Hlavní navigace

Ljuba Kotásková: má smysl být na sociálních sítích?

Marek Janouš 7. 6. 2012

Ljuba Kotásková ze Social Bakers říká, že ať tam vy být chcete nebo nechcete, vaše cílová skupina tam prostě je. A trend ještě několik let nepoleví. Kromě toho cílová skupina dospívá. Sílí skupina mladých dospělých — už produktivních. Největší nárůst uživatelůcelosvětově je například v Indii a v Brazílii.

Ljuba Kotásková ze Social Bakers říká, že ať tam vy být chcete nebo nechcete, vaše cílová skupina tam prostě je. A trend ještě několik let nepoleví. Kromě toho cílová skupina dospívá. Sílí skupina mladých dospělých — už produktivních.

Největší nárůst uživate­lůcelosvětově je například v Indii a v Brazílii.

V ČR je asi 35% penetrace Facebooku; to je kolem 43. místa. Lidé v produktivním věku mají největší zastoupení.

Víte, kteří z vašich konkurentů to na Facebooku dělají dobře? Jaké mají výsledky? Můžete si to vypsat na Social Bakers… Pořád vede zábava a pop-kultura.

Jak data měřit? Lze měřit každou platformu zvlášť, ale je těžké se v tom pak vyznat — složit data dohromady. Je jednoduché říci, kolik máte fanoušků nebo kolik lidí „o vás mluví“, ale mnoho to nevypovídá.

Zásadní metrikou má být ohlas fanoušků na to, co tam posíláte. Skutečně je to zajímá? Reagují na to? Dosáhli jste dialogu, anebo vedete monolog?

1. Potřebujete získávat data.

2. Měřit je v kontextu.

3. Pracujte s interakcí.

Míra zapojení uživatelů (engagement rate) má vypovídací hodnotu mnohem větší než číslo od Facebooku „people talking about“.

Dění na vlastní stránce vztahujte i k tomu, co se děje u konkurence, vůbec v oboru, anebo obecně.

Sledujte si, jak rychle odpovídáte. Stíháte to dostatečně rychle? Respektive váš pracovník? Nevisí tam dotazy bez odpovědi?

Sledujte své „superfanoušky“ — to jsou ti stálí a aktivní. Věnujte pozornost jejich příspěvkům. Dále s nimi pracujte. Seznamte se s nimi.

Příkladem úspěšné kreativní aplikace Puma — obarvěte si tenisku. Zapojilo se čtyři sta tisíc uživatelů.

WT100

Turecký operátor AVEA chtěl data uživatelů, co nejvíce kontaktů. Vystavil jednoduchý formulář, se slibem okamžité odměny volnými minutami za vložení telefonního čísla a jména. Během čtyř dnů tři sta tisíc, nakonec se zapojilo sedm set padesát tisíc.

Peugeot chtěl, aby se fanoušci hlásili na testovací jízdy. Zábavná forma kvízu — otestuj svůj skutečný věk — skoro bez zmínky značky! Až na závěr tlačítko: chci vyzkoušet tento model auta. Cíl byl 1000 jízd, dosáhlo se 1700 jízd.

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

Vitalia.cz: Studie porovnávala efekt homeopatie

Studie porovnávala efekt homeopatie

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

DigiZone.cz: Pure má tři nové přijímače DAB

Pure má tři nové přijímače DAB

120na80.cz: Na různou rýmu různá homeopatie

Na různou rýmu různá homeopatie

DigiZone.cz: Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

DigiZone.cz: Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Lupa.cz: Jak levné procesory změnily svět?

Jak levné procesory změnily svět?

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu