Ne eshop, ale agregátor, kde se nehledá podle názvu, ale podle obrázku. Kůl ajdeja a emejzink čelindž!
Kdybyste přišel za investorem, ať vám dá 150 tisíc na vylepšení eshopu, tak vás pošle někam. Ale když mu řeknete, že máte globální proudžekt, odříkáte svůj pič a řeknete, že si potřebujete zajet na pinčes do bostnu s jídlem zdarma, tak investor zpozorní a už solí. A vy si užijete výlet za cizí peníze a mez pinčesem hledáte podobné investorské hejly, aby se dalo výletovat co nejdýl.
Mě na tom vadí jen jedna věc - že místo abych dával své peníze do své firmy, tak živím podobná individua formou CzechInvestu.
Prostě šikovní chytří kluci, vymysleli si hru a dokonale jí hrají. Jako programátoři, manažeři, jsou jistě dobří a tím, že se dokáží pohybovat v tomto světě jsou dokonalí, byl jsem však na několika konferencích a připomíná mi to show. I TED už tam sklouzává, je to divadlo jednoho herce. Problém, je, že kdyby se člověk měl řídit podle TEDů potřeboval by na ty změny ve své mysli a chování asi 28 životů. A my se většinou neměníme. Jen se v tu chvíli necháme vtáhnou do kouzelného světa vypravěčů pohádek. A pak zase postaru. Až si ti kluci všichni namelou hu.. a někteří, jen někteří si koupí Teslu, pak si snad uvědomí, že když to nemá tah na výrobu, nové produkty a jsou to jen bublifukové appky, budou se pak věnovat něčemu pořádnému. 3D modelování, Rapid product development, IoT a pod. Bez toho by ta jejich vysněná Tesla nejezdila a nebyla tak dobrá.
Ubytování – 40 000 Kč
Jídlo – 34 000 Kč
Doprava – 6 000 Kč
Volnočasové aktivity – 12 000 Kč
Letenky – 30 000 Kč
Cestovní pojištění – 4 000 Kč
Ostatní – 15 000 Kč
Takze si startupista vyjede na supr internašnl míting, tam potkava investory, endžely, pozitivne nabite startupisty, korowkink, kazdy se tlemi jak nejlepe umi, hlavne hyrit bazwordy jak je vsecko supr emejzink revolušn a pritom je to jen dalsi eshop? Za 150 000 se da eshop paradne vylepsit nebo zaplatit reklamni banery a ne pinkponk v oupnspejs.
Ale Libore co to plácáte? Proč kopie Amazon? Vy píšete:
"Na dvě kliknutí vám na Fasheebo.com vyběhnou stovky červených šatů ze spousty e-shopů po celém světě. Samozřejmě s dovozem přímo k vám domů. Svět celosvětové módy je vám tak otevřen, aniž byste museli procházet desítky samostatných e-shopů."
Vy to vydáváte za váš nápad, vaši technologii ale vy jste si jen zaregistroval doménu a prdnul tam Shopstyle engine, což vám trvalo hodinu?!
Všechny kritéria vyhledávání, barva, cena... je v režii Shopstylu.
Na základě tohoto vyinkasujete od Czechinvestu 45 táců?
Nebo proto, že máte vizi, že to budete dělat jinak než shopstyle?
Není to váš nápad, není to váš produkt, vše je v režii shopstylu, tak proč to ve všech rozhovorech vydáváte za svůj startup?
Vy jste na tom nehnul ani prstem. Kde je tedy váš startup, kromě toho, že máte vizi?
- naší klíčovou technologií je algoritmus, který ukazuje produkty přesně podle vkusu uživatele!
- a proč to nefunguje?
- my ten algoritmus ještě nemáme :) ale učíme se
A já dodávám, že nikdy mít nebudete, protože vkus se mění rychleji, než se ten váš zcela hypotetický algoritmus zvládne učit. Pokud tedy připustíme, že vůbec takový algoritmus může existovat, o čemž též pochybuji.
Po par navstevach bude vedet co nejcasteji vyhledavate a nabidne produkty s podobnymi vlastnostmi. Google search pracuje na podobnem principu + pagerank, casto navstevovane stranky vam da na prvni stranu, u nekoho jineho budou vysledky stejnych klicovych slov ovlivneny tim co casteji navstevoval zase on.
Na základě nějakého algoritmu mi systém vybere to, co se mi pravděpodobně bude líbit? Něco jako, že do dotazníku vyplním, že mám rád fialovou barvu, materiál ve stylu saténu + ležérní střih oblečení a tuze chytrý algoritmus mi pak nabídne 150 různých slušivých teplákovek a la vietnamské stánky rok 1993?
myslím že nejdůležitější část článku je tohle:
"Naším cílem je především získat feedback na Fasheebo, poznat, co si lidé o našem projektu myslí, navázat novou spolupráci, načerpat svěží nápady, zjistit možnosti vstupu na US market, případně najít investora a celkově si pobyt užít. :-)"
- feedback / co si lidé mysli - stačí si pročíst diskusi a zagooglit
- načerpat svěží nápady - ale jo něco tam třeba očíhnete a aplikujete do CZ provedení (super!)
- možnosti vstupu na US market - z logiky věci No Chance... ale tihle "vyčůránci" většinou vítězí...
- celkově si pobyt užít - tohle plně schvaluju, když to jde, tak toho využít... zneužít :)
Primárně se snažíme vyvinout machine learning technologii, která dokáže relevantně doporučovat jakékoli zboží na základě vkusu konkrétního uživatele. Začali jsme s módou a jako zdroj produktů zatím používáme Shopstyle, který nám platí za každý proklik. Určitě mě teď nemime odpověď, že jsme jen rádoby kopie Amazonu, ale nemusím tu přeci vysypat všechny naše plány že? :)
Umela neuronova sit s backpropagation? Libore, sice projekt me nic nerika ale vnukl jsi mi mensi napad (neboj, delam v jinem oboru nez je moda).
Kdyz to vezmu polopate:
zrejme rozlisuji rocni obdobi a klima podle IP adresy, uz po par navstevach to bude alespon vybirat nejcasteji hledanou barvu automaticky. Jak ale naucis NN, aby vybirala opravdu krasne kousky a ne jen ty se shodnou barvou nebo typem "jednodilne plavky" - tech je na svete moc a pokud to bude vybirat i podle znacky tak uz muzu rovnou jit na web te znacky.
K vašim názorům se přidává. Je to všechno velikánská bublina, po které levnější chleba nebude, nesníží se nezaměstnanost a a nezlepší se stav ani naší společnosti, ani stav světa. Startupová komunita si prostě vytvořila vlastní slovník, vlastní typy prostředí, komunikace, vzájemného frenetického povzbuzování, vzájemného mentorování, koučinku, konferencí bez hlubokého obsahu, různé rána, snídaně, svačiny, afterpárty a pod. Kdybych to býval v 60´letech u první PC s mládeží věděl, vykašlal bych se na to. Samá appka ale tah na branku, do výroby a rozvoje naší konkurenceschopnosti zatím nevidím. A chci aby se to časem změnilo. www.spdev.cz NEXT Twenties startup, který ví jak na to.