Hlavní navigace

Legendární Billboard ke konci listopadu skončí. Není o něj zájem

Jan Beránek 28. 8. 2014

Po šestnácti letech se společnost Internet Billboard rozhodla skoncovat s výměnným systémem reklam. Výměna prý už není trendy.

Každý, kdo v minulém desetiletí provozoval webové stránky, na něj jistě aspoň jednou narazil. Billboard, výměnný systém bannerů. Fungoval šestnáct let, ale teď evidentně vypršel jeho čas. Firma to oznamuje na svých stránkách a rozesílá svým klientům v e-mailech.

„O výměnu reklamy mezi dobrovolně sdruženými weby už nějakou dobu weby nestojí. S nástupem ekonomické krize se začali provozovatelé stránek více orientovat na projekty a služby, které jim přinášely reálné peníze. Výměna už nebyla tak trendy, přestože weby, aby si vydělaly peníze, potřebují návštěvnost, ale tu si paradoxně dnes kupují či využívají pokročilejších SEO služeb,“ tvrdí šéf Internet Billboardu Tomáš Horák

Za poslední rok se měsíční objem spravovaného prostoru pohyboval pod 100 miliony zobrazení měsíčně a letos v červenci 2014 se dostal jen nad 40 miliónů zobrazených reklam. 

WT100

„Provoz služby BillBoard nám už nějakou dobu generuje zbytečné náklady a zájem o službu neroste,“ tvrdí Horák a dodává, že jako alternativu budou firmám nabízet svou real-time biddingovou službu, která po výměnném systému přebrala funkci hlavního živitele firmy už před dvěma lety. 

Dnes je do systému aktivně zapojených přibližně 1800 webů, které zvládnou alespoň jedno zobrazení banneru. „Máme jen 1000 webů, které zařídí alespoň 100 impresí měsíčně. Jsou pouze čtyři weby, které dnes měsíčně realizují více než 1 milion zobrazení,“ vysvětluje Horák s tím, že v dobách největší slávy bylo aktivních až osmkrát více webů a celkový objem zobrazených reklam přesahoval 1,5 miliardy zobrazených reklam měsíčně. 

Našli jste v článku chybu?
Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

DigiZone.cz: Sony MP-CL1A: miniaturní projektor

Sony MP-CL1A: miniaturní projektor

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

Lupa.cz: Jak levné procesory změnily svět?

Jak levné procesory změnily svět?

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DigiZone.cz: O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

DigiZone.cz: Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

DigiZone.cz: Digi2GO: výborný základ, ale...

Digi2GO: výborný základ, ale...

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Podnikatel.cz: Znáte už 5 novinek k #EET

Znáte už 5 novinek k #EET

DigiZone.cz: Pure má tři nové přijímače DAB

Pure má tři nové přijímače DAB

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink