Hlavní navigace

Lidé v portálech: škatulata, hejbejte se

23. 8. 2007
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

 Autor: 29
Žhavé léto učinilo některé židle opravdu horkými. Na českém Internetu došlo v uplynulých týdnech k zajímavým personálním přesunům. Nejvýznamnější změny se udály ve vydavatelství Economia Online a v portálu Atlas, který opouštějí hned dva klíčoví lidé.

Nové vedení Economie OnLine

K velkým změnám došlo u Economie OnLine (EOL). To je multimediální divize vydavatelství Economia, které stojí za Hospodářskými novinami, týdeníkem Ekonom a dalšími tituly. Internetová sekce se stará o zpravodajský server iHNed.cz a jiné doplňkové weby. V červnu podle NetMonitoru navštívilo iHned.cz 461.000 návštěv­níků.

Z pozice ředitelky EOL k 3. srpnu odešla Alena Klímková. Ve vydavatelství pracovala od roku 2000, nejdříve jako obchodní a produktová manažerka EOL, od roku 2006 jako ředitelka celé divize. Její odchod doprovodila zajímavá a pro Economii nepříjemná událost, kdy těsně před oficiální tiskovou zprávou přišel do médií e-mail, který obviňoval dosavadní ředitelku ze zpronevěry. E-mail byl falešný, přesto informace z něj použily třeba Deníky Bohemia. Z jeho znění bylo patrné, že byl napsán a odeslán někým zevnitř firmy.

Jsou tam údaje, které ukazují na znalost „prostředí“, připustil Jan Štolba, ředitel kanceláře vedení společnosti Economia, jehož jménem byla podvržená zpráva podepsána. Naše vydavatelství zvažuje podání trestního oznámení na neznámého pachatele.

Ex-ředitelka: Economia mi hodně dala

Alenu Klímkovou nahradil ve funkci Jiří Holna, současný ředitel divize časopisů. Podle něj ke změně došlo kvůli blíže nespecifikovaným nedostatkům v řízení divize.

Samotná Alena Klímková se nechtěla ke svému pravděpodobně nucenému odchodu z EOL vyjadřovat. Své působení v EOL ale hodnotila pozitivně. Pro mne příchod do Economie zároveň znamenal vstup do velkého světa a absolutní změnu životního stylu, vypráví. Přijetím do Economie, mi začalo těžké a zároveň šťastné období. Byla to tvrdá škola pro mrňavou nevýraznou ženskou z malého města. Každé pondělí ráno v pět na autobus, celý týden sama v podnájmu, v pátek odpoledne zpátky domů do Trutnova.

Prodávat internetovou reklamu jsem opravdu neuměla. Kdyby nebylo Michala Klímy a Ivy Branbergerové, jsem do měsíce zpátky v Trutnově. Měla jsem velké štěstí, že jsem tyto dva lidi poznala, stejně jako později Zdeňka Mrkvu, Tomáše Jankuje a Daniela Dočekala, říká Alena Klímková.

I když si tím vysloužím spoustu posměšných názorů pod tímto článkem, musím to takhle říci, těchto lidí si moc vážím a byla pro mne čest s nimi pracovat. Díky tomu, co mě naučili, se z obyčejné obchodnice stal projektový manažer, pak vedoucí ecommercového oddělení, obchodní ředitelka a nakonec ředitelka celé divize Economia OnLine. Takže až se zase nějaká „vesnická holka“ rozhodne pro vstup do velkoměsta, mohu jí poradit, ať se spolehne právě na ně.

Kam budou směřovat další kroky Aleny Klímkové? Momentálně odpočívám, třídím nabídky na práci, které neustále dostávám. Zatím nikam nepospíchám…

EOL čeká reorganizace

Jiřímu Holnovi prý trvalo tři dny, než se rozmyslel, že přijme řízení EOL po Aleně Klímkové. Mým jmenováním byl proces nezvratně odstartován a v cíli budeme koncem prvního čtvrtletí příštího roku. Moje pověření má trvalou povahu, ale již to nebude EOL, jaký známe dnes.

EOL tedy zřejmě čeká rozsáhlá reorganizace, současné složení je prý slabou stránkou divize. „Již delší dobu chystáme změnu organizace našich internetových aktivit,“ uvedl Jiří Holna.

Ve zpravodajství je základním cílem EOL větší obsahová synergie s redakcemi tištěných médií. Na operativní úrovni chce docílit větší úspory nákladů. Ale v první řadě se zaměříme na vyšší efektivitu naší obchodní politiky, proto také obchod přechází pod vedení ředitele inzerce Economie Blahoslava Fořta, dodává Jiří Holna.

Za silnou stránku EOL považuje Jiří Holna čtenáře s vyšším vzděláním a příjmy. To je jistě vykompenzováno jejich kvantitou, poněvadž masovější zpravodajské servery (Novinky.cz, iDnes.cz, Aktuálně.cz) mají před iHNed.cz v návštěvnosti velký náskok.

