Hlavní navigace

LinkedIn zpřístupní blogy každému. Má smysl tam blogovat?

Autor: LinkedIn.com
Daniel Dočekal

Blogy na sociální síti LinkedIn byly doposud dostupné pouze ručně vybraným jedincům, teď se ale otevírají pro veřejnost. Je tak vhodné začít přemýšlet, co se s tím dá dělat.

LinkedIn postupně zpřístupňuje blogovací nástroj každému uživateli – doposud byl dostupný pouze ručně vybraným jedincům, které LinkedIn vybralo na základě jejich známosti a vlivu (což samozřejmě znamenalo, že si při tom na Českou republiku tak nějak nevzpomněli).

To, že můžete blogovat, poznáte snadno – z oznámení, které se zobrazí při přihlášení či otevření LinkedIn. V klasickém rozhraní pro vkládání příspěvku pak najdete vedle ikonky pro vložení souboru (sponka) ikonku novou – tužku. Ta vás přivede do rozhraní pro vložení příspěvku na váš blog.

Je samozřejmě vhodný čas přemýšlet o tom, jestli se vám blogování na LinkedIn může vyplatit. Osobně v tomto případě doporučuji: zkuste to, ale především mějte vlastní blog. Ideálně a správně blog na vlastní doméně, nikým neovlivněný ani nekontrolovatelný.

Pokud se rozhodnete na LinkedIn blogovat (ale platí to i pro blogování na jakékoli další službě), pamatujte na to, že se vždy musíte podřídit nějakým pravidlům užívání a také tomu, že pokud se provozovatel rozhodne, může vám kdykoliv cokoliv mazat. Ať už jednotlivé příspěvky nebo celý blog.

V podmínkách LinkedIn se tak dočtete: „…may disable posts that self-servingly advertise a service, business, political cause or other organization or cause that does not benefit the broader LinkedIn community“ To dost jasně znamená, že LinkedIn vám může kdykoliv smazat cokoliv, co se jim nebude líbit. A hlavně, pokud se budete blog snažit použít pro marketing svých služeb či produktů. Proč? Protože, a to v podmínkách stojí, za tohle se na LinkedIn platí.

Pokud ostatně už nějaký svůj blog na vlastní doméně provozujete, můžete také tam uveřejňované texty publikovat i na LinkedIn. A můžete k tomu všemu samozřejmě přidat nějaký ten další odpovídající internetový marketing a vhodně to spojit.

Při posuzování vhodnosti příspěvků pro LinkedIn samozřejmě pamatujte na to, že Česko není USA. A jakkoliv LinkedIn v USA patří mezi široce používané sociální médium, v Česku tomu tak není. Má sice pár set tisíc uživatelů (oficiálně uváděná čísla se pohybuji od zhruba 300 do 600 tisíc), ale jejich aktivita je velmi nízká. A otevřeně řečeno, LinkedIn je v Česku podle všech čísel a výsledků ještě více mrtvé, než Google+.

Tip Content Machovec

Podrobnosti o blogování na Linkedin hledejte případně přes The Definitive Professional Publishing Platform a nápovědu v heslu LinkedIn’s Publishing Platform – Overview.

Pokud se přeci jen rozhodnete pro blog na LinkedIn, je dobré vědět, že LinkedIn samotné vám nijak k viditelnosti, popularitě či návštěvnosti vašeho blogu nepomůže. O něco takového se budete muset starat samozřejmě stále jen a jen vy sami.

Našli jste v článku chybu?
25. 2. 2014 13:17
Novotný Petr (neregistrovaný)

Dokud si lidi neuvědomí, že svěřovat cokoliv svého jako je tvůrčí činnost a práce obecně někomu jinému jen tak a spoléhat se na dobrou vůli je nesmyslné riziko, do té doby budou na věcech jako třeba blogy na Linked-In či FB nebo G+ obecně vydělávat jen jiní a tvůrce často akorát spláče.