Hlavní navigace

Ljuba Kotásková: má smysl být na sociálních sítích?

Marek Janouš 7. 6. 2012

Ljuba Kotásková ze Social Bakers říká, že ať tam vy být chcete nebo nechcete, vaše cílová skupina tam prostě je. A trend ještě několik let nepoleví. Kromě toho cílová skupina dospívá. Sílí skupina mladých dospělých — už produktivních. Největší nárůst uživatelůcelosvětově je například v Indii a v Brazílii.

Ljuba Kotásková ze Social Bakers říká, že ať tam vy být chcete nebo nechcete, vaše cílová skupina tam prostě je. A trend ještě několik let nepoleví. Kromě toho cílová skupina dospívá. Sílí skupina mladých dospělých — už produktivních.

Největší nárůst uživate­lůcelosvětově je například v Indii a v Brazílii.

V ČR je asi 35% penetrace Facebooku; to je kolem 43. místa. Lidé v produktivním věku mají největší zastoupení.

Víte, kteří z vašich konkurentů to na Facebooku dělají dobře? Jaké mají výsledky? Můžete si to vypsat na Social Bakers… Pořád vede zábava a pop-kultura.

Jak data měřit? Lze měřit každou platformu zvlášť, ale je těžké se v tom pak vyznat — složit data dohromady. Je jednoduché říci, kolik máte fanoušků nebo kolik lidí „o vás mluví“, ale mnoho to nevypovídá.

Zásadní metrikou má být ohlas fanoušků na to, co tam posíláte. Skutečně je to zajímá? Reagují na to? Dosáhli jste dialogu, anebo vedete monolog?

1. Potřebujete získávat data.

2. Měřit je v kontextu.

3. Pracujte s interakcí.

Míra zapojení uživatelů (engagement rate) má vypovídací hodnotu mnohem větší než číslo od Facebooku „people talking about“.

Dění na vlastní stránce vztahujte i k tomu, co se děje u konkurence, vůbec v oboru, anebo obecně.

Sledujte si, jak rychle odpovídáte. Stíháte to dostatečně rychle? Respektive váš pracovník? Nevisí tam dotazy bez odpovědi?

Sledujte své „superfanoušky“ — to jsou ti stálí a aktivní. Věnujte pozornost jejich příspěvkům. Dále s nimi pracujte. Seznamte se s nimi.

Příkladem úspěšné kreativní aplikace Puma — obarvěte si tenisku. Zapojilo se čtyři sta tisíc uživatelů.

Turecký operátor AVEA chtěl data uživatelů, co nejvíce kontaktů. Vystavil jednoduchý formulář, se slibem okamžité odměny volnými minutami za vložení telefonního čísla a jména. Během čtyř dnů tři sta tisíc, nakonec se zapojilo sedm set padesát tisíc.

Peugeot chtěl, aby se fanoušci hlásili na testovací jízdy. Zábavná forma kvízu — otestuj svůj skutečný věk — skoro bez zmínky značky! Až na závěr tlačítko: chci vyzkoušet tento model auta. Cíl byl 1000 jízd, dosáhlo se 1700 jízd.

Našli jste v článku chybu?
Root.cz: Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Vitalia.cz: Nestlé vyvinula nový typ „netloustnoucího“ cukru

Nestlé vyvinula nový typ „netloustnoucího“ cukru

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

DigiZone.cz: HD programy ČT i v UPC Horizon

HD programy ČT i v UPC Horizon

DigiZone.cz: Flix TV má set-top box s HEVC

Flix TV má set-top box s HEVC

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Měšec.cz: Golfové pojištění: kde si jej můžete sjednat?

Golfové pojištění: kde si jej můžete sjednat?

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

Na poslední chvíli šokuje výjimkami v EET

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Lupa.cz: Seznam mění vedení. Pavel Zima v čele končí

Seznam mění vedení. Pavel Zima v čele končí

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

DigiZone.cz: ČT má dalšího zástupce v EBU

ČT má dalšího zástupce v EBU

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Lupa.cz: Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat