.

A douska ke vsem tem bodum, co jsem si s Telecomem v minulych mesicich uzil - vzdy mi operatori slibovali, jak vse prijde potvrzene e-mailem, pripadne zavolaji, a prisel jen jediny e-mail pri zruseni stareho ADSL, zbytek jsem si musel vzdy zavolat zda uz je to hotovo.
pcs
pcs (neregistrovaný)
8. 3. 2006 8:38 Nový

Jak to doopravdy funguje

celé vlákno
Rozhodl jsem se, že tedy využiji "výhodné" nabídky ČT a zřídím si tel. linku za 1 Kč a ADSL za 1 Kč. Zašel jsem na pobočku Telepointu a podal žádost. Po 14 dnech jsem telefonicky urgoval svoji žádost a byl jsem informován, že dostanu zprávu poštou. Opravdu přišla a hned druhý den s lakonickým "Službu nelze zřídit". Protože oba v obou souseních domech mají ADSL, zajímalo mne v čem je problém a tak jsem volal na bezplatnou linku 800123456. Tam mi řekli, že moji žádost vůbec v (ani jednom ze dvou) systému nemají zapsanou. Proto jsem učinil objednávku novou. Po asi 10 dnech mi tedy znovu volali, že mi linku zřídit nemohou. Na ADSL sice mají dostatečnou kapacitu a ústředna je nová, takže by to taky zvládla, ale do naší lokality vede slabý kabel a tak mně nemají kam připojit. Chápu to tak, že Telecom prostě počká až skončí tato nabídka a pak řekne, jasně připojíme vás - zaplaťte 4000 Kč.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem