Hlavní navigace

LinkedIn umožňuje cílit reklamu i mimo vlastní web

 Autor: LinkedIn
Daniel Dočekal 23. 2. 2015

Vyberte si šéfy velkých firem a LinkedIn je inzercí osloví napříč internetem. Není nad to, být pronásledován inzerátem na něco, co nechcete.

Pro LinkedIn je rozšíření možností reklamní platformy důležité. LinkedIn Network Display inzerentům umožní vybrat skupinu svých uživatelů, třeba šéfy velkých firem, a oslovit je inzercí i mimo vlastní www.linkedin.com

Jeho zásadní konkurenti, ať už jde o Google či Facebook, už něco podobného provozují. Umožnilo jim to usilovné a důsledné značkování lidí s pomocí prvků jako je Like/Líbí, či na webech využívajících Google Analytics a inzertní systémy Googlu.

Možná to znáte. Navštívíte nějaký internetový obchod, koupíte si nějaké zboží. A ještě měsíce poté na vás všude na internetu vyskakuje reklama tohoto obchodu. Paradoxně a bohužel většinou reklama právě na ten produkt, který jste si koupili. Dobře míněná a dobře použitelná technologie, tedy možnost oslovit člověka, který něco konkrétního dělal na určitém webu, se zde mění v otravnou parodii.

Říká se tomu remarketing či retargeting a má to mnoho podob – můžete nahrát na Facebook e-maily všech svých zákazníků a zacílit na ně reklamy na Facebooku – za předpokladu, že vám nevadí, že jste právě dali Facebooku informace o svých zákaznících bez jejich vědomí. Můžete s pomocí Googlu či Facebooku zacílit na návštěvníky vašeho webu. Jsou označení, takže není problém je dostihnout prakticky kdekoliv, v reálném čase. A co víc: můžete je pronásledovat i na mobilních telefonech a tabletech, protože i tam jsou nejspíš přihlášení do Facebooku či dalších služeb.

LinkedIn v představení svého nového produktu tvrdí, že má to nejpreciznější cílení. Vychází samozřejmě z předpokladu, že o svých uživatelích skutečně „něco“ ví. Téhož předpokladu, který z inzerce na Facebooku dělá loterii, protože sbírka „líbí“ u stránek už roky neurčuje, co skutečně uživatele Facebooku zajímá. LinkedIn má ale oproti Facebooku stále jednu výhodu: je profesní sociální sítí a letitý tlak na vyplňování informací a ukazování, kdo jste, se přeci jenom vyplácí.

Přesnější cílení nabízí LinkedIn ostatně i přímo na svém webu. Pokouší se spojit návštěvu určitých stránek s cílením inzerce. A případně toto využít i k cílení mimo www.linkedin.com. Tady LinkedIn samozřejmě může těžit s velmi kontroverzních praktik stahování a uchovávání kompletních databází kontaktů svých důvěřivých uživatelů – ty může využít třeba i k tomu, že je nahraje k reklamě na Facebooku a snadno tak najde „své“ uživatele a „jejich“ kontakty právě tam.

Jinými slovy, být bezohledný a shromáždit vše, co se dá, ať to stojí, co to stojí, se vyplácí. Tedy aspoň zdánlivě vyplácí. Ač by to mělo vést k odchodu podváděných a zneužívaných uživatelů, nic takového se neděje. Facebook i LinkedIn vzkvétají. A nějaká ta selhání, která čas od času musí řešit? Na ta se velmi rychle zapomíná. A některá z nich se prostě započítají do nákladů.

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Podnikatel.cz: EET zvládneme, budou horší zákony

EET zvládneme, budou horší zákony

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

120na80.cz: 5 poporodních problémů a jejich řešení

5 poporodních problémů a jejich řešení

Podnikatel.cz: Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Vitalia.cz: Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?