Larry Page v ojedinělém rozhovoru pro Wired

Zmiňuje se o potřebě smělých inovací, ohlíží se za Androidem, hodnotí Google+, odsuzuje snahy ovládat internet.

Larry Page, CEO Googlu, nedává mnoho rozhovorů, jeden však poskytl časopisu Wired. Říká v něm mimo jiné, že firmy by se neměly zaměřovat především na boj s konkurencí, protože ten vede k myšlení jen „inkrementálnímu“, ke snaze jen o drobná vylepšení stávajícího. To podle něj k úspěchu nestačí. Podle něj je potřeba snažit se něco zlepšit desetinásobně, ne o deset procent. Tvrdí, že firmy neselhávají proto, že jim někdo konkuruje, ani protože je někdo zažaloval, ale proto, že si nekladou dostatečně smělé cíle, nebo pro vlastní špatná rozhodnutí.

I na Google+ odmítá pohlížet jako v prvé řadě na to, že někomu konkurují. Především se snaží usnadnit život svým uživatelům, přinést jim nové možnosti sdílení.

Odpovídá i na otázku, zda v roce 2005 předvídal úspěch Androidu, když jej tenkrát Google kupoval od Andyho Rubina. Podle Larryho bylo zřejmé, že stávající mobilní operační systémy byly hrozné, a sázka na Android vyžadovala jen přesvědčení, že se to dá zlepšit, a ochotu k dlouhodobé investici.

Připomíná, že nástup více rozdílných platforem, který nyní vidíme na poli mobilních zařízení a systémů pro ně, je však v určitém smyslu krokem zpět. Příslibem Internetu oproti tomu bylo, že rozdíly mezi platformami setře, že popře jejich důležitost.

EBF6

Larry Page říká, že si k různým běžným nástrojům, jako je třeba e‑mail nebo telefon, vede v hlavě pomyslné seznamy deseti nejhorších věcí, které by na nich šlo zásadně zlepšit. Předvídá například, že za deset, patnáct let se nebudeme bát, že si na mobilu rozbijeme sklo, upustíme‑li jej na zem.

Zmiňuje se i o tom, jak se na internet zaměřují vlády a chtějí jej ovládnout, zejména po zkušenosti s Arabským jarem. Je přesvědčen, že v pozadí jsou i komerční zájmy těch, kteří by chtěli na omezení internetu vydělávat. Soudí však, že snahy omezovat internet uškodí především jejich původcům.

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 21. 1. 2013 10:08

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»