Podle čerstvého výzkumu od společnosti Kentico navštěvují internetoví uživatelé v USA pouze malé množství webů opakovaně. V 41 % případů jich mají nejvýše pět, v 34 % mezi pěti a deseti. Pouze čtvrtina navštěvuje pravidelně více než deset webů a jen pět procent lidí je natolik aktivních, že pravidelně navštěvují více než dvacet webů.
Výzkum se týká použití pro osobní potřebu a může být podstatný pro marketing na Internetu i pro tvorbu webů — pokud nedokážete nabídnout web dostatečně zajímavý nebo užitečný, zapomeňte na to, že by se stal častým cílem pro větší skupinu lidí.
Pozitivní na výsledcích výzkumu je to, že podle dotazovaných se kvalita webů zlepšuje, a to jak v designu, tak ve funkčnosti, použitelnosti, obsahu, užitečnosti a v dalších oblastech. Ale 31 % si myslí, že se nic moc nezměnilo, a 12 % je dokonce přesvědčeno, že weby se zhoršují. Zůstává tedy prostor pro zlepšení.
Kentico ve výzkumu zdůrazňuje, že podnikání na Internetu je náročné, zejména s ohledem na zjevně omezené „možnosti“ (a osobně bych řekl i „ochotu“) uživatelů používat vyšší množství webů.
Zdůrazňují SEO, multi‑kanálové aktivity, integraci ERP/CRM, responzivní design k podpoře mobilních technologií, analytiku webu v reálném čase, A/B a MTV testování, automatizaci marketingu pro správu kampaní, personalizaci obsahu i e‑mailový marketing.
Zdroj: Kentico Digital Experience Survey: 57% Say Websites are Getting Better