Hlavní navigace

Motocyklová přilba s promítáním do průzoru je vyvíjena v Rusku

Marek Janouš

Uvnitř má být Android se zjednodušeným ovládáním hlasem. Tvůrci už prý mají prototyp, ale potřebují vybrat peníze na náročnou výrobu přileb tlakovým vstřikováním.

Vyvinout pro motorkáře helmu se zobrazováním přímo v průzoru, podobně, jako to mají piloti vojenských letadel, o to se údajně snaží ruský tým, který na svůj záměr začal před několika dny vybírat peníze na Indiegogo.


Autor: LiveMap

Zvláštní přilba by měla motorkáře osvobodit od užívání běžných navigací. To je na motorce obzvláště nepohodlné, a za jízdy nebezpečné.

Přilba má být o něco větší než běžná přilba, aby se do ní vešla potřebná technika. Vážit má okolo 1,4 kg. Měla by splňovat minimální bezpečnostní standardy. Prodejní kusy by měly být vyráběny vstřikováním do pláště z uhlíkových vláken, ve velikostech S, M, L a XL.

Přilba má být soběstačným zařízením, s vlastní baterií 3000 mAh, která by měla vydržet na celý den. Softwarově by měl přilbu pohánět Android, ale s omezeným a zjednodušeným rozhraním, ovládaným hlasovými povely. Kromě mikrofonu budou v přilbě také sluchátka, a jezdec tedy bude moci přijímat i hlasové pokyny.


Autor: LiveMap

Gyroskop a kompas má zajišťovat, že se budou značky a informace zobrazovat vůči silnici správně podle okamžité polohy hlavy. Podle čidla okolního světla se má upravovat jas zobrazení; ten má být dostatečný i v plném denním světle.

Navigace ovšem nebude vyžadovat trvalé připojení k internetu. Software uvnitř se však nebude nutně muset omezovat pouze na navádění. Ujmou‑li se takovéto přilby, jistě se najdou další aplikace.

Přilby nebudou levné. Předobjednávka stojí $1500.

Tvůrci tvrdí, že už mají prototyp, a to jak skořepiny, tak elektroniky, optiky a softwaru. Prvotní peníze získali z grantů od organizací na podporu podnikání, jako například od nadace Skolkovo. Ty však nestačí na výrobu přileb vstřikováním, především na to tedy vybírají na Indiegogo. Nepodařilo se jim totiž přesvědčit žádného soukromého investora.

První přilby by se měly dostat na trh na podzim 2014, a to nejprve v anglicky mluvících zemích. Pevninská Evropa by měla přijít na řadu o rok později.

Za projektem stojí Andrej Borisovič Artiščev, který podniká na firmu „OOO“ (naše s.r.o.) Art Biznes (Арт бизнес), a dále Heorhij Manukjan.

Našli jste v článku chybu?
19. 6. 2013 9:55
tdvorak (neregistrovaný)

Co použít svůj mozek a podívat se do odkazovaného originálního textu?

Certification The helmet will be certificated according to the following standards: USA DOT European ECE 22.05 Japanese JIS T 8133 FCC

Helma tedy bude splňovat ty samé normy, jako běžně používané v provozu už teď.

18. 6. 2013 13:30
king014 (neregistrovaný)

Koukám že v SSSR stále razej heslo nas mnogo.Měla by splňovat minimální bezpečnostní standardy, což v překladu znamená vybereme ten nejlepší kus a možná to těma testama projde. Přilba složí k ochraně mozku "pokud ho majitel vlastní" a ne k navigování