LinkedIn se otevřelo „studentům“ od třinácti výše a mírně mění pravidla

Takřka revoluční změna, které se skalní uživatelé Linkedin obávají, se stala skutečností: sociální síť se otevřela „studentům“ od třinácti let výše.

Změna Pravidel užívání, oznámená službou LinkedIn, přináší zásadní novinku: snížení věkové hranice na 13 let, tedy na věk shodný s ostatními sociálními sítěmi (zárověň vychází z amerických zákonů, které tuto hranici stanovují). Snížení minimální věkové hranice přineslo mírné protesty některých skalních uživatelů této sociální sítě, kteří se obávají, co záplavy dětí s LinkedIn udělají. 

Jejich obavy jsou zřejmě liché a velmi pravděpodobně se nic nestane. Teenageři zůstanou na Facebooku a Instagramu. LinkedIn se navíc ani po letech snažení a zavedení statusů, dávání „líbí“ a sdílení nepodařilo stát plnohodnotnou sociální sítí.

LinkedIn ve svém oznámení používá označení „pro studenty od 13 let výše“, zřejmě aby se snížil možný negativní dopad. A samozřejmě to doplňuje slovy o „chytrých a ambiciózních studentech přemýšlejících o budoucnosti“ a také spuštěním „univerzitních stránek“. Vše je logické a správné, zejména pokud vezmeme v úvahu, že LinkedIn roste pomalu a stále je použitelné pouze jako slušné „digitální CV“.

Věkové omezení LinkeIn se v různých zemích trochu liší. V USA je minimální hranice nastavena na 14 let, v Nizozemí na 16 let a v Číně dokonce na 18 let. Linkedin bude navíc viditelnost a možnosti profilů s nízkým věkem omezovat. Což se samozřejmě nedotkne těch „chytrých a ambiciózních“, kteří už si dávno profil založili a odpovídajícím způsobem posunuli věk.

LinkedIn zároveň přineslo změny pravidel soukromí. Zdůrazňuje například zkrácení doby, po které ukládá informace získávané prvky LinkedIn na cizích webech (měly by se mazat zhruba po týdnu). Upravena je také část týkající se propojení LinkedIn a Slideshare. Nejpodstatnější ale je, že vám LinkedIn nově může dávat doporučení na základě dat, která získá z vámi poskytnutých e-mailů (pokud jste dali LinkedIn přístup do mailové schránky).

Linkedin bohužel neposkytuje uživatelům přehledný rozdílový pohled na staré a nové podmínky. Na webu najdete jen tento souhrn změn. Pokud si tedy chcete podmínky detailně srovnat, budete si původní a nové dokumenty musetprojít sami.

EBF16

pravidel týkajících se soukromí je dobré vědět, že:

  • Pokud LinkedIn umožníte přístup k vaší mailové schránce, budou data stažená uložena a uchována.A samozřejmě opakovaně používána tak, jak se bude LinkedIn hodit. Včetně párování e-mailů s dalšími získanými informacemi.
  • LinkedIn také uvádí, že přistupuje k „hlavičkám“ mailů a dočasně ukládá „obsah“ mailů do vyrovnávací paměti. Tvrdí ale, že nejsou nikomu třetímu dostupné.
  • Z mobilního telefonu si LinkedIn naimportuje váš adresář, který použije stejným způsobem jako maily a data získaná z pošty.
  • LinkedIn si ukládá a používá informace o tom, na které weby chodíte (a na kterých jsou prvky LinkedIn) a bude je používat pro vlastní potřebu. Pokud si to nepřejete, můžete to vypnout.
  • Vaše aktivity na LinkedIn mohou být použity jako doplněk reklamy, stejně jako je tomu na Facebooku.
  • LinkedIn shromažďuje data, která mu o vás předá prohlížeč, ale také ta, která jim předá mobilní telefon či tablet.
  • Součástí podmínek je i to, že dáváte souhlas k tomu, že vaše osobní informace může LinkedIn sdílet s dalšími společnostmi spadajícími do rodiny LinkedIn. S třetími stranami bude sdílet pouze vaše „veřejné informace“.

pravidel užívání je dobré vědět, že:

  • Obsahuje klasické formulace, které umožňují LinkedIn volně nakládat s informacemi, které službě svěříte. Jde o klasickou formulaci dostatečně širokou na to, aby ji bylo možné vykládat jako nevhodnou (například a zejména) pro fotografy. Zde je samozřejmě nutné si uvědomit, že LinkedIn musí dodržovat autorské právo a tato „příliš široká“ formulace má jasná omezení.
  • LinkedIn vaše osobní informace a údaje předá, pokud k tomu bude mít právní důvod nebo (což je hodně zajímavé) tak učiní v „dobré víře“.
  • Platí, že musíte používat své skutečné jméno
  • Profily mohou být pouze profily skutečných lidí
  • Profilová fotografie musí být skutečně vaše a musí jít o „headshot“, čili (portrétní) fotografii vaší hlavy
  • Je zakázáno mít více účtů i zakládat účty falešné
  • Je zakázáno používat jakékoliv odkazy vedoucí dovnitř LinkedIn (velmi zábavné omezení) s výjimkou odkazů na profil či skupinu
8 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 18. 9. 2013 0:22

Školení Google Analytics pro pokročilé

  •  
    Jak využít nové funkce Google Analytics
  • Vyhodnocování pomocí Multichannel funnels
  • Neopakujte chyby při vyhodnocování dat.

Informace o školení Google Analytics pro pokročilé »