Hlavní navigace

LinkedIn rok po spuštění kvůli vysokým nákladům zavírá svou inzertní síť

 Autor: LinkedIn
Daniel Dočekal 9. 2. 2016

Napodobit Facebook či Google se službě nepodařilo. Prodej reklamy zobrazované mimo samotné LinkedIn končí s odvoláním na příliš velké náklady.

Někdy před rokem služba LinkedIn spustila inzertní síť Network Display umožňující kombinovat data, která má LinkedIn o uživatelích, s reklamami mimo samotné LinkedIn. Snaha následovat Google či Facebook ale nevyšla. Inzertní síť končí a LinkedIn bude prodávat inzerci pouze na vlastním webu a v mobilní aplikaci. Podle společnosti tak přijde o zhruba 50 milionů dolarů v příjmech.

Na oznámení o konci je zajímavé to, že důvodem pro zrušení sítě jsou zjevně příliš vysoké náklady, zejména na růst do takové míry, aby příjmy dávaly smysl.

Inzertní síť od LinkedIn byla postavena na akvizici společnosti Bizo (175 milionů dolarů, červenec 2015) a založena na klasickém systému – možnosti identifikovat uživatele LinkedIn i mimo LinkedIn, zjistit o něm potřebné informace z vlastní rozsáhlé databáze a poté podle toho cílit a dodávat reklamu.

Čtvrté čtvrtletí přitom službě přineslo 8 milionů dolarů ztrát, snížení odhadů budoucích příjmů a zásadní až 40% pád ceny akcií. Nafouknutá bublina LinkedIn, která byla mohutně živena zdůrazňováním počtu založených účtů (skutečný počet aktivních uživatelů je u Linkedin zhruba třetinový oproti číslu, které proklamuje jako „počet uživatelů“), se zřejmě chystá splasknout.

Přidejme masové zneužívání e-mailů uživatelů, velmi špatně použitelný web a to, že LinkedIn je možná silné v USA, ale v ostatních zemích světa je okrajovou záležitostí a uživatelé jej používají pouze minimálně.

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

120na80.cz: 5 poporodních problémů a jejich řešení

5 poporodních problémů a jejich řešení

Podnikatel.cz: Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Lupa.cz: Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Vitalia.cz: Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Podnikatel.cz: Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Podnikatel.cz: EET zvládneme, budou horší zákony

EET zvládneme, budou horší zákony

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu