Legendární Billboard ke konci listopadu skončí. Není o něj zájem

Po šestnácti letech se společnost Internet Billboard rozhodla skoncovat s výměnným systémem reklam. Výměna prý už není trendy.

Každý, kdo v minulém desetiletí provozoval webové stránky, na něj jistě aspoň jednou narazil. Billboard, výměnný systém bannerů. Fungoval šestnáct let, ale teď evidentně vypršel jeho čas. Firma to oznamuje na svých stránkách a rozesílá svým klientům v e-mailech.

„O výměnu reklamy mezi dobrovolně sdruženými weby už nějakou dobu weby nestojí. S nástupem ekonomické krize se začali provozovatelé stránek více orientovat na projekty a služby, které jim přinášely reálné peníze. Výměna už nebyla tak trendy, přestože weby, aby si vydělaly peníze, potřebují návštěvnost, ale tu si paradoxně dnes kupují či využívají pokročilejších SEO služeb,“ tvrdí šéf Internet Billboardu Tomáš Horák

Za poslední rok se měsíční objem spravovaného prostoru pohyboval pod 100 miliony zobrazení měsíčně a letos v červenci 2014 se dostal jen nad 40 miliónů zobrazených reklam. 

Content

„Provoz služby BillBoard nám už nějakou dobu generuje zbytečné náklady a zájem o službu neroste,“ tvrdí Horák a dodává, že jako alternativu budou firmám nabízet svou real-time biddingovou službu, která po výměnném systému přebrala funkci hlavního živitele firmy už před dvěma lety. 

Dnes je do systému aktivně zapojených přibližně 1800 webů, které zvládnou alespoň jedno zobrazení banneru. „Máme jen 1000 webů, které zařídí alespoň 100 impresí měsíčně. Jsou pouze čtyři weby, které dnes měsíčně realizují více než 1 milion zobrazení,“ vysvětluje Horák s tím, že v dobách největší slávy bylo aktivních až osmkrát více webů a celkový objem zobrazených reklam přesahoval 1,5 miliardy zobrazených reklam měsíčně. 

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 29. 8. 2014 10:38
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení App Store optimalizace

  •  
    Jak dostat svou mobilní aplikaci mezi lidi
  • Jak na akvizici uživatelů mobilních aplikací na českém i světovém trhu
  • Jak správně spustit, propagovat, měřit a vyhodnotit svoji aplikaci v Google Play i v Apple App Store

Detailní informace o školení App Store optimalizace »