Z Atlasu odchází David Duroň

Změny nastaly také v portálu Atlas, ze kterého odchází generální ředitel David Duroň. Od 16. září bude vykonávat funkci marketingového ředitele pro nefiremní zákazníky ve společnosti Vodafone. Novým šéfem Atlasu bude Pavel Doležal, který doposud zastával funkci finančního a provozního ředitele.

David Duroň kromě Atlasu působil například v GTS nebo v tehdejším Telecomu. Telekomunikace se za dobu, co jsem se jim začal věnovat, hodně změnily. Dnes tak velký rozdíl mezi Internetem a telekomunikacemi nevidím. Dnes můžete psát SMS, telefonovat, posílat maily, prohlížet Internet jak z telefonu, tak z počítače. Zákazníkovi jde o službu a její přidanou hodnotu, nikoli technologii. Blízké jsou mi tedy oba obory.

Zhruba začátkem tohoto roku byl David Duroň poprvé Vodafonem osloven. Atlas byl v té době ale na začátku svého druhého interního projektu změny, tzv. Atlas+, a bylo mi jasné, že o nabídce nemohu ani uvažovat. Atlas+ se rozjel, vytvořily se plány nových služeb, specifikace, prezentace zaměstnancům a začaly první výsledky. Mapy, mail, nové hledání. Možnost mého odchodu do Vodafone jsem s akcionáři začal řešit začátkem června. Měl jsem už zároveň vybraného svého nástupce, kterého jsem akcionářům doporučil a ti jej schválili, říká David Duroň.

Zhruba půldruhého roku, který David Duroň strávil v Atlase, hodnotí jako jedno z nejlepších období v pracovním životě. Pokud jde o služby, tak se Atlasu určitě podařilo připravit homepage s velmi dobrou možností personalizace , update Amapy.cz, mailu, vyhledávání, českou verzi ICQ 6 a obsahové weby typu Pikant.

V září Atlas plánuje spustit zpravodajský server a další obsahové weby.

A co se Atlasu naopak podle Davida Duroně nepovedlo? Některé projekty jsme mohli nastartovat dříve a jiné dříve ukončit. Mám na mysli například náš plánovaný zpravodajský server či úspěšné nové hledání, které jsme mohli mít už dříve, a z opačného soudku třeba IDOS. Důležitější ale je, že tato rozhodnutí nakonec padla. Stejně jako to, že si Atlas psal, píše a dokončuje své vlastní technologie – mapy, mail, katalog nebo z připravovaných blogy, chat, diskuse a další. Plán vývoje nových služeb je nyní fixován až do ledna 2008. Interní projekt Atlas+ se prostě chytil a to je pro mne osobně největší satisfakce.

David Duroň stál za projektem „restart“, který měl do té doby mdlý Atlas povzbudit a pošoupnout před konkurenční Centrum. Nakonec se mu to jednorázově povedlo, ale jen díky mohutně navštěvovaným a kontroverzním Jízdním řádům, kterých se portál později sám zbavil. Zajímavý byl taky vztah Atlasu a Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR), kde portál neměl jako jediný z velkých hráčů zastoupení ve výkonné radě, což se promítalo do různých pověstí a koneckonců i sporů.

Atlas už dříve deklaroval, že nechce závodit na poli vyhledávání (proto se spojil se Seznamem) a chce se soustředit na vydávání obsahových webů. Bez kvalitního zpravodajství to ale bude mít velmi složité, protože všechny ostatní (zpravodajské) portály mají letitý náskok. Atlas sice udělal hodně práce, díky níž se přiblížil Centru, momentálně ale nemá službu, kterou by drtil ostatní konkurenty.

… a také Petr Šnajdr

David Duroň není jediným mužem, který opustil posádku Atlasu. Dalším je Petr Šnajdr, bývalý technický a současně produktový ředitel, kterému se zalíbila práce pro server Líbimseti.cz. Stal se ředitelem Libimseti.cz a.s., bude mít odpovědnost za denní chod firmy, rozvoj a implementaci firemní strategie.

BRAND24

Libimseti.cz je dlouhodobě nejrychleji rostoucí komunitní server v ČR s obrovským potenciálem. Již nyní má více jak dvojnásobnou návštěvnost oproti například xChatu a návštěvnost domovské stránky Libimseti.cz opakovaně přesahuje návštěvnost domovských stránek i některých obecných portálů, říká Petr Šnajdr. Asi neprozradím žádné tajemství, když řeknu, že cílem je v Líbimseti.cz dělat věci i nadále minimálně tak dobře jako dosud.

Jak se bude Petru Šnajdrovi a dalším dnes jmenovaným v nových působištích líbit, ukáže až čas.

Chtěli byste pracovat v některém z největších českých serverů?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor vede MEDOBOS s.r.o., je Copywriter.cz a dělá weby pro Benešov i Říčany.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).